اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

بازسازی واقعه غدیر در پنج روز/شادپیمایی غدیر در قم

فاطمه سادات محمدی

آستان بهارستان؛ برای نخستین بار بازسازی واقعه غدیر در پنج روز و پنج منطقه شهری قم انجام می شود درصورتی که در سال های گذشته در یک روز انجام می شد.

معاون فرهنگی سپاه استان قم در تشریح برنامه های عید غدیر در قم گفت: کاروان شادپیمایی غدیر در عصر روز عید ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه از عمود ۴۰ به سمت مسجد مقدس جمکران حرکت می کند و مراسم اجتماع در صحن جامع مسجد جمکران و تجدید عهد پیمان با امام زمان پایان بخش مراسم است.
سرهنگ هادی بادینلو با بیان اینکه برنامه های امسال با شعار “ایمان به غدیر، امید به ظهور” است، افزود: موکب های متعددی در طول بلوار پیامبر اعظم برپا خواهد شد و به دلیل مصادف شدن عید غدیر با چهلم شهدای خدمت، ۴۰ ایستگاه صلواتی در سطح شهر برپا خواهد شد.
وی گفت: از شب عید غدیر تا شب جمعه مصادف با شب انتخابات، برنامه های مختلفی از جمله سرکشی از خانه شهدای سادات برپا خواهد شد و همه تلاش ما این است که پرچم آقا امیرالمومنین و اهل بیت(س) را بالا نگه داریم.
وی گفت: با توجه به نزدیکی انتخابات، هدف ما این است که اقداماتی که در دهه ولایت و امامت انجام می دهیم به شور انتخاباتی بیانجامد.
طبخ ۲۲۰ دیگ غذا توسط موکب حضرت معصومه(س)
دبیر ستاد هماهنگی ایام دهه امامت و ولایت شورای هماهنگی تبلیغات هم گفت: غدیر عید الله اکبر و روز بسیار بزرگی است و ۱۱ هزار کاروان شادی در کشور برپا می شود و سال گذشته شادپیمایی ۱۰ کیلومتری در تهران بود و در سال جاری پیش بینی شادپیمایی ۴۰۰ کیلومتری در کشور را داریم.
حجت الاسلام یاسین حسین آبادی افزود: دراین راستا در قم اطعام، برپایی جشن غدیر در بوستان ها، جشن ازدواج سادات، جشن گل ریزان آزادی سادات زندانی(به همت سازمان ورزش وجوانان در یکی از زورخانه های استان) تکریم سادات ورزشکار و خانواده های سادات شهید، برپایی مسابقات، جشنواره ها و محافل شعر ویژه کودک و نوجوان و بزرگسال در استان انجام خواهد شد .
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران افزود: جشن تکلیف دختران، اجتماع سادات در دو مسجد، برپایی کاروان خودرویی از جمله برنامه هاست و عصر روز عید غدیر اجتماع بزرگ دختران رای اولی را به همت قرارگاه ۱۹ دی در جمکران خواهیم داشت.
وی گفت: با توجه به نزدیکی انتخابات، کرسی های تریبون آزاد و نمایشگاه های کنار گذری و کارگاه های آموزشی با محوریت حضور حداکثری و انتخاب اصلح فعال می شود.
وی ادامه داد: موکب های بسیاری برای پذیرایی در این ایام فعال می شوند که موکب حضرت فاطمه معصومه ۲۲۰ دیگ در شب و روز عید غدیر طبخ خواهد داشت.

بازسازی واقعه غدیر با ۳۳۰ هنرور در قم

دبیر ستاد بازسازی واقعه غدیر قرارگاه مردمی اربعین نیز اظهارداشت: بازسازی واقعه غدیر برای نخستین بار در سال ۸۹ از قم آغاز و سپس الگویی برای سایر شهرها شد.
مهدی قربانی کرم افزود: بازسازی واقعه غدیر در سال جاری در پنج نقطه از شهر از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹:۳۰ انجام خواهد شد که یک ساعت اجرای برنامه های مختلف مانند سرود، سخنرانی و مداحی و یک ساعت اجرای نمایش بزرگ واقعی بازسازی غدیر هست.
وی بیان کرد: ۳۰ بازیگر اصلی و ۳۰۰ هنرور بسیجی این نمایش را به صورت زنده اجرا می کنند.
وی عنوان کرد: اجرای نخست ۳۱خردادماه در منطقه دو بلوار بنی فضل، اجرای دوم یک تیرماه در منطقه شش ابتدای بلوار شهید تهرانی مقدم، سومین اجرا روز شنبه خیابان شهید فراشاهی در منطقه یک، اجرای چهارم روز یکشنبه منطقه پنج در شهر قائم و آخرین اجرا روز دوشنبه در خیابان سبلان پردیسان برگزار می شود.پایان پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا