اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۱۷۰ پروژه شهرقم تا پایان سال ۱۴۰۲

آستان بهارستان؛ همزمان با هفته دولت چهارمین مرحله از طرح بزرگ و ماندگار “قم در مسیر تحول” آغاز و افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۱۷۰ پروژه شهری تا پایان سال ۱۴۰۲ در هشت مرحله انجام خواهد شد.

بهره‌برداری از پروژه بزرگ و اثرگذار تقاطع غیرهمسطح شهدای پرواز منطقه ۲ به عنوان نخستین پروژه چهارمین مرحله طرح بزرگ و ماندگار قم در مسیر تحول، با حضور شهردار و معاونان، استانداران و معاونان فرمانده نیروی انتظامی قم امیرآبادی نماینده مجلس شورای اسلامی در مرکز همایش‌های بین المللی شهرداری قم برگزار شد.

موفقیت شهرداری مرهون همراهی مردم است

شهردارقم در مراسم افتتاح تقاطع غیرهمسطح شهدای پرواز منطقه ۲، گفت: تمام اقدامات شهرداری قم در سایه تلاش و همکاری مدیران استان و همراهی مردم صورت گرفته است.

سید مرتضی سقائیان نژاد اظهار کرد: حفظ سرمایه‌هایی که در اختیار انسان است، رشد آن انسان را نشان می‌دهد.

وی بابیان اینکه سرمایه اجتماعی امروز بالاترین سرمایه است، عنوان کرد: شکل‌گیری تعاملات میان مردم در حقیقت می‌تواند رشد و تقویت حرکت‌ها را نشان دهد.

وی با اشاره به اینکه سرمایه اجتماعی به معنای اعتماد مردم به حکومت است، خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم اعتماد مردم را به دست بیاوریم و به کرامت آن‌ها احترام بگذاریم، یعنی در مسیر تقویت سرمایه اجتماعی گام برداشته‌ایم و منجر به استحکام و انسجام حاکمیت می‌شود.

سقائیان نژاد بابیان اینکه شهرداری‌ها از بدو تولد تا مرگ با مردم ارتباط دارند، تصریح کرد: خدمات شهرداری‌ها در سفره‌های مردم خودش را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به تلاش داریم به مردم بگوئیم که ما قدردان شما هستیم، یادآور شد: برای تحقق این موضوع باید از فرصت‌هایی ازجمله هفته دولت استفاده کنیم.

شهردار قم بابیان اینکه کشوری که نتواند از سرمایه‌های اجتماعی خود حفاظت کند، مستعمره خواهد شد، ابراز کرد: امروز استقلال جمهوری اسلامی مدیون همدلی و همراهی مردم است.

طی ۱۰ سال اخیر اقدامات بزرگی در قم صورت گرفته است

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی هم در ادامه اظهارداشت: طی ۱۰ سال اخیر اقدامات بزرگی در قم صورت گرفته است ولی هنوز با نقطه مطلوب به‌عنوان آبروی جهان اسلام فاصله داریم.

احمد امیرآبادی فراهانی افزود: مجموعه مدیریت شهری در قم اقدامات خوبی را در دستور کار قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه همدلی و همراهی خوبی میان مدیران استان وجود دارد، مطرح کرد: نتیجه و آثار این وحدت و همدلی در زندگی مردم مشخص خواهد شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه قم عقب‌ماندگی‌های تاریخی بسیاری دارد، عنوان کرد: طی ۱۰ سال اخیر اقدامات بزرگی در قم صورت گرفته است ولی هنوز با نقطه مطلوب به‌عنوان آبروی جهان اسلام فاصله‌داریم.

وی با اشاره به اینکه مراجع و علما در استان قم همیشه پشتیبان مدیران بوده‌اند، خاطرنشان کرد: در موارد بسیاری که در استان به گره و بن‌بست رسیده‌ایم با حمایت مراجع و علما توانسته‌ایم مشکل را برطرف کنیم.

امیرآبادی بابیان اینکه مردم قم صبور، همراه و کمک‌کننده هستند، تصریح کرد: باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا بهترین اتفاقات برای این مردم رقم بخورد.

وی با اشاره به اینکه خداوند فرصت خدمت به زائرین حرم حضرت معصومه(س) را به ما اعطا کرده است، یادآور شد: شکر این نعمت، خدمت هرچه بهتر به مردم است.

 

آمادگی دولت برای مشارکت در بهسازی بافت فرسوده/ لزوم تغییر چهره شهر قم

استاندار قم در این مراسم بر ضرورت رسیدگی به ورودی‌های شهر قم به منظور شکوفا کردن هویت این شهر تاکید کرد.

سیدمحمد آقامیری نیز اظهارکرد: نخستین و مهم‌ترین نکته وحدت میان مسئولان و مدیران شهر و استان است.

وی با اشاره به اینکه یکی از عناصر مهم پیروزی انقلاب وحدت بوده است، مطرح کرد: اگر وحدت میان مردم وجود نداشت قطعا این انقلاب به پیروزی نمی‌رسید.

استاندار قم با بیان اینکه توکل به خداوند و رهبری واحد نیز در این مسیر موثر بودند، عنوان کرد: وحدت، توکل به خداوند و رهبری واحد رمز پیروزی در تمام مشکلات است.

وی با اشاره به اینکه به دنبال ایجاد مدیریت واحد در قم هستیم، خاطرنشان کرد: همه در کنار هم برای ارائه خدمت به شهروندان و زائرین بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه(س) با هدایت علما و مراجع هستیم.

آقامیری با بیان اینکه تمام فعالیت‌ها در شهر باید پیوست فرهنگی داشته باشد، تصریح کرد: باید در حوزه عمرانی از المان‌ها مذهبی نیز استفاده کنیم و آن‌ها را به نمایش بگذاریم.

ساماندهی ورودی‌های شهر قم در دستور کار قرار گیرد

وی با اشاره به اینکه باید به ورودی‌های شهر توجه ویژه شود، یادآور شد: شهر مقدس قم آدابی دارد که باید تمام زائرین بدانند که به شهر مقدس قم وارد شده و آداب این شهر را باید رعایت کنند.

استاندار قم با بیان اینکه تمام مشکلات کشور با کار جهادی حل خواهد شد، اظهار داشت: باید نگاه جهادی در میان تمام مدیران و مسئولان استانی و شهری وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه شهر قم باید به کارگاه عمرانی تبدیل شود، مطرح کرد: برخی فرصت‌ها همیشگی نیستند و باید در زمان مناسب از آن‌ها استفاده شود.

آقامیری با بیان اینکه باید از فرصت طرح نهضت ملی مسکن برای رسیدگی به بافت فرسوده استفاده شود، عنوان کرد: باید بررسی شود که اگر مشوق‌ها برای بافت فرسوده کافی نبوده است، این مشوق‌ها افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه ۱۵ درصد از بافت مسکونی شهر قم بافت فرسوده است ابراز کرد: باید با کمک گرفتن از فرصت نهضت ملی مسکن چهره شهر را تغییر دهیم و در این زمینه آمادگی داریم تا از ظرفیت‌های دولتی بهره بگیریم.

وی با اشاره به اینکه باید عدالت اجتماعی را رعایت کنیم، خاطرنشان کرد: در توسعه عمرانی شهر باید عدالت اجتماعی رعایت شود و نباید پروژه‌ها به گونه‌ای باشد که از قسمت‌هایی از شهر غافل شویم.

وی با اشاره به اینکه عدالت اجتماعی باید محور مصوبات شورای شهر قم باشد گفت: نگاه فرهنگی برای اقدامات عمرانی مسئله مورد تاکید است.

استاندار قم ضمن تشکر از زحمات شهردار قم و اعضای شورای اسلامی شهر و دیگر دست اندرکاران گفت: به ثمر رسیدن پروژه‌های شهری ثمره همین تلاش‌ها است.

افتتاح بیش از ۴۰۰ پروژه شهر قم طی دو سال اخیر

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز درادامه این مراسم گفت: طی دو سال گذشته بیش از ۴۰۰ پروژه بااعتباری بالغ‌بر ۲۰ هزار میلیارد ریال در قم به بهره‌برداری رسیده است.

حسن طلایی اظهار کرد: مدیریت شهری قم، شعار قم در مسیر تحول را عملی کرده است.

وی مطرح کرد: در کنار تمام این مشکلات اقتصادی تیم مدیریت شهری قم در راستای تحول شهر، تمام تلاش خود را به کار گرفته است.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قم بابیان اینکه اقدامات خوبی در سال‌های اخیر رقم خورده است، عنوان کرد: طی دو سال گذشته بیش از ۴۰۰ پروژه بااعتباری بالغ‌بر ۲۰ هزار میلیارد ریال در قم به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه هشت منطقه شهری به کارگاه عمرانی تبدیل‌شده است، خاطرنشان کرد: ۳۵ تقاطع برای شهرداری پیش‌بینی‌شده بود که ۲۲ مورد آن به بهره‌برداری رسیده است.

توجه ویژه به محلات کم برخوردار

طلایی بابیان اینکه برخی از این تقاطع‌ها، محلات برخوردار را به کم‌برخوردار متصل می‌کند، تصریح کرد: کمیته‌ای به نام محلات کم برخوردار در شورای اسلامی شهر تشکیل‌شده است تا به محلات کم‌برخوردار به‌صورت ویژه رسیدگی شود.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته این کمیته ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه برای این محلات اختصاص داد، یادآور شد: امسال این بودجه افزایش دو برابری داشته است که نشان می‌دهد شورای شهر نگاه ویژه‌ای به محلات کم برخوردار دارد.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قم بابیان اینکه برخی از خیابان‌های قم بیش از نیم‌قرن راکد بوده است که ازجمله آن‌ها می‌توان به بلوار شهیدان برقعی و فاز ۵ عمار یاسر اشاره کرد، ابراز کرد: این دستاوردها در سایه تلاش و همکاری میان مدیران شهری به‌دست‌آمده است.

اتصال مناطق ۴ و ۲ شهرداری قم در محور ترافیکی فردوسی

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم نیز در این مراسم با اشاره به بهره‌برداری از تقاطع غیر همسطح شهدای پرواز، از اتصال شریانی محور ترافیکی فردوسی بین مناطق ۲ و ۴ شهرداری قم خبر داد.

عباس حلوایی‌زاده در خصوص بهره‌برداری از پروژه تقاطع غیر همسطح شهدای پرواز اظهار کرد: این تقاطع در جهت تکمیل محور ترافیکی فردوسی و اتصال بلوار شهدای روحانیت به بلوار یادگار امام ایجاد شده است.

وی تکمیل شبکه معابر شهر قم را از رویکردهای بنیادی مجموعه مدیریت شهری برای ایجاد دسترسی و تسهیل تردد آسان شهروندان مناطق مختلف شهر دانست و تصریح کرد: در این میان نقش محورهای ترافیکی و تکمیل اجزای مختلف آن از اولویت‌های اجرایی در سال‌های اخیر بوده است.

معاون فنی وعمرانی شهرداری قم ادامه داد: محور ترافیکی فردوسی به‌عنوان مهم‌ترین حلقه‌ی میانی ترافیک شهر قم و نقشی که در ایجاد دسترسی‌ها ایفا می‌کند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و در سال‌های اخیر با افتتاح و بهره‌برداری بخش‌های مختلف آن، گام‌های بزرگی توسط شهرداری قم برای تکمیل این مسیر شریانی برداشته‌شده است تا روان‌سازی و توزیع متناسب بار ترافیکی در سطح مناطق مختلف شهر به انجام رسد.

حلوایی‌زاده پروژه‌هایی نظیر بلوار فردوسی در مناطق ۱ و ۴، تقاطع‌های غیرهمسطح شهید آیت‌الله حکیم، نماز بلوار شهید صدوقی و بلوار فردوسی و بازگشایی مسیر بلوار یاسمن ازجمله برنامه‌هایی عنوان کرد که در سال‌های اخیر به‌منظور تکمیل این محور شریانی در دستور کار اجرایی شهرداری قم قرارگرفته است.

وی تقاطع غیرهمسطح شهدای پرواز را نیز از اجزا مهم تکمیل این حلقه ترافیکی میانی شهر قم اعلام کرد و گفت: این پروژه دسترسی‌های امن و پیوسته به بلوار امام رضا علیه‌السلام و بلوار یادگار امام و اتصال شریانی شرق به غرب قم را تکمیل می‌کند تا چهار منطقه شهر قم از طریق این محور به هم متصل شوند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم هزینه‌ی اجرای عملیات عمرانی این پروژه را بالغ‌بر ۸۰۰ میلیارد ریال دانست و در خصوص ویژگی‌های فنی این پروژه گفت: ۵۵۰ متر طول زیرگذر این تقاطع بوده و در اجرای عملیات عمرانی آن ۷۰۰ تن آرماتور، ۶ هزار مترمکعب بتن‌ریزی و ۳۰ هزار مترمکعب خاک‌برداری به انجام رسیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا