اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

حجت الاسلام وحدتی آراسته : لزوم تدبیر جدی برای پروژه های نیمه کاره و غیرمجاز درقم

فاطمه سادات محمدی

آستان بهارستان ؛ حجت الاسلام والمسلمین بهمن وحدتی آراسته در گفت وگو با خبرنگار آستان بهارستان در مورد تقویت ارتباط بین مدیران و مردم قم با نقد منصفانه در رسانه ها مطالبی عنوان کرد.

این کارشناس پیشگیری و درمان آسیب های اجتماعی گفت: نقد منصفانه در عملکرد مسئولان شهری و نظارت مردمی گسترده بر عملکرد مدیران می تواند تغییرات بزرگ، اثرگذار و شگرفی در نحوه مدیریت آنان ایجاد کند.

وی افزود: اگر مدیران و مسئولان استانی و ملی احساس کنند که عملکردشان به صورت مداوم زیر نگاه های تیزبین و دقیق مردم (که ولی نعمتان ما هستند) و همچنین کارشناسان قرار دارد، قطعاً در تلاش، روحیه جهادی و تصمیم گیری های خویش دقت بیشتری خواهند داشت.

وی تاکید کرد: به صراحت می توانیم بگوییم که نظارت مردمی و در معرض دید و ناظر بودن آنان، انرژی مضاعفی به مدیران خواهد داد تا بهترین عملکرد خود را ارائه دهند و در پیش چشم مردم سربلند ظاهر شوند.

حجت الاسلام والمسلمین وحدتی آراسته گفت: دقت، مطالبه و نظارت گسترده مردمی باعث شناسانده شدن مدیران شعار محور و بدون عملکرد واقعی خواهد بود و تمامی مسئولان را مجبور خواهد کرد که بعد از انتصاب مدیریت ها خودشان را خدمتگزار مردم بدانند و در جهت پیاده سازی و اجرای عملی شعارهای خویش تلاش نمایند. زیرا می دانند که زیر نظر و توجه خداوند و مردم هستند، آن وقت می توانیم شهر و کشوری پویا و موفق داشته باشیم.

تقویت ارتباط بین مدیران و مردم با نقد منصفانه در رسانه‌ها محقق می شود

وی اظهارداشت: همان گونه که اشاره شد، زیر نظرگرفتن عملکرد مدیران و مسئولان و نقد منصفانه و خیر خواهانه آنها در رسانه ها، آثار و برکات زیادی را به دنبال خواهد داشت.

وی بیان کرد: ایجاد انگیزه برای تلاش بیشتر برای رضایت خداوند که نتیجه آن رضایت مردم خواهد بود، تقویت ارتباط بین مردم و مدیران که نتیجه آن درک متقابل و پاسخگو بودن برخی مدیران که از عدم اطلاع مردم و یا از عدم انعکاس اعتراضات مردم سوء استفاده می کنند و بسترسازی حمایت های مردمی از تصمیمات مسئولان از جمله دستاوردهای آن است.

این کارشناس پیشگیری و درمان آسیب های اجتماعی افزود: همچنین شناخت عمیق مردم از مدیران موفق و ایجاد امکان ارتقاء آنان در جایگاه های اثرگذار بالاتر، اتحاد و یک صدایی گروه های ذی‌نفع در شهر در جهت بیان دقیق خواسته های خویش و پیگیری آنان از سوی مدیران و مسئولان شهری از دیگر برکات است.

وی گفت: در شهر مقدس قم شاهد هستیم که در پروژه های شهری همت بالا برای اتمام پروژه های مهم نیست؛ زمانی که در محیط شهری پروژه ها بر اساس اصول و مطالعه همه جانبه چه از حیث زیبایی شناسی و چه از حیث نیاز مردم جاری و مصوب می گردد نیاز است تا مسئولان با احترام به شعور و خواست مردم برای اتمام این پروژه ها همت نمایند.

پروژه های نیمه تمام مردم را ناامید می کند

وی اظهارکرد: زمانی که شهر و مردم با معضل پروژه های نیمه تمام و ساختمان هایی که در میانه راه به حال خود رها شده اند، مواجه می شوند، موجی از نا امیدی، بدبینی و آلودگی دیداری در آن محیط جاری می شود که این آلودگی دیداری و اختلال بصری در طول زمان منجر به آشفتگی ذهنی مردم شریف قم خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین وحدتی آراسته گفت: پروژه های رها شده و نیمه کاره علاوه بر به هم ریختگی نمای شهری، انضباط شهر و احداث اصولی پروژه ها را نیز زیر سوال می برد و از سویی مردم نسبت به مدیران و تصمیم گیران شهری بدبین شده و نم نم با نظام و ارزش ها فاصله می گیرند که این به صلاح نظام انقلاب اسلامی نیست.

لزوم تدبیر جدی برای پروژه های نیمه کاره و غیرمجاز

وی تصریح کرد: از معضل های جدی در حوزه شهری به ویژه در کلانشهرها، وجود پروژه های نیمه کاره و پروژه های غیرمجاز و بلاتکلیف است که موجب نازیبایی و بهم ریختگی نما و منظر شهری است که باید چاره ای اندیشید.

وی گفت: موضوع بلاتکلیفی ساختمان های نیمه کاره و تبعات سوء ناشی از وجود آنها در فضای شهری، باید از سوی مسئولان مورد توجه ویژه قرار گیرد، زیرا وجود این ساختمان ها به هر دلیلی که باشد، چه اقتصادی و چه حقوقی و یا هر مساله دیگری، با توجه به مشکلاتی که برای شهروندان و منظر شهری ایجاد می کند، در حقیقت تضییع کننده حقوق شهروندی است و مسئولان نباید اجازه چنین کاری بدهند، و نهایتا مردم عزیز حق دارند نگران باشند، در محله هایی همچون دروازه ری و خیابان آذر رسیدگی صورت نگرفته است.

این فعال فرهنگی و اجتماعی اظهارداشت: برخی ها معتقدند که خلأ قانونی و نبود قوانین روشن برای تعیین تکلیف پروژه های نیمه کاره و رها شده، موجب مسکوت ماندن این موضوع شده است و تا زمانی که بسیاری از افراد از قوانین سرپیچی و یا به نفع خود از قوانین به شکل دیگری استفاده می‌کنند، این مشکل به قوت خود باقی خواهد ماند و خیانتی بیش نیست.

انبوه طرح‌های نیمه‌تمام ناشی از کم توجهی و عدم اراده لازم برخی مدیران است

وی عنوان کرد: با توجه به دغدغه مردم باید به مسئولان و مدیران محترم استان هشدار داد که خدای ناکرده سهل انگاری در این مقوله جفا به مردم است و باید پاسخگو باشند.

وی اظهارداشت: با صراحت عرض می کنم وجود انبوه طرح‌های نیمه‌تمام ناشی از کم‌توجهی به مقوله پیگیری و نبود اراده لازم از سوی برخی مدیران است.

حجت الاسلام والمسلمین وحدتی آراسته گفت: این نکته بسیار درستی است که عدم رعایت قانون در تهیه و اجرای پروژه های عمرانی طی سالیان دراز، حجم عظیمی از پروژه های ناتمام را بر اقتصاد ملّی تحمیل کرده و سبب شده دوره احداث، بسیار طولانی شود، این پدیده، تورمی بوده و باعث کندی نرخ رشد است و نارضایتی اجتماعی و کاهش مشروعیت و اقتدار سیاسی نیز از ثمرات آن می باشد.

وی بیان کرد: راه حل میان مدت تلاش برای اصلاح فرآیند سیاسی و اداری تصمیم گیری، باز تعریف نقش دولت، مبارزه با فساد و اصلاح نظام فنی اجرایی است.پایان پیام/۱۱۰

منبع : عصر ثروت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا