اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

سازمان‌های فرهنگی شهرداری‌ها نقش اساسی در ارتقای سرمایه اجتماعی دارند

آستان بهارستان ؛ مشاور رئیس مرکز مطالعات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: سازمان‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری‌ها یکی از ضروری‌ترین نهادهای توسعه برای ارتقای سرمایه اجتماعی بین شهرداری‌ها، مردم و سایر نهادهای دولتی و حاکمتی در کشور بوده و به بهترین نحو در حال انجام اقدامات خود هستند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری قم، سعید جندقیان معاون سابق سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و مشاور رئیس مرکز مطالعات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در حاشیه دومین همایش مدیران عامل سازمان‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری‌های سراسر کشور به میزبانی شهرداری قم اظهار داشت: سازمان‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری‌های کشور به عنوان متولی اساسی فرهنگی، اجتماعی، هنری و ورزشی جایگاه بسیار مهمی را در عرصه فرهنگ و اجتماع شهرها خصوصاً شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر که نیاز به توجه جدی به مسائل فرهنگی اجتماعی دارند را داراست.
وی با اشاره به تازه تأسیس بودن این سازمان ادامه داد: چرخش سازمان از معاونت فرهنگی اجتماعی به سمت یک تحول سازمانی با شکل و ساختار جدید باعث آمادگی بیشتر آن برای فعالیت در عرصه‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی شده است.
جندقیان تصریح کرد: موضوعی که این سمینار و بسیاری از رئوسای سازمان‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری‌ها درگیر آن هستند، ساختار مالی سازمان است که هنوز توسط شهرداری‌ها منسجم و به صورت اساسی بررسی نشده و نیاز است اصلاحاتی در اساسنامه‌ها انجام شود.
مشاور رئیس مرکز مطالعات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: سازمان‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری‌ها یکی از ضروری‌ترین نهادهای توسعه برای ارتقای سرمایه اجتماعی بین شهرداری‌ها، مردم و سایر نهادهای دولتی و حاکمتی در کشور بوده و به بهترین نحو در حال انجام اقدامات خود هستند.
وی درخصوص شهرداری قم بیان کرد: شهرداری قم به دلیل داشتن ساختار زیارتی و گردشگری و نیز محل عبور و مرور بودن زائران و مسافران استان‌های مرکزی، بارانداز بسیاری از ظرفیت‌های ملی و سرزمینی در کشور است و حضور چندین میلیون گردشگر در سال می‌تواند اثرات اجتماعی، فرهنگی و تجاری را به سمت قم منعکس می‌کند.
جندقیان تصریح کرد: شهردار محترم قم به نحو احسن این شهر را اداره و ساختار اطراف حرم مطهر نسبت به گذشته توسعه پیدا کرده که امیدواریم این ظرفیت‌ها تکمیل شده و ارتقا پیدا کند.
وی با اشاره به روز قم که مصادف با ورود حضرت معصومه(س) به شهر قم است، عنوان کرد: این انتخاب یک انتخاب زیبنده و شایسته است؛ به جهت توجه دینی ما به بانوان سرزمینمان به عنوان نیمی از نیروی فعال کشور و مادران و دختران بزرگ کشور، این نام‌گذاری سلیقه زیبایی برای شروع برندسازی در فعالیت‌های شهری با استفاده از نام این بانوی بزرگ است.
مشاور رئیس مرکز مطالعات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تصریح کرد: اگر شهرداری قم همایشی را با موضوع استفاده از ظرفیت بانوان در قم و با محوریت حضرت معصومه(س) برگزار کند، کار شایسته‌ای خواهد بود و زمینه مناسبی برای اعتلای ظرفیت‌های قم است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا