اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

تحولات شهری در قم چشمگیر و حاکی از مدیریت منسجم است

آستان بهارستان ؛ رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: تغییرات و تحولات شهری در قم چشمگیر و حاکی از مدیریت منسجم است و با این جهش مسیر توسعه در پیش است.

کمال حیدری در حاشیه دومین همایش مدیران عامل سازمان‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری‌های سراسر کشور به میزبانی شهرداری قم، اظهار داشت:لازم است تبادل نظر و انتقال نقاط قوت و ضعف و به خصوص با مسئولان به جهت اینکه ساختارها درست شود انجام گیرد و بتوانیم در این مسیر به درستی حرکت کنیم.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان افزود:همایش موفقی در قم برگزار شد که باید این گونه نیز باشد، چرا که قم پایتخت معنوی کشور است و باید مسائل فرهنگی پررنگ باشد.
وی بیان کرد:با توجه به اینکه اصفهان شهر علم و هنر و شهر ایثار و شهادت است، این‌ها مسئولیت ما را سنگین کرده و از ارکان اصلی فرهنگ به شمار می‌رود.
حیدری عنوان کرد: در همه ابعاد سعی شد با قدرت وارد شویم، هر چند جایگاهی که باید برای ارائه این ها باشد نیست به خصو در زمینه ایثار چنین جایگاهی را هنوز طراحی نکرده‌ایم.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تصریح کرد:در زمینه هنر، اصفهان زبانزد است و در زمینه ایثار که بیشترین شهید و جانباز در عملیات های دفاع مقدس داریم آن طور که باید رنگ و لعاب ایثار در اصفهان نیست وشهر، بیشتر هنری است.
وی خاطرنشان کرد: روی فرهنگ عموم جامعه سرمایه گذاری کرده‌ایم و در زمینه فرهنگ شهروندی بهترین حرکت را داشتیم، البته پیشینیان زحمات زیادی کشیده‌اند و روی نوجوانان و جوانان و بانوان تمرکز اصلی داشته‌ایم.
حیدری در مورد تعامل مساجد گفت:از وضعیت تعامل مساجد خیلی راضی نیستیم و هر چند بسیار به مساجد کمک می‌کنیم ولی بستری که باید در تعامل باشد فراهم نیست و و تعامل یک طرف است.
وی افزود: مساجد می‌توانند پایگاه محلی باشند و همه برنامه‌ها محله محور تعریف شودو از طرفی به این پایگاها امیدی نداریم چون به مسائل آن طور که باید ورود نمی‌کنند.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان بیان کرد: ۲۵ آبان به نام روز اصفهان نامگذاری شده است و این یادآور روزی است که مردم اصفهان ۳۷۰ تن از شهیدان دفاع مقدس را که در ” عملیات محرم ” به شهادت رسیده بودند تشییع کردند و بلافاصله در آخر هفته ۲۵ شهید دیگر در دفاع مقدس تقدیم کردند.
وی عنوان کرد: در این شهر بیشترین حضور در جبهه ها را داشتیم و کل برنامه ها در ارتباط با ایثار در محله ها تعریف کردیم و برنامه‌ها محله محور است.
حیدری تصریح کرد: کانون‌های فرهنگی بسیار قوی در مساجد داریم که بسیار ریشه دار است و برنامه‌ها را با آنها پیش می‌بریم، در این راستا برنامه‌های ملی و مذهبی زیادی برگزار می‌شود و برای اجرای آن فراخوان می‌دهیم و همفکری می‌کنیم.
وی اظهار داشت: سعی می‌شود کل برنامه ها را در شهر اجرا کنیم و برنامه ها را مشارکتی پیش ببریم و تسیهل گر زحمات آنها باشیم.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در زمینه شعائر فرهنگی و اسلامی و انقلابی خاطرنشان کرد:همه این برنامه‌ها مانند دهه کرامت و ولایت و اربعین و محرم یا روز اصفهان با کانون های فرهنگی محلات برنامه ریزی می‌کنیم.
وی گفت: قمی ها باید خوشحال باشند چنین شهردار با تجربه و موفقی در قم فعال است ایشان حق زیادی به گردن اصفهان دارند و به مسائل دانا به مسائل هستند و جسارت‌هایی که در مدیریت دارند کارها را پیش می برد.
حیدری ادامه داد: تغییرات و تحولات شهری در قم چشمگیر و حاکی از مدیریت منسجم است و با این جهش مسیر توسعه در پیش است.پایان پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا