اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

نشست تخصصی عکاسی جشنواره نماز و نیایش در قم برپا شد

آستان بهارستان ؛ نشست تخصصی بخش عکس با موضوع انسان و هنر در حاشیه نهمین جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار آستان بهارستان؛ در این نشست تخصصی علاقمندان به حوزه عکاسی، داوران و هنرمندان عکاسی که تصاویر آنان به جشنواره نماز و نیایش راه یافته، حضور داشتند.

امیرعلی جوادیان از اساتید پیشکسوت عکاسی استان در حاشیه نهمین جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین که در شهر قم درحال برگزاری است، به سوژه های مهم خبری و نحوه عکاسی با موضوع انسان و هنر پرداخت.

داور بخش عکس این دوره از جشنواره نماز و نیایش اظهارداشت: در ایران منابع زیاد برای عکاسی وجود دارد که بسیاری از آن ها مغفول مانده و کمتر کشوری در دنیا وجود دارد که سوژه های مختلف عکاسی دارد.

استاد جوادیان با بیان اینکه عکس باید کاربردی و اثرگذار باشد، گفت: ایران بیشترین فارع التحصیل و دانشجوی عکاسی در دنیا را دارد اما خروجی خوب و مقبول نیست و کتاب‌های مدون و آرشیو غنی از برخی سوژه های مهم نداریم.

وی به موضوع انسان و هنر پرداخت و گفت: تفاوت انسان با سایر موجودات در این است که قدرت انتخاب دارد و یک عکاس هم باید یک انتخاب خوب در راستای هدف خود از عکاسی داشته باشد.

وی تصریح کرد: ویژگی هنر ایرانی با دیگر هنرها این است که در هنر ایرانی به روح و روان انسان توجه ویژه شده و یک عکاس هم برای اثرگذاری در جامعه باید روح و روان مخاطب را با عکس خود درگیر نماید.

این عکاس برجسته کشورمان با بیان اینکه خصلت های انسانی یک هنرمند در هنر وی تاثیر دارد، گفت: به عنوان مثال امکان ندارد یک فرد حسود هنرمند خوبی باشد لذا عکاس باید دنبال ویژگی‌های خوب باشد تا اثری خوبی را تولید کند.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا