اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهمقمقم شناسیگزارش تصویریگزارش تصویری قمگزارش تولیدیگزارش تولیدی قم

برپایی دومین نمایشگاه صنایع‌دستی «داستان دَستان» در خانه تاریخی زند قم+تصاویر

فاطمه سادات محمدی

در این نمایشگاه هنرمندان برحسته قم مانند استاد محمد تقی مرادی، جواد رحمتی مطلق، حبیب الله ناری مقدم، حمیدرضا تنگستانی و هادی پهلوانی زاده حضور دارند و پاسخگوی سوالات علاقمندان هستند.

 این نمایشگاه تا ۲۵ خردادماه جاری از ساعت ۱۸ تا ۲۳ در خانه تاریخی زند واقع در خیابان انقلاب اسلامی (چهارمردان)، کوچه ۱۷ برای بازدید عموم دائر و برگزاری کارگاه‌های آموزشی هنری از جمله برنامه‌های جانبی نمایشگاه مذکور است.

مدیر و برگزارکننده نمایشگاه آثار صنایع‌دستی داستان دَستان ۲ قم گفت: این نمایشگاه با حضور ۳۰ نفر از هنرمندان استان قم در رشته‌های چوب، سفال و سرامیک برگزار شده است که هنرمندان علاوه بر نمایش آثار فاخر خود، فروش محصولات تولیدی خود را در این نمایشگاه دارند.

حمید قاسمی‌زاده افزود: نمایشگاه مذکور در دو حیاط خانه تاریخی زند و نگارخانه این خانه پذیرای علاقه‌مندان به صنایع‌دستی است و یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این نمایشگاه، بیش‌تر شناخته‌شدن صنایع‌دستی در رشته‌های گوناگون به عموم مردم و نیز آشنایی مردم با هنرمندان فعال در این عرصه است و همچنین چنین نمایشگاه‌هایی بازار فروش برای هنرمندان ایجاد می‌کند.

نیازمند برگزاری نمایشگاه‌های دائمی صنایع‌دستی هستیم

حکمت‌الله مرادی رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی‌کارفرمایی منبت‌کاران استان قم و هنرمندان حاضر در این نمایشگاه خواستار یک مکان دائمی برای فروش و نمایش آثار خود بودند و درخواست داشتند که این مکان در نزدیکی حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها باشد که دسترسی زائران و مجاوران به آن به آسانی فراهم باشد.

****

گفتنی است ۲۰ خرداد روز جهانی صنایع‌دستی نامگذاری شده و هفته صنایع‌دستی از ۱۸ تا ۲۶ خردادماه جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا