اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

آموزش ابتدایی زیرساخت و منشاء بسیاری از تحولات است

آستان بهارستان؛ مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: رشد قدم و قلم، ارزش های جامعه و حوزه های اقتصادی و اجتماعی کشور در گرو اهمیت دادن به آموزش ابتدایی است زیرا این مقطع زیرساخت و منشاء بسیاری از تحولات است.

علیرضا رحیمی در افتتاحیه نمایشگاه «جلوه‌گاه قلم و قدم» که در اردوگاه ۱۵ خرداد قم برگزار شد ضمن تبریک هفته معلم، اظهارداشت: توجه اصلی ما درهفته به حوزه ابتدایی بود و از معلمان ابتدایی که ۱۵ سال سابقه تدریس داشتند تجلیل به عمل آمد و پویش «معلم سلام» با تمرکز بر معلم ابتدایی در هفته معلم اجرا و ۵۳۰ ائمه جماعت برای تجلیل از مقام معلم در مدارس حضور پیدا کردند.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری در ۱۶ سال دیدار مستقل با معلمان، همواره بر ارتقای جایگاه معلم تاکید داشتند زیرا این امر به نفع تمام جامعه است.

وی گفت: اگر بخواهیم قدم و قلم، ارزش های جامعه و حوزه های اقتصادی و اجتماعی کشور رشد پیدا کند باید آموزش ابتدایی را اصل قرار دهیم زیرا آموزش ابتدایی زیرساخت و منشاء بسیاری از تحولات است و اقتضائات آن با همه مقاطع تحصیلی متفاوت است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم عنوان کرد: بنده همواره به مسئولان فرهنگی توصیه می کنم هر چه سرمایه دارید در آموزش و پرورش بیاورید و به مسئولان آموزش و پرورش هم می گویم اصل سرمایه ها را به سمت آموزش ابتدایی سوق دهید.

وی اظهارداشت: دستاوردهای موشکی، ساخت پهباد و دست یابی به فناوری سلول های بنیادین و همه اختراعات و تکنولوژی ها مدیون شگل گیری درست فکر دانش آموز در دوران ابتدایی است.

وی ابرازداشت: اگر انقلاب اسلامی، شهدا، پنج هزار شهید معلم و ۳۶ هزار شهید دانش آموز نبودند، مشخص نبود امروز دانش آموزان ما چه وضعیتی داشتند.

رحیمی با تاکید بر امید و نشاط و روحیه بخشی به دانش آموزان اظهارداشت: ما باید امید را در خود زنده کنیم و زنده نگه داریم زیرا تلقین و هجمه های گسترده دشمن سبب شده ما زیبایی های جامعه خود را نبینیم و این یکی از اهداف بلند مدت دشمن است که در طول ۴۴ سال گذشته در برخی هدف هایش موفق شده است.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در سال جاری مقام ۲۵ اقتصاد دنیا را کسب کرده است، گفت: یکی از نقاط امید بخش این است که توانمندی ها و موفقیت های خود را بشناسیم و منطبق با توانمندی های خود حرکت آینده را ترسیم کنیم.

وی گفت: یکی از ملزومات جامعه امروز ما فراگیری سواد رسانه است زیرا دشمن حرف حق را به نحوی بیان می کند که گویا حرف ناحق است و برعکس حرف غلط خود را بر ما عرضه می کند و متاسفانه بسیاری هم می پذیرند لذا دستاوردهای ایران در جهان و خاورمیانه و در امنیت منطقه باید برای دانش آموزان تبیین شود.

وی پس از بایدید از نمایشگاه قدم و قلم بر بحث استقلال دانش آموزان در ساخت آثار مختلف تاکید کرد و گفت: دانش آموز زمانی لذت روحی از دستاوردهای خود احساس می کند و برای خود هویت و استقلال قائل است که دستاوردی از خود داشته باشد و هر چقدر دیگران در این دستاوردها دخیل باشند از لذت دانش آموز و احساس استقلال وی می کاهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: دانش آموز از دستاوردهای کوچک خود بیشتر لذت می برد و والدین و معلمان باید اجازه دهند آنان مستقل تربیت شوند؛ درغیراین صورت به آنان ضربه وارد می شود.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا