اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

استاندار قم درپاسخ به خبرنگارما: مانع ساخت پروژه‌های غیرمجاز می‌شوم / برپایی گشت ارشاد مدیران درقم / اصحاب رسانه امان‌نامه دارند

فاطمه سادات محمدی

آستان بهارستان ؛ استاندار قم در پاسخ به خبرنگار آستان بهارستان اظهارداشت: مانع ساخت پروژه‌های غیرمجاز می‌شوم و اصحاب رسانه در صورتی که واقعیت را بیان کنند امان نامه خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار آستان بهارستان ؛ سیدمحمد آقامیری استاندار قم درخصوص ساخت پروژه‌ای که مانع دید حرم حضرت معصومه سلام الله علیها می شود به خبرنگارما گفت: دلخوشی مردم قم به این است که گنبد حرم کریمه اهل بیت را از دور ببینند و احساس آرامش می کنند لذا ساختمان‌های حریم حضرت معصومه سلام الله علیها نباید مانع دید حرم شود.
وی تصریح کرد: درخصوص ساخت وسازهای غیرمجاز تذکر دادم‌ و مخالف برج‌سازی درقم هستم و تاکید کردم دو سازه‌ای که در پارکینگ شرقی حرم کریمه ساخته شده را جمع کنند.

وی گفت: مستندات کارشناسی شده درمورد این پروژه ارائه دهید، موضوع را پیگیری خواهم کرد.

ورودی‌های قم فقط مجاز به تبلیغات فرهنگی و مذهبی

استاندار قم اظهارداشت: اولویت بنده تغییر مبلمان فرهنگی استان در همه ابعاد از جمله مذهبی، اقتصادی و ایثار وشهادت است زیرا قم حرم اهل بیت سلام الله علیها و حفظ حرمت استان برای ما واجب است.
وی تاکید کرد: ورودی‌های شهر باید در شان قم و حرم اهل بیت سلام الله علیها باشد و از شعاع ۲۵ کیلومتری قم فقط تبلیغات فرهنگی و مذهبی نصب شود.
وی با بیان اینکه ساخت المان‌های مذهبی زیبنده حرم آل الله در ورودی‌ها از دیگر برنامه‌ها است، گفت: استان قم ۶۰۹۰ شهید تقدیم انقلاب کرده لذا از ‌شهرداری و سپاه درخواست شده شهر را مزین به عکس و قطعه ای از وصیتنامه شهدا کنند که برای جوانان کاربردی باشد.

لزوم اقدامات در قم به پیوست فرهنگی و رسانه ای

آقامیری با تاکید براینکه توزیع عدالت فرهنگی، اجتماعی و عمرانی باید در تمام استان محقق شود، گفت: همه اقدامات در قم باید پیوست فرهنگی و همه پروژه‌های مهم عمرانی شهر باید پیوست رسانه ای داشته باشد.

سرمایه‌گذار فرودگاه نتوانست مالکیت خود را ثابت کند

وی با اشاره به پروژه ۱۳ سال بر زمین مانده فرودگاه قم، عنوان کرد: موافقت اصولی ساخت فرودگاه اخذ شده و با یک برنامه اقتصادی این فرودگاه را خواهیم ساخت.

وی افزود: از سرمایه گذار فرودگاه درخواست شد سندی مبنی بر مالکیت این مجموعه ارائه دهد اما تفاهم نامه‌هایی آورد و ادعای مالکیت کرد اما تاکنون سندی ارائه نداده است.

این مقام ارشد استان قم گفت: ما سرمایه گذارپران نیستیم اما سرمایه گذار نباید به حال خود رها شود؛ حمایت و نظارت در همه مراحل فرودگاه باید اعمال می شد که نشده و باید بررسی شود که در حق سرمایه گذار یا مردم ظلم شده است یا خیر.

مونوریل قم تا پایان آذرماه تعیین تکلیف می‌شود

وی درمورد پروژه مونوریل هم که کلنگ آن سال ۸۸ بر زمین خورد اما جز ستون‌هایی در شهر ایجاد نشد، گفت: مونوریل را دولت‌های گذشته به ارث گذاشتند اما تکمیل آن به طول ۸/۶ مقرون به صرفه نیست و به قول شهردار مسافران آن با سه اتوبوس جا به‌جا می شوند و به‌دنبال این هستیم مونوریل را تا پردیسان ادامه دهیم.
وی با بیان اینکه تعیین تکلیف باید اصولی باشد که دوباره به دردسری برای استان تبدیل نشود، گفت: از مشاورین خواستم تا پایان آذرماه نظر نهایی را اعلام کنند.

اختصاص بخشی از زمین‌های هزار هکتاری به ساخت مسکن

استاندار قم درمورد تامین مسکن در استان نیز اظهارداشت: بخشی از زمین‌های هزار هکتاری که در اختیار برخی دانشگاه‌ها در منطقه پردیسان قرار دارد گرفته می شود و درآن مسکن ساخته می شود.

بانک‌های خصوصی موظف به خرج ۵۰ درصد منابع درقم

وی درخصوص تخلفات بانک‌ها در قم نیز اظهارداشت: تنها دو درصد منابع برخی بانک‌ها در قم خرج می شود به همه بانک‌های خصوصی تاکید می کنم باید طبق قانون، ۵۰ درصد منابع جذبی خود را دراستان هزینه کنید، درغیراین صورت اقدام اساسی انجام می شود.

به گران فروش رحم نمی شود

وی درمورد نظارت بر گرانی‌ها هم گفت: دراین خصوص هر هفته جلسه تنظیم بازار برپا و تیم‌های بازرسی ۱۰ برابر می شود و به تعزیرات تاکید کردم به گرانفروش رحم نکنید.

حضور اتباع در قم با دقت رصد می شود

آقامیری با اشاره به حضور گسترده اتباع در قم اظهارداشت: حضور اتباع در قم با دقت رصد و بر آنان نظارت می شود.

تلاش ویژه درخصوص فعالیت‌های قرآنی

وی با اشاره به غربت قرآن نیز بیان کرد:‌ معاون فرهنگی استانداری درخصوص تربیت حفاظ و عاملان به قرآن باید تلاش ویژه‌ای داشته باشد.

مدیران موظف به پاسخگویی به مردم و رسانه‌ها

وی درادامه با بیان اینکه رسانه صدای مردم است و مدیر باید پاسخگوی آن باشد، گفت: همه مدیران‌ استان در هرسطحی، موظف به پاسخگویی در قبال مردم و خبرنگاران هستند زیرا به این روش تخلفات کاسته می شود.

استاندار قم گفت: در جلسه شورای اداری استان به همه مدیران دستگاه‌های دولتی و اجرایی ابلاغ می‌کنم که کلیه مدیران نسبت به عملکرد خویش موظف به پاسخگویی به خبرنگاران هستند و بخشی از ارزشیابی مدیران را به میزان پاسخگویی آنان در برابر رسانه‌ها اختصاص می دهم.

گشت ارشاد مدیران در قم برپا می شود

وی بیان کرد: گشت ارشاد مدیران به دستور رئیس جمهور در تهران انجام شده و در مدیریت استان قم هم اعمال خواهیم کرد.

دیدار و حل مشکلات مردم باید در قم نهادینه شود

وی با تاکید براینکه مدیر باید بدود یا باید برود، گفت: دیدار و حل مشکلات مردم باید در قم نهادینه شود زیرا قم مدیر طراز می خواهد و برای مدیر ناتوان و کم کار برنامه داریم و معیار ارزش و ابقای مدیران رعایت دستور استاندار است.

آقامیری گفت: منطقی نیست که اتوبوسی مدیر بیاورم؛ دراین مدت اعتمادسازی کردم و جرات و فرصت به مدیر داده ام اگر مدیر قوی نشد برکنار می کنم.

نظارت ویژه بر روابط عمومی دستگاه‌های دولتی قم

وی درمورد ناتوانی برخی روابط عمومی‌های دستگاه‌های دولتی در قم نیز گفت: برخی از روابط عمومی‌ها درحد این جایگاه نیستند گویا نیرویی که نمی خواهند را به بایگانی یا روابط عمومی فرستادند درصورتی که مهمترین بخش ادارات است و باید نظارت ویژه بر روابط عمومی‌ها داشت تا در قبال مردم و رسانه مسئول باشند.

اصحاب رسانه قم امان‌نامه دارند

وی اظهارداشت: دشمن به دنبال ناامیدی و القای یاس به مردم است و ما نباید راه آن را ادامه دهیم لذا ناامیدکنندگان مردم، دشمن نظام هستند.
استاندار قم بیان داشت: نگاه دشمن به انتخابات و میزان مشارکت است لذا همه رسانه‌ها برای حضور حداکثری تلاش کنند.

وی گفت: برخی به موضوعات حاشیه‌ای می پردازند و حتی صندلی چوبی نشستن استاندار را سوژه می کنند درصورتی که به موضوعات مهم شهری باید پرداخته شود و خبرنگار حرفه ای مسائلی را مطرح می کند که دردی را از شهر و مردم دوا کند.
وی با بیان اینکه رسانه در طراز انقلاب باید در تحکیم اقتدار نظام نقش داشته باشد، گفت: طبق فرموده امام خمینی(ره) «خبرنگار نسبت به آنچه می نویسد و نمی نویسد مسئول است»؛ اگر اصحاب رسانه دستاوردها را بیان و امیدآفرینی نکنند مسئول هستند.
آقامیری عنوان کرد: اصحاب رسانه قم امان‌نامه دارند درصورتی که حقیقت را بیان کنند و بتوانند پای حرف خود بایستند.
وی تاکید کرد: نیازمند توجه به رسانه برای محقق شدن فرهنگسازی و توسعه فرهنگی هستیم لذا بنده ماهی یک بار نشستی با مدیران رسانه‌ها خواهم داشت.

مسکن خبرنگاران را پیگیری می کنم

وی گفت: مسکن خبرنگاران و ساختمان رسانه را پیگیری می کنم و به دنبال یک مدل اقتصادی برای مسکن هستم و تفاوتی بین رسانه‌های دولتی و خصوصی قائل نمی شوم.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا