اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قمدسته‌بندی نشده

حمایت از ارتقا جایگاه بانوان اولویت است

آستان بهارستان ؛ زهرا سعیدی تبار فعال فرهنگی اجتماعی استان قم اظهارداشت: حمایت از ارتقا جایگاه بانوان یک اولویت اساسی در کشور است.

وی گفت: تبیین دوباره نقش مهم خانم خانه‌دار، حمایت از ایجاد کانون‌های اموزشی جهت اعتلای فرهنگ “زنِ قدرتمند و موثر” ، تحقق مطالبات و برقراری عدالت جنسیتی در محل کار برای بانوان شاغل، حمایت از بانوان کارافرین و صاحب کسب و کار برای بروز حداکثری توانمندی‌های بالقوه‌شان و تبیین نقش زنِ امروز در امور اجتماعی، و ایجاد امنیت کافی برای خودابرازی بانوان مستعد و فعال در زمینه‌های اجتماعی و فرهنگی از جمله برنامه هایی است که در این راستا باید انجام شود.
سعیدی تبار عنوان کرد: رسیدگی به اشتغال بانوان با حمایت از ایجاد مشاغل خانگی و کسب درامد بانوان خانه‌دار، تلاش جهت تساوی حقوق و مطالبات بانوان در محل‌های اشتغال و کسب درامد و حمایت از بانوان کارافرین و فعال استان جهت ارتقای جایگاه صنفی و صنعتی خود، و به تبع آن بهبود رفاه کارکنانشان محقق خواهد شد.
وی با تاکید بر حمایت از زنان سر پرست خانوار گفت: تسهیل و ایجاد امتیازاتی برای دستیابی به شغلی شریف و امن برای خود و فرزندانشان و  ایجاد امتیازاتی جهت بهره‌مندی از منابع فرهنگی و آموزشی دولتی برای ارتقا سطح دانش و سواد خود و فرزندانشان دو اقدام اساسی است که باید انجام شود.
وی با اشاره به ایجاد مراکز تفریحی اختصاصی بانوان اظهارداشت: ایجاد فضای سبز با امکانات تفریحی و ورزشی اختصاصی بانوان و  ورزش همگانی اختصاصی بانوان در فضای باز و مختص بانوان جهت اعتلای سلامتی عمومی و نشاط جمعی باید برای رفاه حال بانوان انجام شود.
این نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت از جوانی جمعیت و خانواده با تلاش برای بهبود رفاه خانواده با رویکرد‌های اقتصادی که منجر به آسودگی خیال جهت فرزنداوری می شود و اموزش و تبیین شیوه‌ی زندگی بالنده با حضور فرزندان مترقی محقق می شود.
وی با بیان اینکه حمایت از بانوان روستانشین گرانقدر با افزایش مهارت ها باید انجام شود، افزود: ایجاد مراکز فنی و حرفه‌ای جهت اموزش مهارت‌های فنی به بانوان عزیز روستانشین و اشتغال‌های محلی با توجه به هنر و منابع موجود در آن منطقه جهت ارتقا وضعیت اقتصادی دو اقدام اساسی است که باید انجام شود.
وی با تاکید بر استفاده ازطلاب درحل معضلات فرهنگی گفت: احیای جایگاه اصیل افراد معمم در جهت آموزش و تبیین مبانی زندگی اسلامی، حمایت از طرح‌های طلاب جوان برای حل معضلات زیربنایی اجتماعی و فرهنگی و ایجاد انجمن‌ها و کانون‌های فرهنگی به کمک طلاب در مهت برگزاری همایش‌های نو در جهت آموزش و تبلیغ جوانی جمعیت و ضرورت ایجاد و حفظ خانواده تاثیر والایی دارد.
سعیدی تبار در مورد اشتغال زایی دانشجویان و نخبگان نیز اظهارداشت: ایجاد مراکز مجهز پژوهشی جهت تسهیل دسترسی دانشجویان به ابزار لازم جهت پیشرفت علمی، حمایت از ایجاد مشاغل دانش بنیان جهت حل نظامِ مسائل صنایع بزرگ کشوری، حمایت از نخبگان جهت ارائه و مدیریت مستقل طرح‌های علمی مولد در کشور و ایجاد فرایند حمایت‌های دولتی از نخبگان در حوزه‌های مختلف جهت بالفعل کردن ایده‌های جدید و پیشرفته‌ی نو از اقدامات سودمند در این حوزه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا