کمیسیون تلفیق

امنیت مرز و تجارت ارزان دو دهدف ارتباط با ترکیه

آستان بهارستان ؛ عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: گسترش روابط اقتصادی ایران با ترکیه، امنیت مرزها و کاهش هزینه‌های بازرگانی و تجارت را برای دو کشور به همراه دارد.

لطف‌الله سیاهکلی با اشاره به دستاوردهای سفر رئیس جمهور به ترکیه اظهار داشت: رویکرد دولت سیزدهم در گسترش روابط با کشورهای مختلف در سطوح سیاسی و اقتصادی و اهتمام برای توسعه روابط در سطح منطقه و جهان قابل تقدیر است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: نکته مهم دیگر تلاش و راهبرد دولت سیزدهم بر گسترش روابط با همسایگان است که ثمره این امر بالا رفتن امنیت مرزها و توسعه روابط اقتصادی و ایجاد رونق در این بخش است.

سیاهکلی گسترش روابط اقتصادی با همسایگان را کم هزینه و مقرون به صرفه دانست و یادآورشد: توسعه روابط اقتصادی با کشوری همچون ترکیه که از جهات مختلف، کشور مهمی به شمار می رود نیز برای ما دارای اهمیت است.

وی تصریح کرد: توسعه شبکه ریلی و ترانزیتی با ترکیه که در سفر رئیس جمهور مورد تأکید قرار گرفت، می تواند زمینه ساز گسترش روابط اقتصادی با ترکیه باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: شبکه ریلی یک وسیله حمل و نقل ارزان و ایمن است و می تواند روابط اقتصادی ما را نه تنها با ترکیه بلکه با بخش اعظمی از کشورهای جهان گسترش دهد به گونه ای که کشورهای مختلف جهان به خدمات ریلی و ترانزیتی کشور ما نیاز داشته باشند و با توجه به موقعیت جغرافیایی ایران، توسعه شبکه ریلی می تواند ما را به یک هاو لجستیکی در منطقه تبدیل کند.

سیاهکلی یادآورشد: گسترش روابط اقتصادی با ترکیه امنیت مرزها و کاهش هزینه‌های بازرگانی و تجارت را برای دو کشور به همراه دارد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی چهارشنبه – چهارم بهمن ماه – بعد از برگزاری جلسه هیأت دولت در رأس هیأتی سیاسی – اقتصادی و به منظور شرکت در شورای عالی همکاری های ایران و ترکیه عازم آنکارا شد.

در این سفر تعدای از وزرا و اعضای کابینه دولت سیزدهم از جمله احمد وحیدی، وزیر کشور، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، جواد اوجی وزیر نفت، حجت الله عبدالملکی مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد، محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که از نیویورک مستقیما به آنکارا سفر کرده بود و همچنین حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی از اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه، رئیس جمهور را همراهی کردند.

حضور در هشتمین نشست شورای‌عالی همکاری‌های ایران و ترکیه، امضای ۱۰ سند همکاری، نشست مشترک با تجار و فعالان اقتصادی ایران و ترکیه و دیدار با ایرانیان مقیم این کشور از جمله برنامه‌های رئیس جمهور در این سفر یک روزه و فشرده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا