اخبار پوششی و تولیدی قماخبار تولیدی و پوششی مجلساخبار عمومیاخبار قماخبار مهم

آستان بهارستان سه ساله شد /با ۹۳۲ اثر تولیدی

آستان بهارستان ؛ سه سال از ششم بهمن‌ماه سال ۹۹ گذشت که مجوز پایگاه خبری آستان بهارستان به شماره ۵۸۵۵۵ به صاحب امتیازی و مدیرمسئولی فاطمه سادات محمدی از سوی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی صادر شد.

این پایگاه خبری درخصوص اخبار مجلس شورای اسلامی و حوزه اخبار قم فعالیت می‌کند و با اینکه تخصصی بودن کار را به مراتب سخت‌تر می‌کند و کمتر در آن اخبار جذاب و پرمخاطب منعکس می‌شود اما این رسانه با رتبه ۱۰۰ نظم در انتشار خبر و با ضریب کیفی ۵۶.۷۰ در آخرین رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری از سوی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی توانست رتبه ششم پایگاه خبری استان قم را بدون دریافت کمک مالی و وابستگی به حزب و رانت و امثالهم کسب کند.
دراین سه سال مستقل، بدون هیچ حمایت، مکان و قدرت دولتی، تنها براساس رسالت شرعی و اخلاقی‌مان و منشور اخلاقی اختصاصی ۴۰ ماده‌ای پایگاه خبری آستان بهارستان که برگرفته از کتاب‌های روزنامه‌نگاری و منشور اخلاقی بیش از ۵۰ رسانه ایران و جهان است عمل کردیم.
آنگونه که خواستیم نبوده‌ایم اما تلاش خود را به کار گرفتیم تا قدم کوچکی را برای مردم شهر و کشورمان برداریم.
با اینکه هیچ حمایت معنوی هم نداشتیم اما برخی اخبار برای نخستین بار دراین رسانه منتشر شد و پیگیری‌های انجام شده سبب شد جلوی برخی اقدامات گرفته و برخی اقدامات انجام شود و به همین دلیل خوشحال هستیم.
تاکید ما بر تولید و کیفی بودن خبر و جریان‌سازی بوده و هست و تاکنون حدود پنج هزار خبر در پایگاه خبری آستان بهارستان کار شده که ۹۳۲ اثر آن تولیدی بوده که از این تعداد ۶۲۷ اثر تولیدی و پوششی از فاطمه سادات محمدی، ۸۲ اثر تولیدی و پوششی از نیره سادات محمدی و ۲۰۷ اثر از سایر خبرنگارانی بوده که در دو سال اخیر ما را یاری کردند.
۶۲ گزارش تصویری و ۲۰ فیلم تولیدی و آثار اینفوگرافی و عکس نوشته از جمله فعالیت‌ها بوده و از جمله دستاوردهای این رسانه کسب رتبه نخست بخش مصاحبه جشنواره ملی مطبوعات دینی، رتبه نخست خبر جشنواره ملی روایت جهاد، رتبه دوم و رتبه برگزیده جشنواره ابوذر استانی ۱۴۰۱، جشنواره ابوذرکشوری ۱۴۰۱، برگزیده جشنواره نذر قلم، برگزیده جشنواره تامین اجتماعی در سه سال متوالی ۱۴۰۰ ، ۱۴۰۱ و۱۴۰۲ بوده است.
تولید و انعکاس ۷۰ خبر در دو روز از مدیران سازمان‌های فرهنگی کشور که رکوردی محسوب می‌شود و دریافت دو لوح تقدیر از وزارت کشور و تولید برخی اخبار که تا ۱۲هزار و۸۸۲ بازدید داشته رکورد دیگری از این رسانه محسوب می‌شود و ۱۵۰ هزار ویو در پیج اینستا با بیش از دو هزار کامنت برای پیگیری مشکلات مردم و بازتاب برخی اخبار در رسانه‌های مختلف و تقدیر توسط سازمان‌ها و نهادها ازافتخارات ما دراین سه سال است.
دراین مدت مستقل قلم زدیم، رایگان خبر کار نکردیم مگر به نفع مردم و شهر؛ خبر رانتی کار نکردیم، وامدار جریانی نبوده و نیستیم وتلاش کرده‌ایم که صادقانه بازگو کننده اخبار و پیگیر رفع مشکلات باشیم و با خود عهد کردیم که اگر نتوانیم هر راستی را بگوییم، به مخاطبین خود دروغ نگوییم.
سعی کردیم یک رسانه حرفه ای باشیم و به هر طریقی جذب مخاطب نداشته باشیم؛ اخبار زرد کار نکردیم و بازنشر سفارشی انجام ندادیم و سایت تشریفاتی برای انعکاس اخبار یک سازمان یا اشخاص خاص نبوده و نیستیم.
از همه خبرنگارانی که دراین مدت به ما کمک کردند تشکر می نماییم. منتظر دریافت نظرات، پیشنهادات و انتقادات شما همراهان جهت ارتقا سطح کیفی فعالیت‌های رسانه‌ای این پایگاه خبری هستیم.
خدایا چنان کن سر انجام کار
تو خشنود باشی و ما رستگار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا