اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

خانواده‌ چهارنفره با سرپرست معلول با ماهی سه میلیون زندگی می کنند

فاطمه سادات محمدی

آستان بهارستان ؛ یک نابینای فعال استان قم اظهارداشت: خانواده های چهارنفره با سرپرست معلول با ماهی سه میلیون تومان زندگی می کنند.

به گزارش خبرنگار آستان بهارستان؛ عضوسابق هیات مدیره کانون نابینایان استان قم اظهارداشت: نابینایان با سختی زندگی می کنند و مشکلات زیادی درخصوص معیشت، سلامت و نبود مناسب سازی شهری دارند.

مسعود باقری عنوان کرد: مسئولانی که در صدر امور هستند قضاوت کنند به یک معلول متاهل، مستاجر که دارای دو فرزند است ماهی یک میلیون و۸۰۰ هزار تومان مستمری می دهند، به این مبلغ یک میلیون و۲۰۰ تا یک میلیون و۶۰۰ هزار تومان یارانه را هم اضافه کنید؛ آیا با این پول می شود زندگی کرد؟

وی ادامه داد: البته سازمان بهزیستی کشور به دلیل کمبود اعتبار به برخی معلولان که با این شرایط هستند حتی مستمری هم نمی پردازد.

این فعال حوزه نابینایان تاکید کرد: با توجه به اینکه شاید پنج درصد قانون سه درصد استخدام معلولان در کشور اجرایی می شود و معلولان از نظر اشتغال هم مشکل دارند آیا مسئولی فکر کرده که نابینایان چطور باید زندگی کنند؟ مشکلات ما زیاد است اما نمی دانیم کجا بیان کنیم.

مسئولان پیگیر بیمه تکمیلی معلولان شوند

وی گفت: نابینایان در حوزه سلامت مشکلات زیادی دارند زیرا بیمه سلامت را دارند که فقط حدود ۳۰ درصد هزینه ها را پوشش می دهد و معلولان بیمه تکمیلی ندارند؛ از مسئولان می خواهیم پیگیر بیمه تکمیلی معلولان شوند.

وی با بیان اینکه برای تهیه داروهای خاص و معیشت، برخی نابینایان با مشکل مواجه هستند، افزود: ما در کانون نابینایان استان قم تلاش داریم از طریق خیرین به آنان کمک کنیم اما با وضعیت اقتصادی و تورم وحشتناک کنونی کار بسیار سخت شده است.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا