اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

مدیر دارالاکرام حضرت ابوالفضل قم در بازدید از تیم رسانه‌ای رستار ایرانیان: حامی ۷۲۰ دانش آموزان در قم هستیم

آستان بهارستان؛ مدیر دارالاکرام حضرت ابوالفضل شعبه استان قم گفت: بیش از ۷۲۰ دانش‌آموز و ۲۲ دانشجو  را تحت پوشش خود داریم.
منوچهر دهشیری که به مناسبت روز خبرنگار به دفتر تیم رسانه‌ای رستار ایرانیان شامل رسانه‌های (قم گویا، رویداد امروز، آستان بهارستان، تجارت، عصر توسعه، هم میهن، جمله، رویداد ایران، تلاش ملی، آرمان شهر جهانی و کانال خبری قم گویا، قم ۲۴، ایران تایمز) است، آمد و ضمن بازدید از این مرکز با خبرنگاران حاضر به بحث و گفتگو پرداخت.

وی اظهار کرد: مؤسسه خیریه دارالاکرام حضرت ابوالفضل (ع) در سال ۱۳۸۰ با شماره ثبت ۱۳۵۴۳ با شعار «تحصیل حق همه کودکان است» تأسیس شد و پس از گذشت ۲۱ سال، با فعال بودن ۲۵ شعبه در سطح کشور؛ بیش از ۸ هزار دانش‌آموز کم بضاعت تحت پوشش خود دارد.

وی افزود: مؤسسه دارالاکرام حضرت ابوالفضل شعبه قم با سابقه ۹ ساله، موفق شده ازبین ۱۳۷۹دانش آموز معرفی شده بیش از ۷۲۰ دانش‌آموز و ۲۲ دانشجو  را تحت پوشش خود قرار داده و ۱۵۴ دانش‌آموز هم با بهره‌مندی از خدمات این موسسه فارغ التحصیل و توانمند گردیده‌اند که دیگر نیازی به کمک موسسه ندارند.

مدیر دارالاکرام حضرت ابوالفضل شعبه استان قم توضیح داد: دانش‌آموزان مستعد تحصیلی که فاقد سرپرست موثر هستند و از طرف عموم مردم، ارگان‌های دولتی وخیریه ها معرفی می‌شوند پس از تحقیقات، تحت حمایت خود قرار داده و برمبنای ارزشیابی تحصیلی، فرهنگی و ورزشی، ماهیانه بورسیه تحصیلی اهداء می‌نماید.

وی به خدمت این موسسه در اعطای بورسیه تحصیلی اشاره کرد و گفت: از دوره پیش دبستانی تا پایان دانشگاه به دانش آموزان عضو مؤسسه، بورسیه تحصیلی پرداخت می‌گردد؛ که درحال حاضر ماهیانه از مبلغ ۱۷۵۰۰۰ تا ۹۵۰۰۰۰ تومان بر اساس پایه تحصیلی و ارزشیابی‌های صورت گرفته پرداخت می شود.

وی گفت: نظارت درسی جهت ارتقاء سطح و کیفیت تحصیل، برگزاری مشاوره‌های تحصیلی، برگزاری کلاس‌های تقویتی و فوق برنامه از جمله: کامپیوتر، زبان و دوره‌های کانون فرهنگی آموزش (قلم‌چی)، اهداء ۱۱۸ دستگاه تبلت و موبایل و اهداء ۶۵۰ پک لوازم التحریر بخشی از فعالیت های آموزشی این موسسه است.

دهشیری عنوان کرد: برگزاری کلاس‌های ورزشی، هنری، مشاوره فردی و خانوادگی و روانشناسی، اردوهای فرهنگی تفریحی برای دانش آموز و خانواده وشناسایی بیش از ۱۰۵ نفر از مادران بی‌سواد و معرفی به معاونت نهضت سوادآموزی هم از جمله خدمات فرهنگی مؤسسه دارالاکرام حضرت ابوالفضل شعبه قم است.

وی بررسی و رفع نیازهای بهداشتی و درمانی دانش آموزان و خانواده آنها شامل برگزاری غربالگری سالیانه با کمک معاونت بهداشت اداره کل آموزش و  پرورش و بهزیستی، استفاده خانواده‌ها ودانش‌آموزان ازخدمات درمانی شامل پزشکان‌ متخصص، آزمایشگاه، سونوگرافی، فیزیوتراپی، و ام آر آی به صورت کاملا رایگان و تفاهم نامه با مجموعه دندان‌پزشکی تحت اشراف‌خیرین جهت انجام‌امور دندان‌پزشکی نمونه ای از خدمات بهداشتی و درمانی این موسسه است.

وی گفت: تمام دانش آموزان دارای مددکارانی خبره هستند که ماهیانه نیازها و مشکلات دانش‌آموزان و خانواده آنان را رصد،گزارش و پیگیری می‌نمایند. مشکلات تحصیلی،توسط مؤسسه و مشکلات مالی با کمک همیاران گرامی مرتفع می‌گردد.

وی اظهارکرد: تدارک ۱۴ مورد کمک هزینه ازدواج ۵ میلیون تومانی، تهیه و اهدای ۴۱۰۰ بسته معیشتی به خانواده‌های نیازمند در ۷ مرحله به ارزش دو میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان بخشی از خدمات صورت گرفته طی دو سال گذشته می‌باشد.

وی بیان کرد: موسسه دارالاکرام شعبه قم با توجه به مردمی بودن آن، فقط ۴ نفر کارمند موظف و پاره وقت دارد و جهت پیشرفت امور از کمک همیاران محترم استفاده می‌نماید که درحال حاضر ۴۲ مددکار (خانم)، ۲۶ همیار آموزشی (خانم و آقا)، ۷۴ همیار درمانی و آزمایشگاهی از پزشکان متعهد وجهادی و ۳۹ همیار فرهنگی به صورت کاملا رایگان با این مؤسسه همکاری می‌نمایند. با این وجود، مؤسسه به همیاران متخصص آموزشی،درمانی، فرهنگی و مددکاری به صورت داوطلب نیازمند است.

وی تاکید کرد: با توجه به این که مبالغ دریافتی از حامیان محترم به صورت کامل و شفاف به حساب دانش‌آموزان عضوموسسه واریز می‌گردد، لذا مؤسسه جهت مخارج جاری خود و پشتیبانی دانش‌آموزان، نیاز به بانی عام جهت تأمین این هزینه‌ها دارد و با توجه به اجاره ای بودن مکان موسسه دارالاکرام و مشکلات تامین هزینه اجاره، این موسسه نیاز ضروری به مکانی مستقل جهت اداره امور، برگزاری کلاس‌های آموزشی و فوق برنامه و انباری برای توزیع لوازم‌التحریر و سبد کالا دارد.

شماره کـارت : ۲۶۵۰ ـ ۱۳۹۴ ـ ۸۶۱۰ ـ ۶۲۱۹

شماره حساب: ۸۱۱۸۱۹۸۸۱۱۱۱۱۱۴ بانک سامان

شماره شبــا: ۲۶۰۵۶۰۰۸۱۱۸۱۹۸۸۱۱۱۱۱۱۰۰۴ IR

موسسه خیریه دارالاکرام حضرت ابوالفضل (ع) شعبه استان قم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا