اخبار مهمکمیسیون حقوقیکمیسیون فرهنگی

وزارت فرهنگ با برنامه های بدون مجوز برخورد کند

آستان بهارستان ؛ عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید با هرگونه برنامه بدون مجوز برخورد کند زیرا گاهی ممکن است اجرای برنامه‌ها از مسیر قانونی خارج شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی باقری عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: گاهی یک فعالیت به یک مجوز نیاز دارد اما گاهی یک فعالیت به مجوز چند دستگاه نیازمند است.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی افزود: نمی‌شود گفت که یک اداره مجوز خود را صادر کرده و ادارات دیگر کارشکنی می‌کنند.

باقری ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در محدوده اختیارات و صلاحیت خود مجوز می‌دهد و در خصوص برنامه‌های هنری قطعا یکی از موضوعات مربوط به نظم و انتظام عمومی است که نیروی انتظامی تکفل و مسئولیت آن را بر عهده دارد.

وی گفت: بنابراین اینکه وزارت ارشاد مجوز دهد دلیلی برای صدور مجوز در دیگر مراجع نیست و بالعکس. ممکن است در این زمینه اقتضائات فرهنگی و بومی، منطقه‌ای وجود داشته باشد که در نظم و انتظام عمومی اختلال ایجاد کند و دستگاه‌های دیگر از صدور مجوز برگزاری به دلیل شرایط مذکور خودداری کنند.

این نماینده مجلس یازدهم در ادامه گفت که کار نیروی انتظامی و اماکن برقراری نظم و امنیت عمومی و پاسخگویی در این زمینه است. ممکن است اداره اماکن به یک موسسه با شرکتی مجوز برگزاری برنامه را بدهد اما به معنای تأیید صلاحیت افرادی که اجرای برنامه دارند نیست.

وی تصریح کرد که سازمانها و ادارات بهتر است که خود اینکار را انجام دهند و با هم همکاری داشته باشند. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید با هرگونه برنامه بدون مجوز برخورد کند زیرا گاهی ممکن است اجرای برنامه‌ها از مسیر قانونی خارج شود که مراجع ذیصلاح باید با این امر برخورد کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا