اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهمگزارش تصویریگزارش تولیدی

حرم حضرت معصومه(س) میزبان شیرخوارگان حسینی شد+ تصاویر

فاطمه سادات محمدی

نیره سادات محمدی

آستان بهارستان؛ مراسم بین‌المللی شیرخوارگان حسینی طبق سنتی دیرینه همزمان با نخستین جمعه ماه محرم الحرام در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت سلام الله علیها برگزار شد.

به گزارش خبرنگار آستان بهارستان؛ دراین آئین مذهبی هزاران مادران با پوشاندن لباسی سبز و با بستن پیشانی‌بند به فرزندان خود، به یاد شش ماهه اباعبدالله(ع) دراین مراسم شرکت کردند و اشک ماتم ریختند.

این مراسم ساعت ۸:۳۰ صبح روز جمعه مصادف با ۳۰ تیرماه ۱۴۰۲ با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم آغاز و با مداحی حسن شالبافان، سید علی حسینی نژاد و مسعود زمانی و تا ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه ادامه داشت و از شبکه پنج و صدا وسیمای مرکز قم به صورت زنده پخش شد.

مادران با چهره‌های غمگین و چشمان اشک آلود فرزندان شیرخوار خود را بالای سرگرفته و عهد بستند که فرزندشان را در مکتب سرخ امام حسین علیه السلام برای سربازی حضرت مهدی(عج) پرورش دهند.

شبکه های رادیویی و تلویزیونی از حرم مطهر رضوی، حرم حضرت معصومه(س)، آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) و مصلی امام خمینی(ره)، مسجد مقدس جمکران به صورت زنده این رویداد آیینی را منعکس کردند.

سوگواری به منظور گرامیداشت کودکان حاضر در واقعه عاشورا به ویژه حضرت علی اصغر(ع) طفل شش ماهه سیدالشهدا و مهیا کردن گهواره و لالایی خواندن مادران برای کودکان از جمله سنت‌های مذهبی دیرینه در ایران است.

گفتنی است مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) برای برگزاری آئین شیرخوارگان حسینی تشکیل شده و این مراسم برای نخستین بار در سال ۱۳۸۲ در تهران برگزار و در سال‌های بعد در سایر شهرهای ایران و پس از آن در کشورهای مختلف جهان مانند ایران، عراق، عربستان، بحرین،‌ کویت، سوریه، لبنان، کانادا، آمریکا، دانمارک، فرانسه، استرالیا، سوئد و تایلند برگزار شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا