اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قم

معاون پرورشی و فرهنگی استان قم از برگزاری لیگ جت در استان قم خبر داد

آستان بهارستان؛ حجت الاسلام محمد امینیان معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش قم از برگزاری لیگ جت برای دانش آموزان قمی خبر داد.

محمد امینیان معاون پرورشی و فرهنگی پیرامون برگزاری این طرح در استان قم گفت: پیرو رهنمود‌های مکرّر مقام معظم رهبری(مدظله) مبنی بر اهمیت و ضرورت جهاد تبیین و همچنین تاکید ایشان به انجام فعالیت های پرورشی جذاب در مدارس و بهره گیری از فرصت مغتنم تعطیلات تابستان و فراغت دانش آموزان و فرهنگیان تصمیم به اجرای این طرح گرفته شد.

وی ضمن بیان اینکه طرح “جت” مختصر کلمه جهاد تبیین می باشد، افزود: این طرح با هدف ایجاد جریان امیدآفرینی و شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن با کنشگری گروهی، مسئولانه و خردمندانه دانش آموزان و معلمان در محیط مدرسه، خانواده، مسجد و محله، طراحی شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قم پیرامون دستاوردهای این طرح گفت: هویت بخشی و ارتقای سطح اعتماد به نفس در میان دانش آموزان و معلمان، خود اتکایی مدرسه با توانمندسازی دانش آموزان و فرهنگیان در مواجهه با سوالات ابهامات و شبهات جامعه، ظرفیت سازی برای کنشگری در مدرسه، ایجاد تولید محتوای دانش آموزان و بیش از ده مورد دیگر تنها بخشی از دستاوردهای این طرح خواهد بود.

وی با بیان مخاطبان این طرح ادامه داد: مخاطب مستقیم این طرح دانش آموزان مقطع متوسطه، معلمان، طلاب طرح امین و دانشجویان طرح ولایت هستند، اما بصورت غیر مستقیم والدین دانش آموزان، همسالان آنان و حتی عموم مردم با مشاهده تولیدات رسانه ای دانش آموزان مخاطب این طرح خواهند بود.

در ادامه حجت الاسلام امینیان شیوه برگزاری این مسابقات را بیان داشته و افزود: در این طرح ، در هر مدرسه حداقل سه تیم پنج نفره تشکیل می شود و یک مربی برای هر گروه تعیین می شود و در ادامه دانش آموزان کار مطالعاتی خود را آغاز خواهند نمود.

وی افزود: این مسابقات در ۳ مرحله که مرحله اول آن انفرادی، مرحله دوم گروهی و مرحله سوم تولیدات رسانه ای خواهد بود.

محمد امینیان گفت: جهت ثبت نام در این طرح دانش آموزان می توانند به همراه مربی خود بعد از تشکیل گروه های ۵ نفره در سامانه (http://jetema.ir ) ثبت نام نموده و فعالیت خود را آغاز کنند.

ایشان در پایان خاطر نشان کرد: این طرح با همکاری آموزش و پرورش، صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و گروه های مردمی برگزار می گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا