اخبار مهمکمیسیون شوراها

رئیس مجلس: اصناف نقش برجسته‌ای در مسائل کشور دارند

آستان بهارستان؛ رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نقش اصناف در مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشور بسیار برجسته و درهم تنیده است.

محمدباقر قالیباف صبح امروز (شنبه) در همایش روز ملی اصناف که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد، بیان کرد: با نگاه به تاریخ می بینیم که هر زمانی که از اصناف حرفی زده می‌شود نقش آنها در مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشور بسیار برجسته و درهم تنیده است و نقش چند ساحتی دارند.

وی افزود: اولین وطیفه ما این است که شکر این نعمت را بجا بیاوریم اما اقرار می‌کنم که ما نتوانسته ایم از این ظرفیت به تمام معنا، مردمی و روی پای خود ایستاده و قدرت حل مساله داشتن، استفاده کنیم.

قالیباف در ادامه ضمن تبریک روز ملی اصناف گفت: شما فرمانده‌های عرصه اقتصادی کشور هستید.

وی ضمن گرامیداشت یاد شهدای حوزه اصناف یادآور شد: کمتر کسی است که قدر زحمات شما را نداند و کسانی که در دوران دفاع مقدس در جبهه حضور داشته اند، نقش اصناف در دوران دفاع مقدس را به خوبی می‌دانند. اصناف در موقعیت های مختلف مانند جنگ، مناطق جنگی و ساخت و تعمیر ادوات و آمبولانس‌ها زیر آتش دشمن نقش مهمی داشتند و این روحیه شهادت طلبی اصناف در دوران جنگ قابل تقدیر است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصناف در دوران پیروزی انقلاب و بعد از آن و دوران دفاع مقدس و مهمتر از همه در دوران تحریم های ظالمانه نطام استکباری نیز نقش مهمی داشتند، گفت: همچنین نقش آنها در دوران کرونا نیز مشهود است که این موارد از ویژگی‌های منحصر بفرد این حوزه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا