اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

گزارش دبیر مجمع مفام در دومین جشنواره دوسالانه کتاب فرق، ادیان، اقوام و مذاهب

آستان بهارستان ؛  دکتر علی نعماوی دبیر مجمع تخصصی فرق، ادیان، اقوام و مذاهب (مفام)، در دومین جشنواره دوسالانه کتاب فرق، ادیان، اقوام و مذاهب گزارش عملکردی درمورد این مجمع ارائه داد.

وی ضمن خیر مقدم به اساتید و داوران و شرکت کنندگان و حاضران جلسه، سالروز ورود امام و دهه فجر را تبریک گفتند و همزمان شدن اختتامیه جشنواره با آغاز این ایام را با توجه به تاخیر در برگزاری این جلسه، موجب اهتمام و برکت دانستند.

وی گزارشی از فعالیت های مجمع مفام در زمینه های کتاب و کتابخوانی و فعالیت پژوهشی این مجمع را چنین شرح داد و گفت: برگزاری مسابقات کتابخوانی، حمایت از چاپ کتاب در زمینه وحدت و تقریب مذاهب نوشته برادران اهل تسنن، مورد دیگر ایجاد کانون نویسندگان خواهران مفام، چهارمین مورد مشارکت علمی در زمینه احصاء اولویت ها و نیازهای پژوهشی در زمینه ادیان، فرق و مذاهب

نعماوی افزود: برگزاری نشست نقد کتاب، کمک به معرفی و رونمایی از آثار فاخر و کمک به توزیع آن، ایجاد کتابخانه دیجیتال فرق و ادیانی که سابقه‌ای نداشته، و آخرین مورد رصد نمایشگاه بین المللی کتاب برای شناسایی آثار ترویجی و انحرافی در زمینه فرق، و موارد دیگری که در این زمینه توسط دبیر مجمع مفام بیان شد.

لازم به ذکر است مجمع مفام اکنون در چندین کارگروه علمی دولتی و حوزوی به عنوان فعالان و اندیشه ورزان در زمینه فرق و ادیان همفکری و نقش دارد. ایشان اضافه کردند درخواست مقاله برای جشنواره بعد و اهتمام به ترجمه آثار برتر و فاخر به زبانهای دیگر را در دستور کار مجمع برای آینده دانستند.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا