اخبار تولیدی و پوششی مجلساخبار عمومیاخبار مهم

جهانگیری در کلاب هاوس: مجلس انقلابی اجازه کاهش قیمت ارز را نمی‌دهد

آستان بهارستان؛ معاون اول رئیس جمهوری شامگاه جمعه با حضور در شبکه مجازی «کلاب هاوس» به تشریح اقدامات دولت دوازدهم در مواجهه با تحریم و تاثیرات آن پرداخت که بخش مربوط به مجلس آن را در این نوشتار می آوریم؛

اسحاق جهانگیری با اشاره به کاهش شدید منابع ارزی از ۱۰۰ میلیارد دلار به ۵ میلیارد دلار ادامه داد: در هر سال تلاش شد، میزان تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومن کاهش یابد و حتی تصمیم داشتیم که در آخر سال ۹۹ این ارز حذف شود. اما مجلس ناگهان این مساله را رسانه‌ای کرد و باعث شد که کالاها انبار شوند.

معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه تعامل بین همه دستگاه‌های حاکمیتی مهم‌ترین موضوعی است که می تواند کشور را از مشکلات عبور دهند اظهارکرد: بیش از ۱۰۰ لایحه دولت، در مجلس مانده و مجلس به «مجلس طرح‌ها» تبدیل شده است. لایحه در نظام قانون‌گذاری اصل است، هشت لایحه دولت با وجود گذشت زمان زیادی که ارسال شده، حتی اعلام وصول نشده که این خلاف قانون اساسی است.

وی ادامه داد: مجلس حق ندارد لایحه را اعلام وصول نکند. این دولت حساسیت زیادی بر بازار سرمایه دارد. ممکن است اتفاقات اقتصادی موجب شاخص بورس شد اما دخالت زیادی از دیگران شد. من به دلیل جلسات متعددی که مجلس درباره بازار سرمایه داشت، جلساتم را تعطیل کردم. اگر بازار رشد داشت می گفتند کار ما بوده است، اگر سقوط می کرد، می گفتند کار دولت است.

وی ادامه داد: توهین به نمایندگان مجلس است که برخی را به جای آنها به جلسات می فرستند. نمایندگی وظیفه‌ای است که هیچ وقت قابل واگذاری نیست. اگر بخواهیم بودجه ۱۴۰۰ را بر زندگی مردم تشریح کنیم، چندین ساعت زمان لازم دارد.

جهانگیری اضافه کرد: این مجلس رای داد که دو درصد نرخ ارز نباید کمتر کاهش یابد. این فقط متوجه مجلس نیست، مجمع تشخیص مصلحت هم این گونه است. چندین مصوبه در این مجمع مانده و هیچ پاسخی هم نمی دهند.

وی اظهارکرد: عدم تصویب «اف ای تی اف» چه خساراتی را وارد می کند، چه کسی پاسخگو است.؟!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا