اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

هم افزایی تنها راهکار ارتقا و تاثیرگذاری فرهنگی است

آستان بهارستان ؛ معاون وزیر کشور در پایان دومین نشست مدیران عامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری های کشور در قم در گفت وگو با خبرنگارما اظهارداشت: هم افزایی تنها راهکار ارتقا و تاثیرگذاری فرهنگی است؛ به خصوص در کارهایی که احتمال موازی کاری وجود دارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم؛ دکتر محمد عباسی گفت: سازماندهی، هماهنگی و هم افزایی بسیار مهم است و می تواند ظرفیت های کشور را ارتقا بخشیده و راه را برای رسیدن نظام به اهداف عالیه خود در عرصه های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و خدماتی فراهم و هموار سازد.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور افزود: شهرداری ها به عنوان دستگاه سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و خدماتی نقش بسیار مهمی را در خدمت رسانی به مردم دارند از طرفی امکانات قابل توجهی در کلان شهرها وجود دارد و نظام حاکمیتی شامل دولت، استانداری ها و وزارت کشور و به‌خصوص سازمان امور اجتماعی به عنوان دستگاه حمایت کننده، ماموریت اجتماعی برای ساماندهی ظرفیت شهرداری ها دارد.

وی با بیان اینکه سازمان اموراجتماعی ظرفیت هم افزایی را به کار می گیرد، اظهارکرد: اتحاد و انسجام در همه امور کارساز است و در امور فرهنگی نقش فزاینده دارد و ضریب خدمات دهی را تقویت می کند بنابراین اگر کارها با خرد جمعی انجام شود، تاثیر بیشتری دارد.

وی گفت: شهرداری ها دستگاه دولتی حساب نمی شوند و جزء دستگاه های عمومی غیردولتی هستند به همین دلیل در تبیین ظرفیت های ساختاری خود به شکل متفرق عمل می کنند و هم افزایی کارهای متفرق در این حوزه مشکل است.

وی ادامه داد: این جلسات می تواند کمک کند که دیدگاه های مدیران منسجم و به هم نزدیک شود و همت مدیران به سمت اقدامات فرهنگی شاخص تاثیرگذار برود و دچار روزمرگی در خدمات فرهنگی نشوند.

دکتر عباسی اظهارداشت: در نشستی که با مدیران سازمان های فرهنگی در قم برگزار شد، معضلات و مشکلات نوشته و دسته بندی شد و در جلسه اجتماعی که با حضور رئیس جمهور تشکیل می شود مطرح و درصورت موافقت ابلاغ خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تدبیری اندیشیده شده که سازمان های فرهنگی کشور از ظرفیت های یکدیگر استفاده کنند به عنوان مثال اگر موشن یا کار تبلیغی در مورد ترافیک انجام می شود در سایر شهرها هم استفاده و از هزینه اضافی جلوگیری شود؟‌ گفت: به دلیل وجود ظرفیت های فرهنگی، اجتماعی و علمی در قم، سال گذشته به شکل پایلوت به استانداری قم محول کردیم که نکات فرهنگی، اجتماعی و آسیب هایی که به خصوص از منظر فضای مجازی ایجاد می شود را جمع آوری کند تا تولیدات به شکل متمرکز در کشور توزیع شود.

وی ادامه داد: این طرح در حال تکمیل است و امیدواریم هرچه سریع تر به نتیجه برسد.پایان پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا