اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

جشنواره نماز و نیایش تداوم داشته باشد/ تکریم از هنر باعث ارتقای سطح فرهنگ می‌شود

آستان بهارستان ؛ داور نهمین جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین گفت: جشنواره‌ نماز و نیایش درراستای ارتقای سطح فرهنگ، با قوت بیشتری تداوم یابد.

به گزارش خبرنگار آستان بهارستان؛ امیرعلی جوادیان در حاشیه برگزاری جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین که در تالار فرهنگ و هنر استان قم درحال برگزاری است، گفت: تکریم هنر، تفکر و اندیشه باعث ارتقای فرهنگی می‌شود و باید حمایت‌های مالی خوبی از این جشنواره‌های ارزشی داشت.

وی تصریح کرد: هنر همواره نیازمند مشوق‌های خوب است و حتی در صدر اسلام پیامبر اعظم صلوات الله علیه صله‌های خوبی به شعرا می‌دادند و هدایا باید درحدی باشد که انگیزه کافی را در هنرمند ایجاد کند و عکاسان حرفه‌ای وارد میدان شوند و آثار ارزشی تولید کنند.

وی گفت: با وجود محتوای غنی معنوی نماز و نیایش، انتظار رشد کمی و کیفی بیشتری را داریم که نشست‌های تخصصی که در حاشیه این جشنواره برپا شد باعث می‌شود هنرمندان نگاه متفاوت‌تری داشته باشند.

این عکاس پیشکسوت برجسته عکاسی کشورمان ادامه داد: در نشست‌ها می توان از تجربیات افراد باتجربه استفاده و آثار متنوعی را تولید کرد و در جشنواره‌ها نباید به یک مراسم تقدیر و یک لوح بسنده شود.

وی اظهارداشت: درنشست تخصص عکاسی که درحاشیه نمایشگاه برپا شد درمورد ضروت انسان شناسی، انسان و وجه تمایز آن با دیگر موجودات و تفاوت هنر با سایر علوم صحبت شد و فرایند اینکه یک هنرمند می تواند با چه پارامترهایی مواجه شود که بتواند خلاق و حرفه‌ای عمل کند بیان شد و خوب است در حاشیه جشنواره‌ها اساتید مختلف کارگاه‌هایی را داشته باشند.

وی به نحوه داوری‌ها هم اشاره کرد و گفت: در داوری دو نگاه فنی و زیباشناسی و توجه به موضوع نماز و نیایش را مدنظر قرار دادیم و آثاری انتخاب شد که خروجی خوبی داشته باشد.

****

گفتنی است استاد امیرعلی جوادیان هفت عنوان مقام‌های اول جشنواره‌های عکاسی جنگ را دارد و از مؤسسان انجمن‌ عکاسی ایران، انجمن انقلاب و دفاع مقدس، انجمن عکاسان بحران و انجمن دوستی ایران و کرواسی است.

آثار وی در کشورهای مختلف ازجمله فرانسه، آلمان، الجزایر، ترکمنستان، ازبکستان به نمایش درآمده و از یونسکو، ژاپن، سوریه و چین جوایز بین‌المللی دریافت کرده‌ و به ۴۰ کشور برای عکاسی سفر کرده و کتاب‌هایی از عکس‌های خود به چاپ رسانده است.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا