اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

حرکت کاروان نمادین اسرای کربلای هیات دخیل العباس با تجلیل از ۴۰۰ پیرغلام حسینی

نیره سادات محمدی

آستان بهارستان؛ کاروان نمادین بزرگ اسرای کربلا هیات فرهنگی مذهبی دخیل العباس علیه السلام برای بیست و دومین سال متوالی برگزار می شود.

تجلیل از ۴۰۰ پیرغلام حسینی و خانواده شهدا

مسئول هیات دخیل العباس گفت: این کاروان پنج شنبه ۱۲مرداد از ساعت ۱۵ تا ۱۶ بعد از ظهر با ویژه برنامه تجلیل از خانواده شهدا و ۴۰۰ پیرغلام حسینی از قم و استان های اطراف برگزار خواهد شد و در این مراسم احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی به صورت نمادین شال مشکی عزای امام حسین (ع) را به ۴۰ پیرغلام اهدا می کند.

احمد فتحی افزود: ساعت حرکت دسته عزاداری ۱۶ عصر از خیابان امام خمینی(ره) نبش خیابان تولید دارو به سمت حرم حضرت معصومه سلام الله علیها می باشد.

وی گفت: در این روز پنج زندانی غیر عمد با کمک ستاد دیه استان قم آزاد می شوند و همچنین دو هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع می شود.

وی اظهارداشت: برای پذیرایی عزاداران حسینی در این روز ۴۵ هزار بطری آب، ۲۲ هزار بستنی یخی، شربت و ۱۰ هزار پرس غذا تدارک دیده شده است.

پذیرش خادمان افتخاری برای کاروان دخیل العباس

مسئول هیات دخیل العباس گفت: این هیات ۱۲۰ نفر انتظامات دارد و تاکنون ۵۲ خادم افتخاری برای برقراری نظم این کاروان اعلام حضور کرده اند و هر کسی که علاقمند باشد تا عصر فردا می تواند برای خادمی اعلام حضور کند.

وی با بیان اینکه ۵۰ راس اسب ۸۰ نفر  شتر برای برپایی این کاروان در نظر گرفته شده است، گفت: ۱۸ گروه در این کاروان سمت هایی از قبیل تعزیه خوانان، پرچم گردانان، طبل زنان، وزرا، اسرا، سینه زنان، علم بران و نوحه خوانی را بر عهده دارند.

وی ادامه داد: هنرورها و گروه موزیک این برنامه از شهرهای قم، کاشان، اصفهان، پیربکران، فیروزجان، خمینی شهر، قزوین، سیرجان و قائم شهر هستند و برای نمایش اسارت خاندان اهل بیت(س) دو هزار نفر لباس مخصوص بر تن خواهند کرد.

فتحی بیان کرد: نریمان پناهی و مجید پناهی از تهران، مجتبی چوپانی از مشهد، پیمان محمد نژاد از کرج، متین نصرتی از ارومیه و حاج رضا سیرلانی، علیرضا مشکینی و سید علی حسین نژاد از قم برای مداحی در این کاروان حضور پیدا می کنند.

وی با بیان اینکه این هیات در طول سال مانند ایام فاطمیه، شهادت و ولادت ائمه برنامه های مختلفی دارد، گفت: به عنوان مثال در دهه اول محرم مانند سنوات گذشته هر شب دو هزار پرس غذا بین عزاداران حسینی توزیع شده و گفتنی است این هیات به هیچ ارگانی وابسته نیست.

برپایی مسابقه عکاسی هیات دخیل العباس

وی افزود: مسابقه عکاسی و پوشش خبری برای شرکت کنندکان در این مراسم در نظر گرفته شده و به پنج نفر از برگزیدگان عکاسی و همچنین پنج نفر از خبرنگارانی که بیشترین پوشش خبری را داشته باشند جوایزی هر یک به ارزش یک میلیون تومان اهدا می شود که علاقمندان می توانند با شماره ۰۹۱۹۱۷۱۷۷۱۷ مسئول رسانه هیات تماس حاصل نمایند و کارت عکاسی دریافت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا