اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

دبیرخانه کشوری پسته در قم ایجاد می شود

آستان بهارستان؛ قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی کشور با حضور در جشنواره شکرانه پسته استان قم اظهارداشت: دبیرخانه کشوری پسته در قم ایجاد می شود.

علیرضا آل‌امین افزود: دبیرخانه بیمه کشاورزی کشور در قم تشکیل می دهیم و هزینه ایجاد آن را پرداخت می کنیم تا ریل گذاری درستی در این خصوص انجام شود.

پسته کالای اساسی برای کشور است

وی با بیان اینکه پسته برای ما مانند گندم کالای اساسی و استراتژیک محسوب می شود و آن را تحت حمایت ویژه قرار داده ایم، افزود: کمیته کشوری فعالان حوزه پسته را در قم تشکیل می دهیم.

وی تاکید کرد: بیمه کشاورزی ۱۰۰ درصد در حوزه پسته آماده همکاری با باغداران است و حتی آمادگی داریم سهم دولت را در این خصوص افزایش دهیم.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی کشور افزود: سال گذشته هفت هزار هکتار زمین های کشاورزی استان قم شامل ۲۵ درصد تحت پوشش بیمه کشاورزی است.
وی گفت: دولت سیزدهم همت ویژه به بحث بیمه اراضی کشاورزی دارد و در دو سال اخیر به اندازه هشت سال دولت های قبل غرامت پرداخت شده است.

وی اظهارکرد: سال گذشته دو میلیارد تومان از کشاورزان برای بیمه کشاورزی دریافت شد درصورتی که هفت میلیارد تومان خسارت پرداخت کردیم.
وی خطاب به کشاورزان گفت: هم اکنون بهترین زمان برای بیمه کشاورزی است زیرا به دستور وزیر عوامل تولید در بخش کشاورزی از قبیل ماشین آلات، سیلوها، انبارها وحتی نانوایی ها  بیمه می شوند.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح، سرمایه بیمه  وارد بطن کشاورزی می شود.

آل امین عنوان کرد: ۳۰ میلیارد تومان برای هزینه خسارت از وحوشی که در خطر انقراض قرار دارند را به کشاورز پرداخت می کنیم؛ به این نحو که حیوانات مانند یوزپلنگ و خرس اگر به زمین های کشاورزی آسیب وارد کرد کشاورز دخالت نکند و هزینه آن را از ما دریافت کند.

وی تصریح کرد: تمام دستاوردها را مدیون شهدایی مانند شهید آرمان علی وردی هستیم که با خون خود باعث عزت و آبروی نظام شدند.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا