اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قم

بازدید خبرنگاران قم از دو شرکت پاکشوما و آجرنسوز آذرخش+تصاویر

فاطمه سادات محمدی

عکاس: محمد علی رجبی

آستان بهارستان؛ تور صنعتی به مناسبت دهه تولید و تجارت ویژه خبرنگاران به همت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار آستان بهاستان؛ تور صنعتی به مناسبت دهه تولید و تجارت ویژه خبرنگاران برگزار و از دو شرکت لوازم خانگی پاکشوما و آجر نسوز آذرخش به عنوان واحدهای تولیدی شاخص استان قم بازدید شد و جمعی از اصحاب رسانه قم از تمام مراحل تولید از تولید قطعات تا سوار کردن آن و بسته بندی را از نزدیک مشاهده کردند.

خبرنگاران قم ابتدا از فاز یک این شرکت به وسعت ۱۰۰ هزار مترمربع بازدید کردند که هزار و۷۰۰ نیرو در این قسمت در زمینه تولید ماشین لباشویی ظرفشویی و یخچال فعالیت می کردند.

سپس به فاز دو رفتند که تولید قطعات پلاستیک در فضایی به وسعت ۶۵ هزارمتر توسط ۳۰۰ نیرو انجام می شد.

در فاز سه هم در زمینی به وسعت ۳۵ هزار مترمربع کولرگازی تولید می شد و ۱۵۰ نفر در این قسمت مشغول به فعالیت بودند.

مجموع سه فاز در زمینی به وسعت ۲۰۰ هزار مترمربع بود که با راه اندازی فاز چهار که به تولید انواع لوله های مسی اختصاص خواهد یافت و عملیات عمرانی آن خردادماه ۱۴۰۳ به اتمام می رسد وسعت تولیدی این کارخانه به ۳۰۰ هزار متر می رسد و در این فاز تولید سایر لوازم خانگی مانند پنکه و تلویزیون هم در برنامه مدیران پاکشوما هست.

گفتنی است شرکت تولیدی صنعتی پاکشوما در سال ۱۳۵۴ تاسیس شده و اکنون پس از ۴۶ سال فعالیت، با تولید پنچ گروه محصول شامل یخچال و فریزر، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، جاروبرقی و کولر گازی یکی از برترین و بزرگترین تولیدکنندگان صنعت لوازم خانگی ایران و خاورمیانه است.

درحال حاضر۲۲۵۰ نفر در زمینی به مساحت ۴۰۰ هزار متر مربع و زیرساخت تولیدی بیش از ۳۰۰ هزار مترمربع مشغول فعالیت هستند.

این شرکت ابتدا تحت برند لیدی واش فعالیت خود را آغاز کرد و در ادامه با شرکت فیلیپس هلند و ال جی کره همکاری کرد و با همکاری بزرگترین شرکت های تولیدی لوازم خانگی دنیا از جمله هایر اروپا – ایتالیا که مشتمل بر برندهای کندی، هوور و زیرووات است و همچنین کمپانی مایدیا به عنوان بزرگترین تولید کننده گروه لاندری- شوینده لوازم خانگی دنیا محصولات خود را عرضه می کند.

خبرنگاران قم سپس به کارخانه شرکت بین المللی آجرنسوز آذرخش رفتند و از روند تولید این آجرها بازدید کردند.

این شرکت هم اکنون تولید شش نوع آجرنسوز نما مدرن، نماپلاک، نما رستیک، نما صخره ای، کف و دکوراتیو را دارد و ۴۶۰ نفر اشتغالزایی داشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا