اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

 به مناسبت هفته ملی مهارت: برگزاری جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاه های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم

آستان بهارستان؛ به مناسبت هفته ملی مهارت جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاه های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان قم، جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاههای تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به مناسبت هفته ملی مهارت با حضور حجت الاسلام سیدمحمود عرب مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای قم، وحید وزیری راد مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و مدیران دستگاههای اجرایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به میزبانی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان قم برگزار شد.

در این جلسه؛ سیدمحمود عرب مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان ضمن تشریح اقدامات انجام شده فنی و حرفه ای قم در سال گذشته و ۴ ماهه سالجاری اظهارداشت: استفاده حداکثری دستگاههای اجرایی برای بهره گیری از آموزش های مهارتی علاوه بر اینکه کارایی و توانایی فرد را در انجام کارها افزایش می دهد، موجب افرایش کیفیت در انجام خدمات و محصولات تولیدی می شود.

عرب با بیان این مطلب که بیشترین افرادی که به مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان جهت مهارت آموزی مراجعه می کند فارغ التحصیلان دانشگاهی می باشند، گفت: بایستی فرهنگ سازی لازم در بین خانواده ها انجام گیرد تا جوانان علاوه بر تحصیل در دانشگاهها حداقل یک مهارت نیز فرا گیرند، تا بتوانند برای خود شغل ایجاد نمایند.

در ادامه وزیری راد مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم با تاکید براین موضوع که آموزش‌های مهارتی می ‌تواند فرد را برای احراز شغل، حرفه و کسب و کار آماده نماید اظهارداشت: با توجه به تاکید مقام عالی وزارت، کار و رفاه اجتماعی در راستای جلب مشارکت و استفاده حداکثری از ظرفیت دستگاه های عضو شورای هماهنگی برای جریان سازی مهارت آموزی و ایجاد اشتغال در راستای نهادینه کردن فرهنگ کارآفرینی، مهارت آموزی و اشتغال مولد، بایستی برنامه ریزی لازم صورت گیرد تا اعلام نیازهای آموزشی دستگاه های عضو شورای هماهنگی مطابق با نیاز بازار کار باشد و ایجاد فرصت های آموزشی برابر و افزایش دسترسی به آموزشی های مهارتی جامعه هدف دستگاه های عضو شورای هماهنگی در دستور کار قرار گیرد.

شایان ذکر است، در این جلسه مدیران دستگاه های عضو شورای هماهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نظرات و مطالب خود را ارائه کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا