اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

رشد ۸۱ درصدی سرمایه صندوق کشاورزان، روستائیان و عشایر در دولت سیزدهم

آستان بهارستان ؛ مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اظهارداشت: سرمایه این صندوق در دولت رئیسی ۸۱ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار آستان بهارستان؛ نشست خبری بیت اله برقراری مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با حضور معاونین، مشاورین، مدیریت های استانی و خبرنگاران ۱۶۰ رسانه کشور از جمله آستان بهارستان به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گفت: اصل ۲۹ قانون اساسی تحت عنوان قانون ساختار صندوق در قالب آیین نامه اجرایی در چارچوب خاص خود تاسیس شد و مردم شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر توانستند خود را بیمه اجتماعی کنند.

برقراری افزود: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر بیمه‌‌ای است که دولت بستر آن را برای بخش گسترده‌ای از آحاد جامعه فراهم کرده و ۷۰ درصد آن را پرداخت می کند.

وی گفت: از مزایای عضویت در صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر دریافت حقوق بازنشستگان و حقوق مستمری بازماندگان است و درمان جامعه هدف ما توسط سازمان بیمه سلامت انجام می شود..

وی بیان کرد: صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر به سمت عدالت اجتماعی درحال حرکت است و حمایت از این صندوق سبب می شود تا ما به عدالت نزدیکتر شویم.

وی اظهارداشت: با استقرار دولت مردمی آیت الله رئیسی اقدامات موثری صورت پذیرفته و ۸۵ درصد اقدامات مهم و راهبردی انجام شده که نخستین اقدام برنامه راهبردی مبتنی بر محاسبات و افزایش پایداری بیمه ای و نگاه علمی بود که در تحقق سریع برنامه های راهبردی موثر است‌.

وی با تاکید براینکه آینده خوب و روشنی بر اساس ریل گذاری صحیح پیش روی این صندوق وجود دارد، گفت: ۸۰۰ هزار بیمه شده جدید در دو سال واندی اخیر از استقرار دولت سیزدهم داشتیم که اقدام مهم و ارزشمندی است.

رشد ۶۳ درصدی عضویت در صندوق عشایر در دولت سیزدهم

وی ادامه داد: در مقام مقایسه می توان گفت که معادل ۶۳ درصد دولت های یازدهم و دوازدهم عضو این صندوق شده اند و ۸۲ تا ۹۰ درصد تمدید بیمه ها انجام شد که می توان گفت تمدید حداکثری محقق شده و برای نخستین بار میانگین مستمری ۴۳ درصد افزایش پیدا کرد که نسبت به سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ ، ۶۵ درصد رشد داشتیم.

وی گفت: در بحث هماهنگی دستگاه های مختلف ما با همه نهادهای مرتبط تعامل داشته و داریم لذا با تدابیر اندیشیده شده سال گذشته ۶۰ درصد و درسال جاری هم ۶۰ درصد افزایش درآمد داشته ایم درصورتی که پیش از این با رصدی که بنده داشتم بیش از ۳۰ درصد درآمد را مشاهده نکردم.

رشد ۸۱ درصدی سرمایه صندوق کشاورزان، روستائیان و عشایر در دولت رئیسی

وی اظهارکرد: درمجموع دارایی های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر ۸۱ درصد رشد داشته و این افزایش درآمد موجب پویایی و رشد صندوق است.

برگزاری نشست ها و همایش‌ها و نمودی از حضور صندوق در رسانه ها پیش از دولت آیت الله رئیسی اصلا سابقه نداشته اما تعامل رسانه ای دراین مدت قابل توجه بوده و در حوزه روابط عمومی تحول ایجاد شده و فعالیت های بزرگی انجام دادند.

نظارت بر بیمه ها، ساماندهی و توانمندسازی ها جزء مولفه‌های اساسی بوده که انجام شده و تعامل با ذی‌نفوذان حاکمیتی و استفاده از ظرفیت خانواده های شهدا، از دیگر برنامه‌ها بوده که تاکنون سابقه نداشته است.

ارتقای آموزش ها برای کارکنان، کارگزاران و مردم از جمله اقدامات بود تا در جریان آخرین اقدامات باشند و برای نخستین بار در احکام و نامه پیشنهادات ما مورد توجه نماینده های مجلس قرار گرفته است.

تشکیل گفتمان منطقه ای برای استفاده از نقطه نظرات مختلف، توجه به شایسته سالاری، افزایش درآمد صندوق و ارتقای سرمایه انسانی و گردش نخبگان همگی نشان می دهد دست صندوق برای حوزه های مختلف پر است‌.

وی با بیان اینکه صندوق عشایر ۱۹۲ هزار نفر مستمری بگیر دارد، گفت: ما پیشنهاد عیدی به مبلغ یک میلیون واندی را داده ایم که امیدواریم محقق شود.

دومیلیون و۸۰۰ هزار نفر عضو صندوق عشایر هستند

وی با بیان اینکه صندوق به سمت بنگاه داری حرکت نکرده بلکه به سمت صندوق داری و خدمات دهی رفته است، گفت: جامعه هدف ما از ۱۸ تا ۵۰ سال است و تا ۱۰ میلیون نفر می توانند عضو صندوق شوند اما هم‌اکنون دومیلیون و۸۰۰ هزار نفر عضو صندوق عشایر هستند و این ظرفیت مهمی است که دولت جمهوری اسلامی ایران در اختیار مردم قرار داده است.

قدرت اقناع ما به عنوان مسئولان این صندوق باید بالا باشد و مزیت‌هایی برای آن در نظر بگیریم که مردم ورود و از یارانه دولت استفاده کنند؛ ما از اصحاب رسانه می خواهیم کمک رسان باشند تا مردم از خدمات این صندوق بهره مند شوند.

وی گفت: در راستای جوانی جمعیت حق بیمه زنان روستایی و عشایر دارای سه فرزند رایگان می باشد و کسانی که بیش از سه فرزند داشته باشند به ازای هر فرزند دو سال به سوابق بیمه ای آنان افزوده می شود.

وی افزود: بیش از ۵۰۰ هزار مادر غیرشاغل را تحت پوشش قرار می دهیم و امیدواریم این امر پیش از سال جدید محقق شود.

پوشش اجتماعی زنان در دولت سیزدهم به ۴۱ درصد افزایش پیدا کرده که این هم اقدام مهمی است.

****

نزدیک به ۱۴ هزار نفر عضو صندوق بیمه کشاورزان هستند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر قم نیز دراین نشست اظهارداشت: جامعه هدف ما در استان قم ۳۲ هزار نفر است که ۱۳هزار و ۵۹۰ نفر عضو صندوق هستند و حدود ۱۴۰۰ نفر مستمری بگیر بازنشستگی ازکارافتادگی و مستمری بازماندگان دریافت می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین رحیم اهرمی افزود: این صندوق ۱۲ کارگزاری در سطح استان دارد و

تمام مردم شهرستان ها و بخش های استان قم و تمام باغداران، کشاورزان، قالیبافان، رانندگان بین شهری و کسانی که در حوزه صنایع دستی در استان قم فعال هستند می توانند به عضویت این صندوق درآیند.

وی ابرازداشت: انتقال سابقه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر به سایر صندوق ها قابل انجام است.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا