اخبار فراکسیون‌ها

نظام بانکی و گمرکی کشور زیر ذره بین فراکسیون تولید مجلس

آستان بهارستان؛ سخنگوی فراکسیون تولید و فضای کسب و کار مجلس از بازدید میدانی اعضای این فراکسیون از نظام بانکی و گمرکی کشور از روزها و هفته‌های پیش رو خبر داد.

روح الله متفکر آزاد نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: در راستای اجرایی شدن شعار سال «تولید، پشتیبانی و مانع‌زدایی‌ها»‌در قالب فراکسیون تولید و فضای کسب و کار از سیستم بانکی، مالیاتی و گمرکی کشور بازدید میدانی خواهیم کرد.

وی افزود: در اولین جلسه فراکسیون که به زودی برگزار خواهد شد در مورد زمان و اولویت‌ها در انجام این بازدیدهای میدانی تصمیم گیری می‌شود.

سخنگوی فراکسیون تولید و فضای کسب و کار مجلس اظهار داشت: در حوزه تقنینی نیز ما طرح‌هایی را تهیه کرده‌ایم که از جمله آ‌ن می‌توان به طرح مالیات بر عایدی سرمایه اشاره کرد که کار بررسی و تصویب آن در کمیسیون اقتصادی مجلس به پایان رسیده و برای بررسی در صحن مجلس به هیأت رئیسه ارسال شده و به زودی در دستورکار صحن مجلس قرار خواهد گرفت.

متفکر آزاد خاطرنشان کرد: در طرح دیگری که در حوزه اقدامات تقنینی در فراکسیون تدوین شده طرح تسریع صدور مجوز از یک پنجره است که کلیات این طرح در کمیسیون جهش تولید به تصویب رسیده و جزئیات آن در این کمیسیون در حال بررسی و تصویب است و امیدواریم به زودی روند کار تصویب آن در کمیسیون و صحن به پایان رسیده و روال معمول را برای تبدیل شدن به قانون طی کند.

وی افزود: مجلس برای اجرایی شدن و تحقق شعار سال بسیار مصمم است و در حوزه تقنینی و نظارتی به طور جد پیگیر است و پای در میدان عمل نهاده است.

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: اگرچه شرایط خاص کرونایی را در کشور داریم اما این مسأله مانع از انجام وظایف تقنینی و نظارتی ما نخواهد شد و ما در این شرایط هم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به وظایف خود در حوزه تقنین و نظارت عمل خواهیم کرد.

منبع: فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا