اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی؛ ۵۷ پروژه شهری در قم افتتاح شد

آستان بهارستان ؛ شهردار قم از افتتاح ۵۷ پروژه شهری همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی و در حوزه‌های مختلف عمرانی، ترافیکی و خدماتی خبر داد.

سیدمرتضی سقائیان‌نژاد در حاشیه مراسم افتتاح پروژه‌های شهرداری قم به مناسبت دهه مبارک فجر اظهار کرد: یکی از پروژه‌های بزرگی که امروز افتتاح رسمی شد، تقاطع غیر همسطح نماز بود که مدتی است در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

وی افزود: اجرای طرح آرام سازی و بهسازی میدان مطهری که از میادین اصلی هسته مرکزی شهر قم است، از دیگر پروژه‌هایی است که امروز افتتاح شد.

شهردار قم با اشاره به افتتاح فاز اول ایستگاه مرکزی آتش‌نشانی در بلوار پیامبر اعظم (ص) گفت: این ایستگاه شامل هشت آشیانه است که به دلیل قرارگیری در این بلوار می‌تواند سهم مهمی در خدمت‌رسانی به زائران مسجد مقدس جمکران و حرم مطهر حضرت معصومه (س) داشته باشد.

سقائیان‌نژاد با اشاره به افتتاح پروژه‌های نرم‌افزاری در حوزه حمل‌ونقل شهری در دهه فجر سال جاری خاطرنشان کرد: سامانه اتوبوس من به همت سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات و معاونت حمل‌ونقل شهرداری قم در اختیار همشهریان قرار گرفته است تا بتوانند ساعت و مسیر حرکت اتوبوس‌ها را رصد کنند و زمان خود را در استفاده از سیستم اتوبوسرانی مدیریت کنند.

وی با اشاره به احداث ۲۲ تقاطع غیر همسطح توسط شهرداری قم در سال‌های گذشته گفت: چهار تقاطع بسیار مهم و بزرگ دیگر در دستور کار قرار دارد که در نهایت پنج محور ترافیکی شهر قم تکمیل خواهد شد.

پیشرفت و عدالت مورد توجه مدیریت شهری قم است

مدیرحوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه مرکزیت حرم مطهر (س) و مدرسه فیضیه در قم باید حفظ شود، گفت: کار در قم کاری متفاوت است و خدمت در قم ارزش متفاوتی دارد و اکنون نیز پیشرفت و عدالتی که مجموعه مدیریت شهری به آن توجه دارد از اهمیت بسیاری برخوردار است.

آیت الله علیرضا اعرافی، اظهار کرد: باید تمام مردم قم قدردان افرادی باشیم که در راستای خدمت‌رسانی به مردم کوشا هستند.

وی تاکید کرد: تمام شهروندان قم باید هویت قمی خود را حس و باور کرده و با تکیه بر آن، شهر قم را شکوفا کنند؛ زیرا هویت قمی گرچه ذیل هویت ایرانی و اسلامی است ولی همواره از معارف اهل بیت (ع) استقبال کرده و به شکل کانون گسترش علم و فرهنگ تبدیل شده است.

فرهنگ غنی قم به حوزه اختصاص ندارد

وی با بیان اینکه امروز در شهری حضور داریم که بر این تاریخ غنی و پربار تکیه زده است، اظهار کرد: این سرمایه بزرگ اختصاص به حوزه قم ندارد بلکه فرهنگ قم و مردم هوشیار و بصیر قم بودند که این حوزه در فکر، فرهنگ و پشتیبانی آن‌ها شکل گرفت.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه باید به این مردم و شهر افتخار کنیم، عنوان کرد: قم نقش کانونی در انقلاب اسلامی دارد، شهر قم امروز نیز یک کانون فعال و اثرگذار در سراسر ایران و جهان است.

وی با اشاره به اینکه از سراسر ایران و جهان نخبگانی در قم حضور دارند، خاطرنشان کرد: به همین منظور باید به تمام افرادی که به فرهنگ، منطق و گفتمان قم خدمت می‌کنند، تقدیر کرد.

مدیریت شهر قم مبتنی بر نگاه راهبردی باشد

وی گفت: در قم باید نگاه کلان، راهبردی و برنامه مبتنی بر تحلیل درست حاکم باشد وفرهنگ در تمام ابعاد باید مورد توجه قرار بگیرد و اگرچه اقدامات خوبی انجام شده است ولی باید تقویت شود.

لزوم توجه به ورزش و نشاط اجتماعی در قم

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه بحث ورزش نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است، افزود: جوانان و بانوان بسیار مهم هستند و بانوان قم اگرچه باید پیشگامان عفاف و حجاب در کشور باشند، باید بسترهای مناسب برای نشاط بانوان نیز فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه محوریت مرکزیت حرم مطهر (س) و مدرسه فیضیه باید حفظ شود، اظهار کرد: پیشرفت و عدالت که مجموعه مدیریت شهری به آن توجه داشته از اهمیت بسیاری برخوردار است.

تحول در فضای سبز شهر قم

وی با بیان اینکه فضای سبز شهر قم تحول پیدا کرده است، مطرح کرد: سلامت اداری در فرآیندهای اداری و گردش‌های کاری وظیفه تمام مدیران است که باید به طور ویژه از آن حفاظت کنند.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه برای آینده باید برنامه‌ریزی مناسب داشت و نیروهای توانمند تربیت کرد، گفت: نیازمند آسیب‌شناسی، نقد و اصلاح هستیم و باید دریچه ذهن ما برای شنیدن، گفت‌وگو با شهروندان و نخبگان و آسیب‌ها باز باشد.

وی با اشاره به اینکه تمام موفقیت‌ها با مشارکت مردم محقق خواهد شد، یادآور شد: اگر با مردم همراه شده و کار را به خود آن‌ها بسپاری قطعاً موفقیت بیش‌تری خواهیم داشت.

فاز نخست ایستگاه آتش‌نشانی مرکزی در قم احداث شد

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: یکی از پروژه‌های مهم شهرداری قم در حوزه ایمنی شهری، ساخت فاز نخست ایستگاه مرکزی آتش نشانی در قم است که ۱۴ آشیانه دارد.

عباس حلوایی‌زاده با اشاره به اجرای پروژه‌های عمرانی در سال جاری مطرح کرد: اجرای تقاطع غیرهمسطح حافظ، آسفالت معابر و پیاده‌روهای سطح شهر، ایستگاه‌های آتش نشانی، سایت ایستگاه آتش‌نشانی مادر، آغاز عملیات ساختمان فرماندهی، ساختمان اداری، فرهنگی و انتظامی، فضاهای ورزشی، فرهنگ‌سراها و … را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه یکی از پروژه‌های مهم ساخت قسمت آشیانه ایستگاه آتش‌نشانی مادر است، عنوان کرد: ایستگاه شماره سه آتش‌نشانی نیز در بلوار کشاورز جنوبی آغاز عملیات اجرایی خواهد داشت.

حلوایی‌زاده با اشاره به اینکه سایت تمرین با عرصه ۲۸ هزار متر مربع نیز در حال احداث است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ایستگاه‌های آتش‌نشانی به استانداردهای لازم رسیده‌اند، این سایت می‌تواند محل مناسبی برای آموزش باشد.

وی از ساماندهی میدان مطهری یاد کرد و گفت: در این میدان تلاش کردیم بافت قدیمی حفظ شود و ۹ هزار و۳۰۰ مترمربع عرصه، سه هزار متر مربع فضای سبز، شش هزار متر مربع احیا، بهسازی و احداث آب‌نما داشته‌ایم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با بیان اینکه ساختمان شورای اسلامی شهر قم نیز با بخش‌های مختلف به بهره‌برداری رسید، افزود: از دیگر پروژه‌های مهم شهری، پروژه تونل امام موسی صدر است که برنامه‌ریزی آن در حال انجام است.

ثبات مدیریت، عامل موفقیت مدیریت شهری قم است

رئیس شورای اسلامی شهر قم هم طی سخنرانی با اشاره به اینکه یکی از عوامل موفقیت شهر قم، ثبات مدیریت شهری است، گفت: اینکه یک شهردار سه دوره متوالی توسط اعضای شورای اسلامی شهر، انتخاب می‌شود نشان از توانمندی و کارآمدی شهردار قم است.

محسن محرری با تبریک دهه فجر افزود: به برکت خون این شهدا انقلاب اسلامی با اقتدار به مسیر خود ادامه داده و مقابل استکبار جهانی ایستادگی کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه در آستانه انتخابات سرنوشت‌ساز مجلس شورای اسلامی هستیم، مطرح کرد: به فرموده مقام معظم رهبری امیدآفرینی یکی از مهم‌ترین وظایف مسئولان و مدیران است.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری مهم‌ترین نهاد خدمت‌رسان است، عنوان کرد: این مجموعه تاکید بسیاری به امیدآفرینی دارد چراکه خدمات شهرداری تأثیر بسیاری در افزایش امید در جامعه و مشارکت در انتخابات دارد.

تقویت رویکرد فرهنگی و اجتماعی در مدیریت شهری قم

وی تصریح کرد: نظارت بر شهرداری و تقویت رویکرد اجتماعی و فرهنگی مورد تاکید علما و ائمه جمعه بوده، مدنظر قرار گرفته است.

محرری گفت: به مناسبت‌های مختلف اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهرداری در مساجد حاضر شده و از نزدیک مشکلات مردم را شنیده و پیگیری می‌کنند.

وی با بیان اینکه بحث تقویت ردیف‌های اجتماعی، فرهنگی و ورزشی در دستورکار قرار دارد، افزود: این رویکرد میان مسئولان و مدیران استانی، علما و مراجع و اعضای شورای اسلامی شهر قم یک دغدغه بوده است.

افزایش سهم فرهنگ در بودجه

وی با اشاره به اینکه در دستگاه‌های اجرایی سهم فرهنگی سه درصد بودجه است، بیان کرد: در شهرداری بودجه فرهنگی را معادل هفت درصد و دوبرابر شاخص اصلی قرار داده‌ایم.

رئیس شورای اسلامی شهر قم محرری با بیان اینکه ۴۰ درصد رشد عوارض را برای سال آینده داریم، گفت: با توجه به اینکه تعرفه اعلام شده از سوی وزارت کشور ۴۵ درصد بوده، ما در راستای حمایت از اقشار ضعیف پنج درصد آن را کاهش دادیم.

وی با اشاره به اینکه شهرداری قم برای سال آینده ۱۰۲ میلیارد تومان یارانه اتوبوس‌رانی پرداخت خواهد کرد، اظهار کرد: تمام تلاش ما این است که افزایش قیمت بلیط را نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری دارای یک نگاه آینده‌نگر است، مطرح کرد: برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای انجام شده است که همواره پروژه‌های مهم شهری در قم آغاز شود. پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا