اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

جشنواره زبان طبری و بهار نارنج توسط شهرداری ساری

آستان بهارستان ؛ مدیر سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهر ساری از اجرای برنامه های متنوع از جمله جشنواره زبان طبری و بهار نارنج در این شهر زیبای شمالی کشور خبرداد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری قم، احسان مرادی فر در حاشیه دومین همایش مدیران عامل سازمان‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری‌های سراسر کشور به میزبانی شهرداری قم، اظهار داشت: برگزاری این نشست طرح خوبی است ولی به شرطی که خروجی برای هم اندیشی برای کل کشور باشد.
وی افزود: سازمان های فرهنگی باید یک سیاست کلی در اجرای برنامه ها داشت باشند و این دستور العمل جامع با توجه به ویژگی های بومی و همچنین اقتضائات درون شهری و استانی اجرا شود.
وی با ذکر این مطلب که قم به همراه مشهد و شیرازی دارای جایگاه رفیع فرهنگی در کشور هستند، گفت: شهر قم با توجه به عقبه و پیشینه محتوای گسترده و غنی که دارد می تواند نقش مهمی در توسعه فرهنگی ایفا کند.
وی با اشاره به برنامه های این سازمان در شهر ساری گفت: اولین برنامه که یکی از مهمترین برنامه های این سازمان در شهر است برگزاری جشن ها و اعیاد مذهبی و ملی است.
وی افزود: ترویج زبان مادری طبری و مازنی یکی از مهمترین برنامه هایی است که در این شهر انجام می شود و در همین رابطه دبیرخانه ای نیز تشکیل شده است.
وی گفت: دو کنگره مهم در شهر ساری برگزار می شود که یکی از آنها همین جشنواره زبان طبری است و دیگری جشنواره بهار نارنج است که در فصل بهار انجام می شود.
وی عنوان کرد: در هفته مازندران در شهرستان ساری یک جشنواره فرهنگی و در روز ۱۴ آبان ماه برگزار می شود.
وی تعامل با مساجد و اماکن مذهبی را یکی از مهمترین برنامه های این سازمان در شهر ساری ذکر کرد و گفت: با توجه به اینکه اداره مساجد از حیث موقوفه بودن اکثر آنها با اداره کل اوقاف است این مساله زمینه ساز همکاری هایی نیز خواهد شد.
رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی ساری بیان کرد: در بحث ترویج شعائر اسلامی نیز با مزین کردن بلوارهای شهری به اسامی شهدای سازی و همچنین همکاری در برگزاری کنگره ۱۰۴۰۰ شهید استان تلاش داریم که در زمینه اعتلای فرهنگ انقلابی نیز نقشی اثر گذار ایفا کنیم.پایان پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا