اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

حفظ حرمت تاکید سیدالشهدا به بانوان/نگاه اهل بیت(س) به حجاب چگونه بود؟

نیره سادات محمدی

آستان بهارستان؛مسئول فرهنگی قرارگاه ۱۹دی با بیان اینکه حفظ حرمت تاکید سیدالشهدا به بانوان بوده است، گفت: الگوی زنان در جامعه در موضوع حجاب و عفاف اهل بیت سلام الله علیهم هستند.

کرامت انسانی زن در سایه حجاب و عفاف تامین می شود

به گزارش خبرنگار آستان بهارستان؛ مسئول فرهنگی قرارگاه ۱۹دی در گفت وگو با خبرنگار ما درخصوص نگاه امام حسین علیه السلام و اهل بیت سلام الله علیهم به مساله حجاب اظهارداشت: کرامت انسانی زن در سایه عفاف و پوشش درست و سبک زندگی سالم تامین می شود.

حجت الاسلام والمسلمین بهمن وحدتی آراسته افزود: زنان جامعه ما با حفظ عفاف و حجاب خود و با الگوگیری از حضرت زینب و فاطمه زهرا سلام الله علیها به فعالیت های سیاسی و اجتماعی خود می پردازند زیرا اسلام ممنوعیتی برای فعالیت زنان در جامعه ندارد و آنان در کنار مردان می توانند در جامعه حضور داشته باشند.

وی بیان کرد: هرچند نقش مادری و خانه داری یک زن و تربیت فرزند نمونه که مفید و در خدمت اسلام باشد مهمترین وظیفه یک زن است اما ممنوعیتی هم برای انجام فعالیت های مختلف اعم از اجتماعی و سیاسی نیست.

وی تصریح کرد: نگاه اهل بیت و به‌خصوص امام حسین سلام الله علیه به مسئله حجاب و عفاف در جامعه بسیار عمیق و جامع بوده است؛ حسین بن علی علیه السلام همیشه به خواهران و دختران خود و تمام بانوانی که در کربلا و مدینه بودند توصیه می کردند که اگر من از دنیا رفتم گریبان چاک ندهید، صورت نخراشید و سخنان ناروا و نکوهیده نگویید.

مسئول فرهنگی قرارگاه ۱۹دی افزود: این نوع رفتار برای خاندان پاک و معصوم حضرات بسیار مهم بوده است به‌خصوص که چشمان دشمن ناظر صحنه ها و رفتار آنان بوده است.

حفظ حرمت تاکید سیدالشهدا به بانوان

وی بیان کرد: پیش از واقعه عاشورا در کربلا هم حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام اشاره کردند به این موضوع که زنان و دختران در برابر دشمنان حرمت را حفظ کنند، صورت نخراشند و گریبان چاک ندهند؛ یعنی رفتاری توام با عفاف و رعایت حجاب درست داشته باشند.

وی ادامه داد: رعایت حجاب بانوان در کربلا و پوشش و رفتار حضرت زینب سلام الله علیها نمونه ای مهم و کامل از حجاب و متانت بانوی بزرگ اسلام را نشان می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین وحدتی آراسته افزود: در جایی هم امام سجاد علیه السلام اشاره به حفظ حجاب کردند و مراقب حفظ شئون بانوان بودند و حتی در کوفه به ابن زیاد فرمودند: مرد مسلمان، متدین و پاکدمنی را همراه زنان به سمت شام بفرست؛ این بسیار مهم بود که چه مردانی همراه بانوان وصل به خاندان نبوت، باشند.

وی با بیان اینکه زنان هم حتی در شرایط جنگ و تحمل سختی ها مراقب حفظ حریم عفاف و حجاب پیامبر بودند، افزود: در جایی هم ام کلثوم علیه السلام از مامور بردن اسیران درخواست کرد زمان ورود به شهر دمشق، ما را از دری وارد کنید که تماشاچی کمتری داشته باشد و نگاه نامحرم و نگاه هوس‌ناک به ما نیفتد ایشان درخواست کرد که سرهای شهدا را از کجاوه های اهل بیت سلام الله علیها فاصله دهند تا نگاه مردم به آن ها نباشد و مردم محارم رسول الله را تماشا نکنند.

اهل بیت(س) الگوی زنان در حجاب هستند

وی تاکید کرد: الگوی زنان در جامعه در موضوع حجاب و عفاف همین اهل بیت سلام الله علیهم هستند و لازم است زنان و دختران پاک دامن نظام ما به این نکات بسیار دقیق و پندآموز دقت داشته باشند.

این استاد حوزه علمیه و فعال فرهنگی و اجتماعی گفت: حضرت فاطمه علیها السلام نیز در نوع پوشش زن مسلمان نکاتی را بیان کردند و در قرآن کریم هم در مورد پوشش زنان به «جلابیب» اشاره شده است.

وی اظهارداشت: هدف از نقل این نمونه داستان ها و مطالب نشان دادن این نکته است که اهل بیت علیهم السلام نسبت به حجاب و عفاف خویش مواظبت داشتند و به این موضوع اهمیت می دادند چراکه حجاب و عفاف دستور خداوند است و به طور قطع انسان های پاک، مقید به این موضوع هستند.پایان پیام/۱۱۱

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا