اخبار مهمکمیسیون آموزش

با متقلبان در کنکور باید جدی‌تر از گذشته برخورد شود

آستان بهارستان؛ سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به برگزاری کنکور طی امروز و فردا، عنوان کرد: امیدواریم امسال برخورد با باندهای تقلب جدی‌تر از سال‌های گذشته باشد چرا که زیر سوال بردن اعتبار علمی کشور یکی از اهداف دشمنان است.

احمدحسین فلاحی با اشاره به فعالیت باندهای تقلب طی سال‌های اخیر در زمینه برگزاری کنکور، عنوان کرد: قطعاً دستگاه‌های نظارتی در این زمینه به وظایف نظارتی خود عمل کرده و امسال نیز عمل خواهند کرد تا جلوی فعالیت این باندهای تقلب گرفته شود. اما برخورد با این گروه‌ها باید بسیار جدی‌تر از داوطلبی باشد که در کنکور تقلب می‌کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته این موضوع به این معنا نیست که با داوطلب متقلب برخوردی صورت نگیرد بلکه نوع برخوردها باید برابر قانون باشد. داوطلب نیز دارای تشخیص بوده و نباید با اختیار خود از این ابزارهای تقلب استفاده کند.

وی اضافه کرد: اعتبار علمی هر کشور، سرمایه هر کشوری است و زیر سئوال بردن این اعتبار علمی ما یکی از اهداف دشمنان است و دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی ما باید در این زمینه هشیارتر از گذشته باشند.

فلاحی یادآور شد: از سوی دیگر نظام سنجش و پذیرش دانشجو باید در کشور ما تغییر کند تا همه سرنوشت دانش آموز و داوطلب به یک کنکور ۴ ساعته گره نخورد. لذا باید در حوزه آموزش مهارتی تدابیری در نظر گرفته شود تا داوطلب بدون شرکت در کنکور در دانشگاه حضور یابد یا اصلا نیازی نباید دانش آموز وارد دانشگاه شود.

وی با بیان اینکه در روش برگزاری کنکور نیز باید در شیوه‌ها تجدید نظر صورت گیرد، افزود: کنکور در گذشته تشریحی بود و باید به روش‌‎های مثبت گذشته بازگشت نه اینکه داوطلبی را با پشت سر گذاشتن دوره‌های تست زنی نخبه تلقی کنیم.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: مسیر فعلی سنجش و پذیرش دانشجو ملاک سنجش علمی نیست و این روش باید به تدریج طی سالیان آینده اصلاح و بهبود یابد.پایان پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا