اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قم

مدیرعامل سازمان پارک‌ها در گفت وگو با آستان بهارستان:

تزئین شهر قم با نیم میلیون گل‌بهاری / تولید سالی یک‌میلیون و۳۰۰ هزار گل زینتی در قم

آستان بهارستان: مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از تزئین شهر با بیش از نیم میلیون گل در بهار امسال خبر داد.

پیام جوادیان با اشاره به اینکه شهر قم با بیش از نیم میلیون گلدان گل در بهار مزین شده، گفت: تا پنج سال گذشته بخش عمده گل و گیاهی که در فضای سبز قم استفاده می شد را از خارج استان خریداری می کردیم اما با راه اندازی مرکز تولید گل و گیاه در بوستان غدیر و استفاده از بذرهای درجه یک، گل و گیاه بومی مورد نیاز شهر را تولید می کنیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم ادامه داد: این اقدام زیرساختی، در دو سال اخیر به ثمر نشسته و در سال حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار گل‌ زینتی در مرکز تولیدات سازمان پارک‌ها تولید و در سطح شهر کاشته می‌شود که با این اقدام حدود پنج میلیارد تومان صرفه جویی شده و اشتغال ۱۲نفر فراهم شده است.

وی گفت: با احتساب هزینه هر گلدان که حدود چهار هزارتومان است، در مجموع پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای تولید گل بومی و ایجاد اشتغال دراین زمینه اختصاص داده شده است.

وی توضیح داد: در انتخاب گونه ها با توجه به شرایط اقلیمی قم نیاز بود از گل های فصلی و زینتی دائمی استفاده کنیم که با توجه به محدودیت کاشت، زیبایی بصری هم داشته باشد لذا تولید گل هایی مانند گونه مغربی صورتی، اطلسی، همیشه بهار، جعفری، گازانیا، ابری نقره ای، رعنا زیبا، رولیا، کوکب کوهی، شب بو و شبوی زعفرانی را در مرکز قم تولید کردیم.

جوادیان ادامه داد: تا امروز بیش از نیم میلیون از این گل های زینتی در سطح شهر کاشته شده که البته بازکاشت این گونه ها و جایگزین کردن گل های تازه با گل های تخریب شده یا از بین رفته تا آخر سال ادامه دارد.

وی با تاکید براینکه خودکفایی قم در تولید گل و گیاه با توجه به شرایط اقتصادی موضوع مهمی است و قم جزء معدود شهرهایی است که در تولیدگل و گیاه زینتی به خودکفایی رسیده، گفت: امیدورایم شهروندان با مراقبت از این گونه ها در زیبایی و نشاط شهر نقش خودشان را ایفا کنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا