اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

بخش عظیم فعالیت‌های فرهنگی بر دوش سازمان‌های فرهنگی شهرداری‌هاست

آستان بهارستان ؛ سخنگوی شورای اسلامی شهر قم، بخش عظیمی از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی کشور بر دوش سازمان های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری‌هاست و از این رو باید گفت که مسئولیت سازمان فرهنگی شهرداری، بار سنگینی بر دوش مدیران این سازمان می‌باشد.

روح الله امراللهی سخنگوی شورای اسلامی شهر قم در دومین نشست مدیران عامل سازمان های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری‌های سراسر کشور که در محل تالار رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: بخش عظیمی از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی کشور بر دوش سازمان های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری‌هاست و از این رو باید گفت که مسئولیت سازمان فرهنگی شهرداری، بار سنگینی بر دوش شما می‌باشد.

وی با بیان اینکه می‌توان گفت که مدیران سازمان‌های فرهنگی شهرداری‌ها، عملیاتی ترین فعالان فرهنگی کشور هستند، گفت: ۷۵ درصد مردم کشور شهرنشین شده‌اند و به همین دلیل اهمیت کار این سازمان بسیار بالاست و باید همواره مورد توجه مدیران بالادستی باشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم در ادامه سخنانش با تسلیت حادثه اخیر غزه و جنایت‌های رژیم تروریستی اسرائیل، گفت: یکی از بدترین موارد جنگ و نسل کشی چندسال پیش در میانمار اتفاق افتاد اما در هیچ کدام از جنگ‌ها نداشتیم که به کودکان هیچ‌ رحمی صورت نگیرد.

تمام جلادهای تاریخ قتل عام های زیادی کردند اما در کدام جنگ بوده که با بمب متحرک، کودک تهدید شود؛ غیر از حادثه کربلا شاید در تاریخ موردی نبوده که بی رحمی بی حد و اندازه بر علیه کودکان صورت گرفته باشد و رژیم صهیونیستی هم همانند لشگر بنی امیه بر علیه زنان و کودکان عمل کرد و شهید مطهری هم بسیار درست فرمودند که شمر زمانه امروز رژیم صهیونیستی است.

وی افزود: اینهمه «NGO» و نهاد داریم که همه از صلح و فرهنگ و نوع دستی می گویند اما آنگونه که باید فجایع رژیم صهیونیستی بر علیه کودکان بیان نمی شود و فقط برخی عکس العمل های محدود از آنها میبینیم. این نوع سکوت اگر ادامه پیدا کند پیام بدی به جنایتکاران برای ادامه ظلم شان می‌دهد و قطعا سکوت در مقابل این ظلم و ستمی به ویژه سکوت علمای ادیان های مختلف، مستوجب عذاب الهی خواهد بود‌.

امراللهی با بیان اینکه نمونه جنایت‌های اخیر رژیم صهیونسیتی را در تاریخ نخوانده ایم، خاطرنشان کرد: شهرداری قم، پویش »من در کنار غزه ام» را ایجاد کرد و امیدواریم این پویش خوب را در همه شهرها با هم اجرا کنیم.

وی با اشاره به تصویب قانون جامع مدیریت شهری، گفت: این قانون که به زودی مصوب خواهد شد، چند وظیفه اصلی ایجاد می کند؛ که بخشی از مهمترین آنها، مربوط به بهزیستی و آموزش پرورش است. به نظر بنده اگر قرار است وظیفه نگهداری کودکان بهزیستی به عهده سازمان های فرهنگی شهرداری گذاشته شود، باید از حالا ورود کنید. می‌توان از تجربه های گذشته استفاده کرد.

برای مثال حوزه هنری در دهه ۶۰، جایگاه جدید در مکتب هنر کشور ما ایجاد کرد که متاسفانه ادامه پیدا نکرد. یا در دهه ۷۰، در مدتی که ماه رمضان مقارن با عید نوروز بود، تاریخی‌ترین اعیاد برای ما رقم خورد. قرای مصری را دعوت می کردیم که در حرم قم و مشهد نشست های قرآنی برگزار کردند اما متاسفانه این اتفاق خوب هم تکرار نشد. به نظر بنده تکرار کار خوب بهتر از ایجاد کار جدید بی محتواست و امیدواریم اتفاقات خوب سال های اخیر مرور شود.پایان پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا