اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

پنجمین رویداد ملی حجاب و عفاف نگارا در قم برگزار می‌ شود

آستان بهارستان ؛ مدیر برگزاری رویداد ملی حجاب و عفاف نگارا در نشستی خبری از برپایی پنجمین رویداد نگارا در قم خبر داد.

به گزارش خبرنگار آستان بهارستان؛ سید احمد تکیه ای گفت: پنجمین رویداد حجاب و عفاف و سوغات و صنایع دستی نگارا از تاریخ ۲۳ لغایت ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۲ از ساعت ۱۷ تا ۲۴ در تالار تشریفاتی امیران واقع در بلوار غدیر برپا می‌شود.

وی گفت:  این رویداد سال نخست در قم و سه سال در هتل اسپینایس و مجتمع یوتوپیای تهران برپا شد و برای پنجمین بار در قم و در سال‌های آینده در سایر استان‌ها برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: رویداد نگارا از سال گذشته در قم با هدف کمک به اشاعه و گسترش فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه، فراهم ساختن بستر مناسب برای علاقمندان به تهیه پوشاک ایرانی و اسلامی، بسترسازی و هویت سازی، معرفی ظرفیت‌های طراحی و تولید محصولات ایرانی اسلامی و زیست عفیفانه کار خود را آغاز کرد.

مدیر رویداد حجاب و عفاف نگارا بیان کرد: این برنامه با همکاری مدیران استانداری، اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی، شهرداری، سازمان فرهنگی شهرداری، کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر، نظام پزشکی، نظام مهندسی و انجمن مد و لباس قم و کشور برگزار می‌شود.

وی اظهارداشت: نگارا یک رویداد اقتصادی فرهنگی با حضور بیش از ۱۰۰ برند برتر کشور است که در آن برنامه‌های جنبی مختلفی مانند ورکشاپ‌های تخصصی، برگزاری دوره‌های مارکیتینگ و برندینگ برای توسعه کسب وکارها در زمینه حجاب و عفاف برگزار می‌شود.

وی به بیان برنامه‌های شاخص در بحث ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در سه روز برگزاری رویداد پرداخت و گفت: در طول سه روز مسابقات مختلف برپا می‌شود و جوایز متعددی برای شرکت کنندگان در مسابقات و خریداران در نظر گرفته شده و برنامه‌های شادی برای عموم مردم خواهیم داشت.

تکیه‌ای ادامه داد: روز نخست نورافشانی و جشن بزرگ خانوادگی با حضور خانواده فرهنگیان و نظام مهندسی استان برپا و از حجاب اولی‌ها و روزه اولی‌ها تقدیر می‌شود.

وی گفت: روز پنج شنبه مراسم فرهنگی دانشجویی «مسطوره» با همکاری مدیران و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان برگزار و در آن ورکشاپ‌های تخصصی برای طراحان لباس و برنامه‌های آموزشی برپا می‌شود.

وی افزود: روز جمعه مراسم اختتامیه با حضور مدیران شهری همراه با تقدیر از بانوان فرهیخته شهر قم در زمینه تولید و طراحی محصولات حجاب و عفاف و تقدیر از بانوی ایتالیایی شیعه شده که پیشتر مدلینگ بودند انجام می‌شود.

مدیر رویداد حجاب و عفاف نگارا خاطرنشان کرد که در رویدادهای آینده از تولیدکنندگان و طراحان برتر مد و لباس در همه استان‌ها و بانوان محجبه‌ای که دستاوردهای بزرگی را داشته اند تقدیر خواهد شد.

وی گفت: شرایط خوب و دل‌انگیزی برای عموم مردم آماده می کنیم که ضمن خرید خوب در شب عید، از این فرصت فرهنگی و آموزشی و شادی هم بهره مند شوند.

وی عنوان کرد: در رویداد نگارا با تجمیع مدل های محصولات متنوع، فرصتی را فراهم می‌کنیم تا مخاطب بتواند دسترسی بهتری در تهیه محصولات عفیفانه با تخفیف ویژه تا ۲۵ درصد داشته باشد.

تکیه‌ای اظهارداشت: وزارت ارشاد به عنوان پشتوانه اصلی و انجمن مد و لباس قم و انجمن حجاب و عفاف کشور همکاری خوبی برای برگزاری این رویداد داشتند و امیدواریم مدیریت شهری قم شرایطی را فراهم کنند که رویداد ملی ماندگار و شاخصی در کشور رقم زده شود.

وی گفت: با کمک گروه مشاوره اوتانا برای هر لحظه رویداد برنامه‌ریزی و سین برنامه تعریف شده و به‌منظور ایجاد حس خوب بازدیدکننده‌ها برنامه‌های تربیتی، فرهنگی و آموزشی و برای رفاه حال خانواده ها مهدکودک درنظر گرفته است.

وی تصریح کرد: اگر ترویج محصولات حجاب و عفاف بیشتر شود فروش هم بیشتر خواهد شد و تولیدکننده و واردکننده انگیزه پیدا می‌کند و دولت نیز برای این محصولات یارانه در نظر خواهد گرفت.

مدیر اجرایی موسسه سیمای شهر سلام گفت: ما با همراهی چند موسسه دیگر یک مجموعه تخصصی را تشکیل دادیم و پیگیر هستیم بستر مناسبی را برای فروش و عرضه بهتر، آسانتر و متنوع‌تر محصولات حجاب و عفاف فراهم نماییم.

وی تاکید کرد: نگارا یک رویداد متفاوت فرهنگی اقتصادی با رویکرد زیست عفیفانه زیبا است و به‌این منظور اسکان رایگان و پذیرایی شایسته برای حضور بهترین برندها در استان قم نظر گرفته شده و از مردم می‌خواهیم با استقبال خود رونق بخش گسترش حجاب و عفاف در کشور باشند.

بیشتر طراحان لباس مذهبی، دغدغه حجاب و عفاف ندارند

مشاور مجموعه اوتانا و مشاور رویداد حجاب و عفاف نگارا نیز در ادامه اظهارداشت: نگارا یک نمایشگاه ساده نیست بلکه رویدادی است که طراحی، هدف، چشم‌انداز و برنامه برای تولید و فروش محصولات حجاب و عفاف با نگاه کارشناسانه دارد.

حامد اخوان زاده گفت: انقلاب از قم آغاز و طراحی محصولات حجاب و عفاف هم باید از قم آغاز شود در قم بانوان تولیدکننده عفیفی داریم که باید محصولات آنان را عرضه نماییم؛ آنان می‌توانند بخش بزرگی از محصولات حجاب و عفاف کشور را تولید کنند.

وی عنوان کرد: معضل اصلی طراحی لباس در کشور این است که متاسفانه بیشتر طراحان لباس در حوزه حجاب و عفاف، دغدغه حجاب و عفاف و رویکرد مذهبی ندارند و بانوان مذهبی کمتر در حوزه طراحی محصولات حجاب فعال هستند به‌همین دلیل تولیدات در بسیاری از موارد دلچسب نیست.

وی تاکید کرد: باید با تقدیر و شناسایی بانوان طراح محصولات حجاب و عفاف مذهبی، به‌خصوص بانوان قمی، دغدغه تولید محصولات عفیفانه را در آنان ایجاد نماییم.

اخوان‌ زاده اظهارداشت: هدف دشمن حجاب نیست بلکه دشمن عفاف جامعه ما را نشانه گرفته که باید با این اقدام شوم مقابله فرهنگی داشته باشیم.

وی گفت: موسسه سیمای شهر سلام مجموعه هدفمند و دغدغه‌مند در حوزه عفاف و حجاب است و به دلیل اندیشه و رویکرد مهمی که دارند ما پای کار آنان آمده‌ایم.

قم را تبدیل به قطب طراحی لباس و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف می‌کنیم

مدیر اجرایی رویداد نگارا نیز درادامه اظهارداشت: قم را تبدیل به قطب طراحی لباس و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف می‌کنیم.

عبدالله محمدی گفت: رویداد نگارا در دو سالن تخصصی «صنایع دستی و سوغات» و سالن «حجاب و عفاف و مد و لباس» در پنج هزار متر فضا در سه روز برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: بنا داریم رویدادی را در سطح ملی رقم بزنیم و رویدادهای بعدی در دیگر استان‌های کشور برپا خواهد شد.پایان پیام/۱۱۰

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا