اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

قم به لحاظ برنامه‌های فرهنگی و زیباسازی سرآمد است

آستان بهارستان ؛ مدیر عامل سازمان فرهنگی شهرداری قرچک گفت: قم به لحاظ برنامه‌ها و بحث‌های فرهنگی و زیباسازی سرآمد است و باید به عنوان پایلوت انتخاب شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری قم، اصغر یوسفی در حاشیه دومین همایش مدیران عامل سازمان‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری‌های سراسر کشور به میزبانی شهرداری قم، اظهار داشت: بسیار خرسند شدم با توجه به دعوتی که چند روز گذشته از سوی عزیزان در سازمان فرهنگی و اجتماعی و ورزشی شهرداری قم انجام شده بود در این همایش به میزبانی قم حضور پیدا کنم.
مدیر عامل سازمان فرهنگی شهرداری قرچک افزود: خوشحالیم که توانستیم در کنار همکاران در شهرداری‌های کشور باشیم و بتوانیم در یک برنامه هم اندیشی، تجربیات یکدیگر را انتقال دهیم که کار ارزنده و به جایی بود.
وی تصریح کرد: برگزاری چنین همایشی، یکی از نیازهای مهم شهرداری‌ها بود؛ با توجه به اینکه تمامی برنامه‌های شهری متوجه شهرداری‌هاست و بار آن بر دوش سازمان فرهنگی است چنین همایش‌هایی می‌تواند خروجی خوبی داشته باشد.
یوسفی بیان کرد:مطالب ارزشمندی در خصوص شهرداری قم در همایش مطرح شد که نشان می‌دهد قم به لحاظ برنامه‌ها و بحث‌های فرهنگی و زیباسازی سرآمد است و باید به عنوان پایلوت انتخاب شود.
وی عنوان کرد: با توجه به نگاه جامع شهرداری قم نسبت به مسائل مختلف، قم می‌تواند در زمینه فرهنگی، پایلوت شود، ما نیز تلاش می کنیم از این تجربیات شهراری قم در شهرستان خودمان استفاده کنیم.
مدیر عامل سازمان فرهنگی شهرداری قرچک با اشاره به اهم اقدامات سازمان در سطح شهرستان خاطرنشان کرد:شهرداری قرچک در زمینه فرهنگی، کارهای شاخصی را انجام داده است، بنده در سال ۹۷ به عنوان مدیر عامل سازمان انتخاب و در این شهرداری جوان منتصب شدم و جز جوان ترین شهرها بودیم.
وی گفت: یکی از اقدامات مهم، تاسیس سراهایی در محلات بود که در این زمینه ۸ سرای محله در سطح شهرستان بنا کردیم که در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی و سهولت ارائه خدمات آموزشی به مردم و دسترسی به امکانات و جایگاه مهمی دارد.
یوسفی افزود: این سراهای محله، پلی ارتباطی با شهرداری و خانواده‌هاست و در تلاش هستیم و برنامه‌های فرهنگی زیادی را می‌توان عملیاتی کرد و خانواده‌ها، فرزندان را در محیطی مناسب با اساتید زیر نظر شهرداری می‌آورند و آموزش می بینند که باعث رشد و شکوفایی محله شده است.
وی بیان کرد:شهرداری قرچک به مدت دو سال است که برنامه‌هایی را با محوریت مسجد و با حضور مسئولان در هر هفته در یک نقطه‌ای برگزار می‌کند،در این باره سازمان شهرداری تسهیلاتی را برای مساجد در نظر گرفته است.
مدیر عامل سازمان فرهنگی شهرداری قرچک در ادامه عنوان کرد:سالن های ورزشی در سطح شهر غالبا در محلات کم برخوردار در جوار مسجد است و امکانات را به صورت رایگان در اختیار مساجد قرار داده‌ایم تا بتوانیم جوانان را جذب کنیم و در برنامه‌های ورزشی شرکت داشته باشند.
وی تصریح کرد:شهرداری‌ها به وسع و توان خود کمک‌هایی دارند، ما در برنامه‌های ملی و مذهبی همراه هستیم و ماهانه با ائمه جماعات شاخص، جلساتی را برگزار می‌کنیم و تعاملات خوبی وجود دارد.
یوسفی خاطرنشان کرد:ما روزی به نام شهر قرچک نداریم و خرسندیم که شنیدیم قم در سالروز ورود حضرت معصومه(س) به نام روز قم ثبت شده است، در این راستا با توجه به اینکه قرچک هم جوار شهرستان ورامین مهد قیام سال ۴۲ است و باقرآباد که جز شهرستان قرچک به شمار می‌رود شهدایی را در ورامین داشتیم که در این باره المان و یادمانهایی در شهرستان داریم.
وی گفت: درصدد هستیم در قرچک این موضوع را مطرح کنیم تا بتوانیم دشت ورامین را که قیام ۱۵ خرداد به نام شهر قرچک پیگیری نماییم.
مدیر عامل سازمان فرهنگی شهرداری قرچک در زمینه شعائر دینی و انقلابی افزود:نمایشگاهی دائمی در شهرستان ایجاد کرده‌ایم که حجاب و عفاف و بحث های مذهبی را دنبال می‌کنیم.
وی عنوان کرد: در این باره سازمان تبلیغات و گروههای جهادی بانوان همکاری خوبی دارند و برنامه های مناسبی در شعائر مذهبی انجام می شود، در این راستا حوزه علمیه خواهران را در یکی از محلات مستقر کردیم که باعث خیر و برکات زیادی شده است و کلاس های مشاوره برای بانوان محله داریم.
یوسفی بیان کرد:شهرداری قرچک با توجه به اینکه شهرستان قرچک، شهری مذهبی و هیاتی است و بیش ازسیصد هیات داریم که ۴۰ هیات آن متعلق به بانوان است و تعامل خوبی در جهت برگزاری برنامه‌های ملی و مذهبی در ارتباط با این هیات‌ها وجود دارد.پایان پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا