اخبار عمومیاخبار مهم

آغاز غنی سازی ۶۰درصدی اورانیوم در ایران / هزار سانتریفیوژ در نطنز اضافه می‌شود

آستان بهارستان؛ دو شب شب پس از حمله به تاسیسات نطنز، با دستور رئیس‌جمهوری، ظرفیت غنی‌سازی ایران افزایش یافت.

دو شب پس از حمله به نطنز، با دستور رئیس‌جمهوری ظرفیت غنی‌سازی ایران افزایش یافت و خواسته مقام معظم رهبری برای تحقق غنی سازی ۶۰درصدی محقق می شود.

در پی این حمله تروریستی سید عباس عراقچی در نامه‌ای به رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرده بود که ایران غنی سازی ۶۰ درصدی را آغاز می‌کند و یک‌هزار سانتریفیوژ دیگر با ۵۰ درصد ظرفیت بیشتر به ماشین‌های موجود در نطنز، علاوه بر جایگزینی ماشین‌های صدمه دیده، اضافه می‌شود.

محمد جواد ظریف هم روز گذشته در نامه ای به دبیرکل سازمان ملل در ارتباط با حادثه نطنز تاکید کرده بود که اقدامات ایران برای توسعه فعالیت های صلح آمیز هسته ای خود به دلیل خرابکاری هسته ای اخیر به طور چشمگیری سیر صعودی به خود خواهد گرفت.

غریب آبادی نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی هم شب گذشته در مصاحبه ای در واکنش به حادثه اخیر در نطنز با بیان این که فرایند غنی سازی در نطنز متوقف نشده، اعلام کرد: ایران چندین اقدام فنی دیگر هم برنامه ریزی کرده که ظرف هفته جاری اعلام می‌شوند؛ ما هم در عرصه فنی و هم توسط دستگاه های ذی‌ربط اقدامات متقابل دیگر را در دستورکار قرار خواهیم داد.

لذا پس از اینکه اعضای امضا کننده برجام به تعهدات خود در قبال ایران پایبند نبودند مسئولان ایران نیز غنی سازی اورانیوم را آغاز کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا