اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قمکرونا

واکسن کرونا در قم / افراد بالای ۸۰ سال ، جانبازان و خانواده شهدا مراجعه کنند

آستان بهارستان؛ قم اولین شهری بود که ویروس کرونا در آن شناسایی شد و از روز هجدهم فروردین‌ماه در فهرست شهرهای قرمز و پرخطر کرونایی کشور قرار گرفت و آمار مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌های ناشی از این بیماری هم در حالت هشدار قرار دارد لذا واکسیناسیون در قم طبق اولویت بندی آغاز شده است.

مرکز شماره یک واکسیناسیون قم در روز پنجم اردیبهشت‌ماه در میدان روح الله افتتاح شد و در شیفت صبح به تزریق واکسن به گروه‌های هدف خاص از جمله کادر بهداشت و درمان و اورژانس، پرسنل کلینیک‌های خصوصی و دولتی، جانبازان، خانواده‌های شهیدان و بیماران خاص اختصاص یافته و در شیفت عصر و از ساعت ۱۵ لغایت ۱۸ نیز به واکسیناسیون همگانی اختصاص دارد.

واکسیناسیون عمومی کرونا با اولویت افراد ۸۰ سال به بالا هم از هشتم اردیبهشت‌ماه در مرکز شماره دو در بلوار کارگر فعالیت خود را آغاز کرده است.

این مرکز در دو نوبت کاری ۸ تا ۱۴ و ۱۵ تا ۱۸ پذیرای گروه‌های هدف اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قم خواهد بود.

طبق گفته روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم با توجه به نیاز به احراز هویت افراد قبل از واکسینایون لازم است کلیه افرادی که جهت واکسیناسیون مراجعه می نماید کارت ملی خود را همراه داشته باشند؛ طبق برنامه زمانبندی مراقبان سلامت از پایگاه‌های سلامت با خانواده‌ها تماس گرفته و زمان و مکان حضور سالمندان را اعلام خواهند نمود.

در جدیدترین آمار ارائه شده از سوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تاکنون بیش از ۱۰ هزار دوز واکسن کرونا به گروه‌های هدف در این استان تزریق شده است.

تزریق واکسن کرونا به ۱۱۲۰ جانباز و خانواده شهدای قم

همچنین مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم از تزریق واکسن کرونا به بیش از یکهزار و ۱۲۰ نفر از جانبازان و خانواده معظم شهدا و ایثارگران استان خبرداد.

حجت‌الاسلام حسن هنرمند اظهار داشت جانبازان ۷۰ درصد، شیمیایی‌های حاد و خفیف، سایر جانبازان و خانواده معظم شهدایی که بیماری زمینه‌ای دارند در اولویت نخست تزریق واکسن قرار دارند و گروه‌های تحت پوشش این نهاد برای انجام واکسن کرونا شامل پدران، مادران، همسران و فرزندان شهدا، جانبازان و خانواده‌های آنان است که مجموع آنان به ۳۷ هزار نفر می‌رسد.

هنرمند با بیان اینکه سه هزار و ۵۰۰ نفر از این تعداد، افرادی هستند که بیماری زمینه‌ای، کهولت سن، مشکلات جسمی و قطعی دارند و به همین جهت نیز در اولویت تزریق واکسن هستند.

وی گفت: خوشبختانه تاکنون یک مورد عوارض در بین تزریق‌کنندگان واکسن نداشته‌ ایم.

همچنین تاکنون ۱۰ هزار و ۲۰۰ دوز واکسن برای استان قم تهیه‌ شده و در این راستا به ۶۰۰ پاکبان واکسن تزریق شده و رانندگان حمل‌ونقل عمومی و آتش‌نشانان در نوبت تزریق واکسن هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا