اخبار مهمکمیسیون اجتماعیکمیسیون سیاسی

اقتدار و عزت ایران از نیروهای مسلح و مردم ماست

آستان بهارستان؛ معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: اقتدار و عزت ما از نیروهای مسلح و مردم ما است و از این رو دشمنان به خود جرات نمی‌دهند که به ایران دست‌درازی کنند.

سید محمد حسینی امروز، ۵ مهرماه در صبحگاه مشترک نیروهای امنیتی، انتظامی و نظامی آبادان که به مناسبت سالروز شکست حصر آبادان برگزار شد، اظهار کرد: ۵ مهرماه سالگرد شکست حصر آبادان در عملیات ثامن الائمه، یک یوم الله به یادماندنی و روزی تاریخی است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه شکست حصر آبادان مبدا تحول جنگ تحمیلی است، افزود: اگر در روزهای ابتدایی جنگ انسجام و آمادگی کاملی وجود نداشت، نمی‌توانستیم توفیقات مناسبی را داشته باشیم. بنی صدر خائن نیز مانع آن بود تا نیروهای نظامی ما در کنار هم قرار بگیرند و عملیات مشترک را آغاز کنند اما پس از عزل او و ایجاد همدلی میان نیروها، عملیات ثامن اولین عملیاتی بود که با موفقیت انجام شد.

معاون پارلمانی رییس جمهور با بیان اینکه عملیات شکست حصر آبادان یک عملیات غرور انگیز و افتخار آفرین بود و روح امید را زنده کرد، گفت: به مردم پایدار و مقاوم خوزستان و آبادان درود می‌فرستیم که در سال‌های جنگ در معرض حملات دشمن بودند اما حتی در شرایط بسیار دشوار محاصره، این مردم مقاومت کردند.

حسینی عنوان کرد: ۴۲ سال قبل ما در موضع دفاع بودیم و تنها کاری که می‌توانستیم انجام دهیم، فراری دادن دشمن از خاکمان بود و امروز نیروهای مسلح و مردم ما سرافراز و سربلند هستند و در دنیا کسی جرات تعرض به خاک ایران را ندارد.

وی ادامه داد: این اقتدار و عزت از نیروهای مسلح و مردم ما است و از این رو دشمنان به خود جرات نمی‌دهند که به ایران دست‌درازی کنند. اکنون میدان و دیپلماسی در کنار هم قرار گرفته‌اند و اجازه نمی‌دهند تا بیگانگان بتوانند اقداماتی انجام دهند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: دشمنان خارجی که از جریان‌های مختلف حمایت می‌کردند تصمیم گرفته‌اند که تفاهم کنند و دست از دشمنی بردارند. حتی آمریکایی‌ها نیز که طراح اصلی بسیاری از این مسائل بودند به تبادل زندانی روی آورد.

حسینی خاطرنشان کرد: امیدواریم قدرت و امنیت کشور باعث شود تا وضعیت اقتصادی کشور نیز روز به روز بهتر شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا