اخبار تولیدی و پوششی مجلساخبار مهمکمیسیون حقوقی

جلوگیری از ورود نمایندگان به کارها خلاف قانون است

آستان بهارستان؛ سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که دوره نمایندگی مجلس چهار سال تمام است، گفت: بعضی استانداران به مدیران اعلام کرده اند که از این به بعد نمایندگان حق ورود در پروژه‌ها و امور را ندارند که این خلاف قانون اساسی است.

سیدکاظم دلخوش در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در اخطاری اظهار کرد: طبق قانون دوره فعالیت نمایندگی مجلس چهار سال تمام است یعنی نمایندگان مجلس یازدهم تا هفتم خردادماه ۱۴۰۳ نماینده هستند.

وی ادامه داد: در این شرایط برخی استانداران به مدیران اعلام کردند که از این به بعد نمایندگان حق ورود در پروژه‌ها و امور را ندارند که خلاف قانون اساسی است؛ اگر این طور باشد باید سال آینده بگوییم که چون سال آخر دولت است کسی به دولت توجه نکند.

دلخوش تاکید کرد: لازم است دولت به استانداران تذکر دهد و یادآور شود که دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی چهار سال و نه سه سال است.

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر اظهار کرد: آقای وحیدی وزیر کشور به این تذکر آقای دلخوش توجه کند.

وی ادامه داد: مطلع شدیم نامه‌ای در یازدهم خردادماه به استانداران و فرماندهان ابلاغ شده است. موضوعی که آقای دلخوش مطرح کرد در بند چهار این نامه آمده است. لازم است وزیر کشور به این تذکر توجه کرده تا اشکالی پیش نیاید.انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا