اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

بیمارستان گلپایگانی قم دارای درمانگاه‌های تخصصی/خدمات ویژه به طلاب و نیازمندان

فاطمه سادات محمدی

آستان بهارستان؛ رئیس بیمارستان آیت الله العظمی گلپایگانی(ره) اظهارداشت: این بیمارستان دارای درمانگاه‌های تخصصی است و خدمات ویژه ای را به طلاب و نیازمندان ارائه می دهد.

دکتر محمد جواد قاسم زاده گفت: آیت الله گلپایگانی این بیمارستان را در سال ۱۳۴۰ با هدف خدمات دهی به طلاب، راه اندازی کردند و تاکنون به عنوان یکی از مراکز رسمی غیردولتی قم فعالیت کرده و همیشه مورد وثوق امام خمینی(ره) بوده و مقام معظم رهبری هم بر ادامه هدفگذاری آن تاکید دارند.

وی با بیان اینکه در یک سال اخیر سعی شده تا خدمات خاص تری به طلاب ارائه شود، گفت: به غیر از بیمه پایه و تکمیلی در ۴۰ خدمتی که دراین بیمارستان ارائه می شود، ۳۵ درصد تخفیف به طلاب دارای کد حوزوی داده می شود.

وی با تاکید بر اینکه توجه به طلاب و محرومان دو محور مهم اقدامات ما است، ادامه داد: قرارداد جدیدی در یک شهریورماه سال جاری منعقد می شود که تمام خدمات سرپایی طلاب شامل بیمه تکمیلی شود.

رئیس و مسئول فنی بیمارستان آیت الله گلپایگانی(ره) افزود: در تعیین اعتبارسنجی بیمارستان ‌های کشور به شرعیات توجه شده، لذا دراین بیمارستان صفر تا صد بخش زنان و زایمان و اتاق عمل حتی متخصصان بیهوشی خانم هستند که این اقدام رضایتمندی را افزایش داده است.

وی اظهارداشت: درخصوص فرزندآوری هم مشوق هایی دراین بیماستان در نظر گرفته شده است؛ به عنوان مثال تعداد پزشک و ماما افزایش یافته و تشویقی هایی برای ماما ها در نظر گرفته شده است.

درخواست زایمان پیش از موعد در تاریخ های لاکچری را نمی پذیریم

وی افزود: در بیمارستان آیت الله گلپایگانی کسانی که متقاضی زایمان های پیش از موعد در تاریخ های لاکچری هستند پذیرش نمی شوند زیرا این امر اتفاق ناخوشایند در حوزه زنان است که به مادر و نوزاد آسیب می رساند و بسیاری برای برخی تاریخ ها مانند یک فرودین متقاضی بودند که پذیرش نشدند.

قاسم زاده گفت: کسانی که فرزند خود را در شب و روز عید غدیر دراین بیمارستان به دنیا آوردند و اسم «علی، حیدر، مرتضی و امیر» را بر روی آن گذاشتند یک کارت هدیه یک ونیم میلیون تومانی به عنوان هدیه دریافت کردند زیرا سعی داریم در برخی تاریخ های خاص این اقدام را انجام دهیم.

وی ادامه داد: دراین بیمارستان مرکز مشاوره دینی راه اندازی شده و مسائل فقهی مانند احکام نماز و… را به کسانی که تمایل دارند آموزش می دهند و نماز جماعت تشکیل می شود.

وی اظهارکرد: با تشکیل پرونده در قسمت پذیرش بیمارستان، همراه با خیرمقدم لینک های دعا به صورت صوتی و تصویری برای همراه بیمار ارسال می شود که آرامش همراهان بیشتر و فرایند بهبودی بیمار تسریع شود.

رئیس بیمارستان آیت الله گلپایگانی(ره) عنوان کرد: ساختمان و تجهیزات بیمارستان با ۶۰ سال قدمت، فرسوده شده است از خیرین سلامت می خواهیم یاری‌گر ما برای ارائه خدمات به مردم باشند زیرا برای تجهیز به چند ده میلیارد تومان نیاز است.

بیمارستان خیریه بدون هیچ کمک خیری

وی تصریح کرد: متاسفانه با وجود اینکه بیمارستان آیت الله گلپایگانی خیریه است ما کمکی از خیرین دریافت نکرده ایم و تنها برخی خیرین از علما مجوز می گیرند و بخشی از خمس خود را به این بیمارستان کمک می کنند.

قاسم زاده گفت: تعرفه این بیمارستان حد وسط تعرفه دولتی و خصوصی است اما به نیازمندان و طلاب خدمات ویژه ارائه می شود و دو خط برای محرومان گذاشته شده است.

وی بیان کرد: خدمت‌رسانی این بیمارستان در سه بخش بستری، سرپایی و اورژانس است و از سال گذشته تیمی از متخصصان در اورژانس مستقر شده اند.

وی گفت: به منظور خدمت‌رسانی بیشتر، از بیماران سطح ۴ و ۵ تعرفه پزشک عمومی دریافت اما ویزیت توسط پزشک متخصص انجام می شود.

معطلی در اورژانس بیمارستان گلپایگانی کمتر از یک دقیقه 

رئیس بیمارستان آیت الله گلپایگانی(ره) با بیان اینکه راهنمای بیمار از درب ورودی مستقر شده تا معطلی مراجعه کننده‌ها کاهش یابد، گفت: سرعت خدمت‌رسانی به بیماران در بخش اورژانس بیمارستان آیت الله گلپایگانی از زمان ورود تا ارجاع به پزشک متخصص، کمتر از یک دقیقه است؛ بیمار در اورژانس معطل نمی ماند که این یک دستاورد بزرگ است.

وی اظهارداشت: ۱۴ بخش تخصصی و فوق تخصصی از جمله بخش داخلی زنان، جراحی زنان، داخلی مردان، جراحی مردان، جراحی ها، اتاق عمل زنان و جنرال در بیمارستان آیت الله گلپایگانی وجود دارد و خدماتی ارائه می شود که مراجعه مردم قم به تهران را کاهش می دهد.

راه اندازی درمانگاه های ویژه

وی گفت: درمانگاه های این بیمارستان به صورت تخصصی و فوق تخصصی است و بسته های خدمت‌رسانی ویژه در قم ارائه شود.

قاسم زاده گفت: در درمانگاه «کوتاهی قد» این بیمارستان فوق تخصص غدد، تغذیه و کودکان و در درمانگاه «کمردرد و درد مفاصل» تنها فوق تخصص زانو در استان قم در این بیمارستان حضور دارند.

وی گفت: این بیمارستان درمانگاه تخصصی «سردرد و میگرن» دارد و هر روز در کلینیک «بیهوشی و درد» مشاوره بیهوشی از ساعت ۱۴ تا ۱۶ انجام می شود.

وی بیان کرد: یکی از اقدامات منحصر به فرد دراین بیمارستان درمانگاه تخصصی «زخم» است که با حضور پزشکان متخصص و افراد خبره برای همه زخم ها به‌ویژه دیابتی ها خدمت‌رسانی انجام می شود و هر روز پزشک آنجا مستقر است.

این مقام مسئول بیمارستان آیت الله گلپایگانی گفت: «اوزون‌تراپی» برای درمان و بازسازی بافت ها درمفاصل و نواحی که با کاهش اکسیژن مواجه است، هم یکی از بسته های خدمت است.

وی گفت: واحد «پیگیری مشکل بیماران» هم ایجاد شده و پس از مرخصی پیگیر درمان کامل بیماران خواهند شد و مشاوره «شیردهی» نیز هر روز دراین بیمارستان به صورت کاملا رایگان مستقر است.

وی خبر داد: مشاوره «غربالگری سلامت کودکان» دراین بیمارستان ایجاد شده و یک مشاور ارشد بالینی به صورت رایگان مشکلات روحی، روانی و عاطفی کودکان چهار تا نوجوانان ۱۸ سال را احصا می کند و اگر نیاز به درمان داشته باشند به درمانگاه های تخصصی ارجاع می شود.

قاسم زاده گفت: «آندوسکوپی کف مغز» برای نخستین بار در استان قم فقط در اتاق عمل جنرال این بیمارستان انجام می شود.

وی گفت: پس از زلزله اخیر ترکیه، برای نخستین بار در استان قم رزمایش تریاژ، امداد و انتقال بیماران توسط جمعیت هلال احمر دراین بیمارستان انجام شد تا مشخص شود در مواجهه با بحران چگونه عمل کنیم.

راه اندازی بخش توریست درمانی بیمارستان گلپایگانی

رئیس بیمارستان آیت الله گلپایگانی(ره) عنوان کرد: دو ماه پیش بخش «توریست درمانی» بیمارستان گلپایگانی آغاز به کار کرده و بسته های خدمت دراین حوزه از سه تا پنج کا تعریف شده اما کف قیمت در این بیمارستان از بیماران اخذ می شود.

وی ادامه داد: متاسفانه قوانین دراین بخش به نحوی است که کار دست یکسری دلال افتاده و باوجود اینکه ما بسته علمی ارائه داده و پزشکان متخصص را مستقر کردیم اما بیماران از جانب افرادی به بیمارستان مراجعه می کنند که درصد بالایی از آنان دریافت می کنند و به بیماران به خصوص شیعیان عراقی آسیب وارد می شود لذ از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی می خواهیم به این بخش ورود کنند و وضعیت را سر وسامان دهند.

وی گفت: درمانگاه درمان «ناباروری» هم با توجه به منویات مقام معظم رهبری در آینده نزدیک راه اندازی می شود و تجهیزات آن دراین ماه خریداری شده و در صورت راه اندازی خدمات ویژه به طلاب ارائه می شود؛ تاکنون بیش از چهار میلیارد تومان تجهیزات خریداری شده و حدود ۳۰ میلیارد باید هزینه شود.

قاسم زاده اظهارداشت: برنامه عملیاتی سه ساله ای برای این بیمارستان تعریف شده که به ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و برای سال جاری نیاز به هشت میلیارد تومان است.

وی گفت: این بیمارستان دو اتاق عمل و شش اتاق عمل جنرال و مجوز ۲۴۲ تخت را داریم اما ۱۷۰ تخت فعال است و اگر بتوانیم هشت میلیارد تومان سال جاری را برای تجهیزات و ابنیه جذب کنیم به اهداف‌مان نزدیک می شویم.

وی عنوان کرد: هفت تخت «آی سی یو» و پنج تخت «سی سی یو» فعال است و مجوز ۱۲ تخت اخد شده که نیاز استان است اما به دلیل کمبود اعتبار توان خرید آن را نداریم اگر خیرین کمک کنند در این بحث ورود می کنیم.

طلب پنج میلیاردی بیمارستان گلپایگانی را پرداخت کنید

رئیس بیمارستان آیت الله گلپایگانی(ره) اظهارکرد: از اسفند ۹۸ با آغاز کرونا بخش تروما و دیالیز از دیگر بیمارستان ها به اینجا منتقل شد و پنج میلیارد تومان هزینه بر دوش ما گذاشت اما هزینه آن با وجود پیگیری های متعدد پرداخت نمی شود.

وی تاکید کرد: این بیمارستان یکی از مراکز مهم درمانی استان قم است و تنها در سال گذشته حدود سه هزار و۴۰۰ زایمان در بیمارستان آیت الله گلپایگانی انجام شده است.

وی گفت: همچنین به منظوراینکه مانع بروز پدیده نامیمونی به نام زیرمیزی شویم سهم درصد پزشکانی که زیرمیزی دریافت نمی کنند را افزایش دادیم و آنان را در درمانگاه هم به‌کار گرفتیم تا رضایت پزشک و بیمار را تامین شود.

قاسم زاده گفت: مشکل کمبود پارکینک و شلوغی و کوچه های باریک اطراف بیمارستان، تردد به بیمارستان را دشوار کرده و سبب نارضایتی بیماران شده است؛ در شورای عالی ترافیک برنامه هایی دارند اما متاسفانه تاکنون اقدامی که رضایت مراجعه کنندگان جلب نشده است.

وی ادامه داد: ما طرح زوج و فرد را برای پرسنل بیمارستان اجرا کردیم تا بخشی از پارکینگ به مراجعه کننده‌ها اختصاص یابد و از مسئولان می خواهیم چاره ای دراین زمینه بیاندیشند.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا