اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

قم باید الگویی برای کشور شود

آستان بهارستان ؛ حجت الاسلام والمسلمین وحدتی آراسته، کارشناس و متخصص در عرصه پیشگیری و درمان آسیب های اجتماعی کشور یادداشتی در اختیار پایگاه خبری آستان بهارستان قرار داده است که مشروح آن در ادامه می آید:

مقام معظم رهبری مدظله العالی در سالیان اخیر دغدغه‌های زیادی را در خصوص آسیب‌های اجتماعی در جامعه عنوان کردند که باید در اولویت کار مسئولان قرار گیرد.

بالغ‌ بر ۷۰ آسیب مختلف در کشور شناسایی شده که این آسیب‌ها در استان ها و شهرها با توجه به شرایط محیطی متفاوت می باشد و به شکل‌های مختلف ظهور و بروز پیدا می کند که باید به صورت ویژه مورد رسیدگی قرار گیرد.

استان قم را باید فراتر از یک استان دید، چراکه ظرفیت علمی و دینی که در این استان با وجود حوزه های علمیه، مراکز دینی و داشتن مردمی با بصیرت و تاثیر گذار در جامعه وجود دارد باید پایگاه و الگوی برای کل کشور باشد.

حوزه های علمیه و مراکز مهم دینی به‌عنوان متولی دین، اخلاق و فرهنگ جامعه، درخصوص پیشگیری از این آسیب‌ها اجتماعی جامعه نقش بسیار مهم و اثر گذاری را می توانند ایفا کنند.

دشمن مدت هاست با تمامی هزینه ها در مقوله خانواده‌ و جایگاه یک خانواده اسلامی و متمدن ورود پیدا کرده و آسیب جدی به جامعه ما وارد کرده است.

هدف اصلی دشمن از بین بردن بنیان و کانون اصلی خانواده می باشد و با توجه به اهمیت نقش پدر و مادر و با هدف فروپاشی تمدن اسلامی و متزلزل کردن بنیان خانواده ورود کرده است و چه بسا عده ای هم تحت تاثیر اخبار غلط و بمب رسانه ای دشمن، گرفتار شدند.

متاسفانه در سال های اخیر نقش پدران و مادران در تربیت فرزندان تحت تأثیر فرهنگ غرب قرار گرفته و مقداری رنگ عوض کرده که باید در این زمینه قدم برداریم تا به نتایج مطلوب دست‌یابیم؛ ان شاالله.

هرکجا حوزه و روحانیت و دلسوزان نظام در بین جامعه و مردم بوده اند مردم هم استقبال خوبی داشته اند چرا که مردم نگاه خیرخواهانه مراکز و مسئولان را بخوبی در می یابند، لذا مردم از حوزه های علمیه و تمامی مراکز فرهنگی انتظار دارند که در کنارشان باشند و این یک امر طبیعی و انتظار درستی است و ما می‌خواهیم که تمامی مراکز فرهنگی با نگاه دلسوزانه و با پیروی از منویات امامین انقلاب در کنار مردم باشند.

آموزش و پرورش، دانشگاه ها، مراکز فرهنگی، شهرداری و شورای شهر با ظرفیت بالایی که در اختیار دارند در موضوع فرهنگ شهروندی رسالت سنگینی برعهده دارند و باید در این زمینه بیش‌ازپیش کار کنند و از ظرفیت دیگر دستگاه ها نیز در این مسیر استفاده کنند.

آیت الله العظمی امام خامنه ای دامت برکاته با نگاه بلند خود به موضوع آسیب های اجتماعی و سیاسی جامعه و با ورود در تمامی عرصه ها و مطالبه جدی از مسئولان، با یک حرکت نو و جدید مسیر را برای ما هموار ساخته اند.

از دغدغه های اصلی ما در این مسئله لبیک گویی به فرمان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای مدظله العالی در دو موضوع بسیار جدیست.
نخست بیانیه گام دوم انقلاب و اجرای آن
دوم جهاد تبیین یکی از وظایف اصلی تمامی ارگان های و نهادهای عالی کشور می باشد که امیدواریم در این مسیر قدم های بلندی برداریم.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا