اخبار مهمکمیسیون بهداشت

بهره برداری دو هزار مرکز درمانی در دولت سیزدهم

آستان بهارستان؛ عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اینکه زیرساخت‌های حوزه سلامت در دولت سیزدهم افزایش یافت، گفت: طی ۲ سال گذشته ۲ هزار مرکز بهداشتی و درمانی در کشور به بهره‌برداری رسید و بسیاری از مراکز درمانی به تجهیزات پزشکی مجهز شدند..

سید جلیل میرمحمدی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در ۲ سال گذشته افزود: راه اندازی صندوق حمایت بیماران خاص و صعب العلاج از جمله اقدامات و دستاوردهای مهم این دولت است که توانست دغدغه این نوع بیماران و خانواده‌های آنها را کاهش دهد.

وی اظهار کرد: این صندوق با اعتبار هفت هزار میلیارد تومان به تصویب رسید و ۱۵۱ بیماری مانند انواع سرطان ها و بیماری های خاص تحت پوشش این صندوق قرار گرفتند که بخش قابل توجهی از هزینه های درمانی این بیماران از طریق صندوق پرداخت می شود.

میرمحمدی رایگان کردن بیمه سه دهک پایین جامعه با اعتبار ۶ هزار میلیارد تومان را از دیگر اقدامات دولت سیزدهم بیان کرد و افزود: حدود ۶ میلیون نفر از افراد فاقد هرگونه بیمه درمانی، تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: اقدام دیگر پیگیری معاف کردن مالیات کارانه پزشکان متخصصی است که فاقد مطب هستند و یا با بخش خصوصی هم همکاری ندارند و صرفا با تعرفه دولتی خدمات ارائه می کنند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: گر چه سازمان مالیاتی ۱۰ درصد مالیات از این پزشکان اخذ می کند اما تلاش می شود تا با همکاری این سازمان، این پزشکان مشمول مالیات قرار نگیرند زیرا آنها با تعرفه یک دهم تا یک پانزدهم بخش خصوصی به بیماران خدمات ارائه می کنند.

میرمحمدی از افزایش قابل توجه اعتبارات حوزه بهداشت و درمان در سال جاری خبر داد و گفت: در این زمینه ۵۰ هزار میلیارد تومان مصوب شده تحت عنوان یک درصد مالیات برارزش افزوده سهم سلامت پرداخت شود و به صورت مستقیم از خزانه دولت به حساب وزارت بهداشت واریز می شود.

وی به افزایش زیرساخت‌های حوزه سلامت در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی در این دولت قابل توجه است و افزون بر ۲ هزار مراکز بهداشتی و درمانی در کشور به بهره برداری رسیده و بسیاری مراکز درمانی به تجهیزات پزشکی مجهز شده‌اند.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کنترل و مهار ویروس کرونا در این دولت افزود: مرگ و میرهای قابل توجهی در زمینه این ویروس در ایران و جهان رخ داد و دولت قبل برای مقابله با این بیماری، با وجود اینکه مورد حمایت جانبه قرار گرفت اما اراده‌ای برای مقابله جدی و کنترل آن نداشت.

میرمحمدی ادامه داد: با شروع کار دولت سیزدهم نخستین اتفاقی که رخ داد، ایجاد یک فضای توأم با همدلی ، همفکری و همراهی در ستاد ملی کرونا بود و همه اعضا به صورت یکصدا پیگیر رفع مشکل شدند به طوری که بدون اینکه تحریمی رفع شود، شاهد ورود قابل توجه واکسن کرونا بودیم .

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در روزهای نخست که دولت سیزدهم تحویل گرفته شد، شاهد مرگ روزانه بیش از ۷۰۰ نفر از هموطنان بودیم که با دیپلماسی شخص رییس جمهور، واکسیناسیون عمومی بسیار سریع در کشور رخ داد، همه بسیج شدند و دولت پای کار آمد و به کمک وزارت بهداشت این بیماری مهار شد.

وی خاطرنشان کرد: با دیپلماسی خوبی که در این دولت اتفاق افتاد و با همدلی در ستاد ملی کرونا ، همراهی و همکاری همه دستگاه های دولت در مدت کوتاه منجر به کنترل کرونا شد و امروز مردم به زندگی عادی خود بازگشتند.

وی ابراز امیدواری کرد که با همراهی دولت و مجلس شورای اسلامی اتفاقات خوبی در حوزه سلامت رقم بخورد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا