اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

دادستان قم درپاسخ به خبرنگار آستان بهارستان: تعیین تکلیف پرونده«رضوان» و «گهرناز»/برخورد جدی با شرکت های مضاربه‌ای

فاطمه سادات محمدی

آستان بهارستان؛ نشست خبری رئیس کل دادگستری و مسئولان قضایی استان قم مصادف با نخستین روز هفته قوه قضائیه و گرامیداشت شهید بهشتی برگزار شد.

دادستان عمومی و انقلاب قم دراین نشست در پاسخ به خبرنگار آستان بهارستان در مورد پرونده دو پروژه «رضوان» و «گهرناز» اظهارداشت: این دو پرونده وقت زیادی را از ما گرفته است؛ پرونده گهرناز بیش از چهار هزار شاکی داشت که در سفر رئیس قوه قضائیه به قم معاون اول ایشان به آن ورود و دستور مدیریتی ابلاغ کردند که متهم این پرونده خارج ار روند قضایی آزاد و تحت نظر دادستانی بتوانند حق مردم را بپردازد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن غریب افزود: به این روش وی یک سال از زندان آزاد شد و ۴۰ میلیارد تومان اموال آن با نظارت دادستانی فروخته و بین سرمایه گذاران تقسیم و رضایت بیش از هزار شاکی اخذ شد اما وی به دلیل حکم قضایی دیگر در این رابطه، دستگیر و زندانی شد و به دلیل صدور حکم قطعی، این موضوع از حوزه ما خارج شد.

وی گفت: رئیس کل دادگستری استان قم نامه ای را به معاون قوه قضائیه ارسال کرده اند و هم اکنون منتظر اعلام سیاست جدید هستیم تا پرونده را مدیریت کنیم.

وی بیان کرد: پروژه رضوان نیز هزار و۳۰۰ شاکی داشت و هر هفته روزهای دوشنبه ۴۰ تا ۱۰۰ مالباخته رضوان در دادستانی حضور داشتند ما شش بار ساختمان رضوان را در مزایده گذاشتیم متاسفانه خریداری پیدا نشد تا در مرحله ششم دو خریدار اعلام آمادگی کردند و به فردی که بیشترین رقم را اعلام کرد واگذار شد

این مقام مسئول استان قم ادامه داد: خریدار ۱۵۸ میلیارد تومان به حساب دادگستری واریز و به سرعت میان شکات تقسیم شد و چند زمین هم وجود دارد که مشکل سند آن برطرف شود فروخته و به حساب شکات واریز می شود؛ هرچند این مبالغ کفاف طلب شاکیان را نمی دهد اما هر چقدر دریافت شود به حساب آنان واریز می شود.

تعدد شرکت های مضاربه ای در قم

وی درپاسخ به سوال دیگر خبرنگار ما درخصوص شرکت های مضاربه ای نیز گفت: یکی از مشکلات استان قم تعدد شرکت های مضاربه ای است که اقدام آنان جرم محسوب و با آنان برخورد قضایی می شود.

وی عنوان کرد: سال گذشته بیش از پنج پرونده به ما ارجاع و با آنان برخورد شد و برخی شرکت ها داوطلبانه با شاکیان تصفیه حساب کردند لذا به آنان مهلت قانونی مشخصی داده شد تا رضایت شاکیان را جلب کنند.

عامل مسمومیت دانش آموزان مشخص نشد

دادستان عمومی و انقلاب قم درمورد مسمویت در مدارس هم گفت: مسمومیت های مدارس از استان قم آغار شد و علیرغم تلاش های صورت گرفته فرد یا افرادی که به صورت سازمان یافته یا به هر دلیلی اقدام به این کار کردند دستگیر نشدند اما افرادی که اخبار خلاف واقع را منتشر کردند دستگیر شدند و پس از اینکه مشخص شد انگیزه مجرمانه نداشتند آزاد شدند.

وی اظهارکرد: عامل مسمومیت ها هم مشخص نشد و این موضوع تمام شد اما آسیب شناسی ما ادامه دارد.

۹۸ درصد اغتشاشگران آزاد شدند

وی درخصوص برخورد با افراد بی حجاب نیز عنوان کرد: با ناهنجاری های اجتماعی که یکی از مصادیق آن بی حجابی است طبق قانون برخورد می شود.

حجت الاسلام غریب افزود: در قرارگاه ۱۹دی مسئولان مربوطه هر بخش مشخص شده و کمیته سلبی تشکیل شد و با افرادی که اقدام به کشف حجاب، اختلاط یا رقص می کنند طبق مقررات برخورد می شود.

وی عنوان کرد: نظارت بر فضای مجازی توسط پلیس فتا و اداره کل برخورد با جرائم رایانه ای صورت می گیرد و با گزارشات مردمی رسیدگی می شود اما لازم است نظارت بیشتری دراین زمینه اعمال شود.

وی درمورد برخورد با اغتشاشات در ماجرای مهسا امینی نیز گفت: دراین خصوص تنها در شب اول ۱۰۰ نفر دستگیر شدند و در مجموع بیش از ۵۰۰ پرونده در قم تشکیل شد و آنان سه روز بازداشت بودند لذا با برخورد قاطع از گسترش اغتشاشات جلوگیری شد.

وی بیان کرد: عفو مقام معظم رهبری شامل دو درصد از افراد سازمان یافته و سابقه دار که نقش اساسی در درگیری ها داشتند و برخی از اتباع بودند نشد.

ثبت نام حدود دو هزار نفر در سامانه «سجام»

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم هم در این نشست اظهارداشت: معاونت پیشگیری قم دوره های پیشگیری از وقع جرم را برگزار کرده و به عنوان مثال برای چهار هزار معلم دوره هایی برپا شد و همچنین دوره هایی برای دانش آموزان در ۷۷ مدرسه، روحانیون، مبلغان دفتر تبلیغات، اصناف و توده مردم در مساجد و از طریق صدا وسیما برگزار شده است.

حجت الاسلام عبدالمجید یزدی افزود: هزار و۹۴۶ نفر در «سجام» یا همان سامانه جامع اطلاع رسانی مردمی ثبت نام و اطلاعات مهمی را ثبت کرده اند که به دادستانی ارجاع شده است.

وی گفت: ساختمانی در خیابان جمهوری اسلامی به معاونت پیشگیری اختصاص یافته و نمایشگاه خوب و تاثیرگذاری در دست ساخت داریم.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا