اخبار پوششی و تولیدی قماخبار مهم

طنز تلخی به نام حقوق بشر

آستان بهارستان ؛ فاضل حیدری مدیرمسئول روزنامه سراسری تلاش ملی در یادداشتی تحت عنوان «طنز تلخی به نام حقوق بشر» به ناکارآمد بودن حقوق بشر پرداخته است؛ متن کامل در ادامه می آید:

اقدام مجدد آمریکا در وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد با هدف برقراری آتش‌بس فوری انسان دوستانه در غزه به خوبی معیار دوگانه غرب در قبال حقوق بشر را نشان می‌دهد! حقوقی که بشر از آن بی بهره است و غربی ها برای طرفداری از انسان ها فقط ژست می گیرند. آری همین جماعتی که به بهانه حقوق بشر ظالمانه ترین تحریم ها را علیه مردم مظلوم اما مقتدر ایران اعمال کرده اند!

غرب وحشی که تمام قد پای نسل کشی مردم مظلوم فلسطین در غزه ایستاده است و از صهیونیست های جلاد وبی رحم تر ازداعش حمایت می‌کند.

آری حقوق بشر و دفاع از آن زمانی ضرورت دارد که منافع غرب ایجاب کند وگرنه این حقوق بشر برای غرب راهی برای رسیدن به منافع خودشان است و آنجایی که نفعی برای آن‌ها وجود نداشته باشد سخن گفتن از آن هم ضرورتی ندارد . اینها  حتی به صورت رسمی با دبیر کل سازمان ملل متحد که سعی داشت آتش‌بس فوری انسان دوستانه در غزه ایجاد کند برخورد می‌کنند و یا او را تهدید می‌کنند که حتماً باید استعفا دهد.

دنیای استکباری بداند که  آیا حمله وحشیانه به مراکز بهداشتی،  پزشکی و بیمارستان ها، قطع آب، برق، سوخت و کشتن کودکان مظلوم و بی پناه یک نسل‌کشی تمام‌عیار نیست؟ حمله رژیم کودک کش صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی غزه و به شهادت رسیدن صدها زن و کودک مریض و مجروح حاضر در این بیمارستان یک جنایت جنگی و اقدام علیه بشریت نیست؟

وا اسفا که  رفتارهای دوگانه غربی‌ها سبب شده تا حقوق بشر بازیچه دست چند کشور باشد تا با آن بخواهند ملت‌های آزاداندیش مانند ملت ایران را سرکوب کرده و با آن حکومت‌های مستقلی مانند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را تحت‌فشار قرار دهند تا بتوانند امیال شیطانی خود را بر سر مردم خاورمیانه و به ویژه ملت مظلوم فلسطین پیاده‌سازی کنند.

مردم بیدار شده اند و از وجدان های بیدارمی پرسند که آیامی‌شود چند هزار کودک را به فجیع‌ترین شکل به شهادت رساند و همچنان دم از حقوق بشر زد ؟ نه،  نمی‌توان میلیون ها انسان را در خاک خود آواره کرد و از حقوق بشر دفاع کرد.  نمی توان بیمارستان های مملو از صدها زن و کودک مریض و مجروح را با سنگین ترین بمب های موجود در جهان بمباران کرد و دم از حقوق بشر زد. آری حقوق بشر غربی فقط ابزاری برای پیشبرد منافع غربی هاست وگرنه عملاً هیچ کارایی در دنیای حاضر ندارد.

رفتارهای دوگانه غرب در قبال حقوق بشر فقط به مردم مظلوم فلسطین خلاصه نمی شود ، بلکه همین غربی در طول چهل و پنج سال گذشته بزرگ‌ترین جنایت ها و نقض حقوق بشر را علیه ملت ایران رواداشته اند. آمریکایی‌ها در واقع علیه بدیهی‌ترین حق بشری مردم ایران که دارای حق حیات و حق برخورداری از حداقل استانداردهای زندگی است با تحریم‌های دارویی و تحریم علیه سلامت اقدام می‌کنند!

آیا این نقض حقوق بشر توجیهی دارد؟ تحریم دارویی و هزاران تحریم ظالمانه دیگر و هزاران نقض حقوق بشر دیگری که غربی ها علیه ملت ایران رواداشته اند نشان از یک حقیقت بسیار تلخ دارد. حقیقتی که مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای دامت برکات بیست و پنج سال پیش درباره آن فرمودند که «رژیم آمریکا در حالی از حقوق بشر دم می‌زند که زشت‌ترین تصویر از نقض حقوق بشر را در رفتار مستکبرانه‌اش با ملت های ضعیف جهان از خود بر جای می‌گذارد.» به هر ترتیب در پایان این نوشتار باید عنوان کرد حقوق بشر فقط بازیچه دست غربی هاست و نام‌گذاری یک روز در تقویم جهانی به نام حقوق بشر بیشتر شبیه طنز تلخی است که نباید آن را جدی گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا