اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

نشست تخصصی بخش فیلم‌نامه جشنواره نماز و نیایش در قم برگزار شد

آستان بهارستان ؛ نشست تخصصی بخش فیلم‌نامه با عنوان «شما یک قصه‌گو هستید» در حاشیه نهمین جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار آستان بهارستان ؛ هادی مقدم دوست کارگردان و فیلم‌نامه نویس سینمای ایران در این نشست اظهارداشت: در فیلم نامه‌نویسی لازم است درمورد شخصیت فیلم تفکر کنیم نویسنده نمی تواند خالی الذهن باشد بلکه باید مخزن شخصیت و تحلیل را پر کند تا بتواند اثر خوبی را بوجود آورد.

وی اظهارداشت: زمانی که بخواهیم درمورد موضوع نماز، نیایش و عبادت اثری را داشته باشیم به تمام ارکان و بخش های نماز خواندن افراد و نیایش توجه می کنیم؛ به عنوان مثال حتی زمانی که یک نویسنده خلاق در مترو نشسته و شخصی زبر لب ذکر می گوید می تواند سوژه ای برای او باشد

وی بیان کرد: اگر کسی علاقه‌مند به نویسندگی باشد سوژه خود را پیدا می کند؛ نخست باید درمورد ایده فکر کرد و تحلیل انجام داد زیرا فکر و تحلیل رکن پیش نیاز علاقمندی به مضامین است.

این استاد پیشکسوت فیلمنامه نویسی کشورمان گفت: نویسنده اهل تفکر و مشاهده است؛ روزهای ایده‌یابی روزهای مشاوره است این امر استمرار و پشتکار می خواهد.

وی ادامه داد: زمانی که راجع یک شخص و طرز رفتار او فکر می‌کنیم مشغول ایده‌یابی هستیم و اگر قرار است فیلم‌نامه بنویسیم باید نویسنده ای پژوهشگر باشیم و باید همواره تحلیل کنیم تا قصه ای که می خواهیم تعریف کنیم قصه باور پذیرتری باشد.

وی اظهارداشت: اگر نویسنده بخواهد عناصر فیلم وی با مخاطب ارتباط برقرار کند روزهای ایده یابی روزهای بسیار مهمی هستند نویسنده باید دائم درحال ایده یابی و پیدا کردن عناصر داستانی باشد.

مقدم دوست تاکید کرد: روزهای ایده یابی مهمترین روزهاست که نویسنده باید به آن اهمیت بدهد و باید از همه اشیاء تاثیر حسی گرفت و باید همواره کنجکاو و بدنبال سوژه بود.

وی عنوان کرد: برای قصه گویی لازم است به صورت دائم کنجکاوانه بدنبال یک حس نو باشیم و اگر بخواهیم شخصیت در فیلم واقعی باشد باید در روزهای ایده‌یابی مشاهده خوبی داشته باشیم و به صورت مستمر کنکاش کنیم.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا