اخبار تولیدی و پوششی مجلساخبار مهمکروناکمیسیون بهداشت

به گزارش آستان بهارستان؛ سه نماینده مجلس خواستار شدند:‌ پروازها ممنوع و تدابیر کارآمدتری اندیشیده شود

فاطمه سادات محمدی

آستان بهارستان؛‌ سه نماینده مجلس شورای اسلامی خواستار لغو تمام پروازها و گرفتن تصمیم های کارآمدتر به منظور جلوگیری از ورود ویروس کرونای هندی به کشور شدند.

پروازها به هند و پاکستان ممنوع شود

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس خواستار لغو تمامی پروازها و سفرهای زمینی و دریایی به / از کشورهای هندوستان و پاکستان برای جلوگیری از ورود ویروس کرونای هندی به کشور شد.

حسینعلی شهریاری گفت: کرونای هندی از ویروس کرونای انگلیسی هم خطرناک‌تر است اما مسئولان فقط ابراز نگرانی می‌کنند و هشدار می‌دهند اما کاری انجام نمی دهند.

مرزها را ببندید

عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر هم اظهارکرد که برای مقابله با شیوع گسترده ویروس کرونای هندی باید مرزها بسته شده و کسانی که وارد کشور می شوند به قرنطینه بروند.

ابراهیم رضایی ادامه داد: در مرزها تردد بسیار زیاد است باید مراقبت های لازم صورت گرفته و پروتکل های حداکثری اعمال شود تا این بار شاهد ورود ویروس کرونای هندی به کشور نباشیم؛ با تدابیری می توان جلوی اینهمه فوتی را گرفت.

عزم جدی برای کنترل مرزها و تردد مسافران شکل بگیرد

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هم تاکید کرد: علیرغم جهش ویروس در هند و افزایش تلفات در این کشور هنوز برنامه جدی برای مدیریت و کنترل مرزهای کشور و انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از ورود این ویروس به کشور دیده نمی شود.

مجتبی یوسفی بیان کرد: در سال اول اپیدمی کرونا کسی اطلاعی از نوع ویروس نداشت اما با گذشت بیش از یک سال واندی از شیوع آن، این روش مدیریت، پذیرفته شده نیست و متاسفانه سوءمدیریت ها و نبود توجه کافی به نظرات متخصصان حوزه بهداشت حتی صدای وزیر بهداشت را درآورده است.

نماینده مردم اهواز در مجلس تصریح کرد: متاسفانه در زمان شیوع ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی ما شاهد سوء مدیریت بودیم. اگر ما مدیریت صحیحی در اواخر اسفند و تعصیلات فروردین داشتیم امروز شاهد این وضعیت نبودیم؛ حتی کشورهای اروپایی نیز پروازهای خود را به انگلیس لغو کرده بودند اما پروازهای ایران انجام شد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: باید برنامه جدی برای کنترل مرزها و مسافران به منظور پیشگیری از گسترش ویروس هندی در کشور اجرا شود. بعضا شاهد دوگانه سازی به جای پاسخگویی هستیم. نباید با جان مردم برای رسیدن به اهداف سیاسی بازی کرد. دولت نباید اجازه دهد ویروس هندی در کشور گسترش یابد و باید برنامه مدونی برای کنترل مرزها تهیه شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا