اخبار عمومیاخبار مهمانتخابات

همه انتخابات های ایران سالم برگزار شده است /سخنان برخی مسئولان باعث تاسف و تعجب و تکرار سخن دشمنان است /نیروی قدس بزرگترین عامل موثر در جلوگیری از دیپلماسی انفعالی است

آستان بهارستان؛ رهبر انقلاب امروز طی سخنرانی گفتند همه انتخابات های ایران سالم برگزار شده و اتهام تخلف بی انصافی و اغتشاش در انتخابات، جرم است و با اشاره غیرمستقیم به اظهارات وزیر امور خارجه در صوت منتشر شده گفتند سخنان برخی مسئولان باعث تاسف و تعجب و تکرار سخن دشمنان است و نیروی قدس بزرگترین عامل موثر در جلوگیری از دیپلماسی انفعالی است.

به گزارش آستان بهارستان؛ مقام معظم رهبری عصر امروز از طریق رسانه ملی و فضای مجازی با مردم صحبت کردند در ابتدای این سخنرانی با اشاره به شب های قدر از فضیلت آن گفتند و اینکه شب های قدر قله بی نظیر ماه رمضان است که همگان باید قدر این شب ها را بدانند.

ایشان افزودند: امیرالمومنین(ع) عاشق شهادت بود و کسانی که دنبال و عاشق شهادت بودند به ایشان اقتدا کردند به عنوان مثال شهید سلیمانی می گفتند مرا تهدید می کنند برای چیزی که من در کوه و بیابان دنبال آن می گردم.

ولی امر مسلمین سپس با اشاره به شهادت استاد مطهری و روز معلم اظهارداشت: شهید مطهری عالم، فیلسوف و فقیه مسئولیت شناس و تکلیف گرا بود و به مسائل فقهی تسلط کامل داشت اما خصوصیت مهم ایشان تولید و نشر فکر بود که در این راه آرام نمی نشست و هرگز بیکار نبود و دغدغه داشت تا فکر درست و عمیق را نشر دهد که این رفتار باید الگوی همه معلمان ما باشد.

رهبری افزودند: شهید مطهری یک جهاد نرم افزاری به تمام معنا را شروع کرده بود و با امواج مهاجم سینه به سینه می شد و بر آن ها غلبه پیدا می کرد و با تومانینه مخاطب خودش را مجاب می کرد زیرا میراث علمی پیشینیان را داشت و اندوخته هایی بر آن افزوده بود و در اختیار مخاطبان خود قرار می داد و با تشخیص درست ظرفیت های حوزه فکر و علم را برای نیاز جامعه بکار می گرفت.

معلمان میراث بشر را به مخاطبان خود ارائه و از فکر آنان صیانت کنند

مقام معظم رهبری با بیان اینکه معلمان مسئولیت سنگینی دارند افزودند: کار معلم انتقال میراث بشر به نسل بعدی است تا آنان (دانش آموز، دانشجو یا طلبه) اهل فکر تربیت شوند و به اندوخته های علمی بیافزایند و یکی از مسئولیت های مهم دیگر صیانت از فکر آنان است

ایشان گفتند: در کشور ما به برکت انقلاب اسلامی خوشبختانه امکانات آموزشی بسیار گسترده است هیچ زمان تا این حد امکانات آموزشی در اختیار نبوده است که باید از آن استفاده شود.

معلمان افسران سپاه پیشرفت کشور هستند

رهبر انقلاب با بیان اینکه معلمان افسران سپاه پیشرفت کشور هستند، تشریح کردند: اگر حرکت عمومی کشور را به حرکت سپاه تشبیه کنیم افسران این سپاه معلمان هستند که باید این نقش مهم و حیاتی را باور و به همان اندازه احساس مسئولیت کنند.

ایشان با بیان اینکه ایران هیچ زمان اینگونه مورد تهاجم فکری و اخلاقی قرار نگرفته بوده، گفتند: زمان پهلوی تهاجم ها از سوی حکومت ایجاد می شد اما امروز از سوی دشمنان است لذا معلمان باید به معنای واقعی مجاهدت کنند و همه نسبت به جامعه معلمان مکف هستیم.

رهبر انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه مساله اصلی بالا بردن شان معلمی است، افزودند: شان معلم و کارگر بسیار بالاست صدا و سیما و رسانه ها نقششان را در این حوزه ایفا کنند تا جایگاه والای معلمی به فرهنگ عمومی تبدیل شود.

ایشان تاکید کردند: گشودن گره های معیشتی معلمان هم لازم و بر عهده دولت و مجلس شورای اسلامی است و بنده از نقش ستودنی معلمان در این دوران کرونا تقدیر می کنم.

حفظ شان کارگر، حمایت از کارگران و ایجاد کار و اشتغال مورد توجه قرار گیرد

رهبر انقلاب با اشاره به روز کارگر که اخیرا پشت سر گذاشتیم هم گفتند حفظ شان کارگر، حمایت از کارگران و ایجاد کار و اشتغال سه مساله مهم در این رابطه است.

ایشان در راستای تمجید از شان کارگر گفتند: خداوند متعال و پیامبر دست کارگر را دوست دارند و پیامبر دست کارگر را بوسید و «اقتصاد مستقل»، وابسته به تولید داخل و «تولید»، وابسته به کارگر است لذا جامعه کارگری حق بزرگی بر گردن ما دارد و رسانه ها و دستگاه های فرهنگی و تبلیغی باید در مورد جایگاه کارگر بیشتر کار کنند.

مقام معظم رهبری گفتند: حق کارگران در جمهوری اسلامی بیش از سایر کشورهاست زیرا دشمنان با وسوسه های زیاد می خواستند کارگران را در مقابل نظام قرار دهند و اما آنان ایستادند و حق بزرگی بر گردن کشور دارند.

ایشان به مساله مهم حمایت از کارگران هم اشاره کردند و گفتند: شعار امسال «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» است که یکی از مصادیق مهم آن پشتیبانی از کارگر است زیرا حمایت از کارگر حمایت از صنعت است و کارگر با نشاط، کشور را به ثروت ملی می رساند کو استقلال، آبرو و قدرت کشور را به دنبال خواهد داشت.

رهبری تاکید کردند: یک بخش حمایت از کارگر به افزایش حقوق برمی گردد و بخش دیگر مهارت آموزی و متخصص کردن آنان است که باید در این جهت برناهم ریزی شود زیرا مهارت آموزی کیفیت کالاها را افزایش می دهد.

ایشان تاکید کردند: مسکن، بیمه و بهداشت و درمان و امنیت و ضمانت شغلی کارگران هم باید مورد توجه قرار گیرد تا آنان ترسی از تعطیلی کارخانه ها نداشته باشند و وزارت کار و رفاه اجتماعی در ایجاد روابط منطقی و عادلانه میان «کارگر، کارآفرین و دولت» و ایجاد اشتغال و تولید بیشتر تلاش کند.

رهبری ایجاد کار و اشتغال را سومین مساله مهم در حوزه کارگری برشمردند و گفتند: اشتغال برکات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی را به دنبال دارد و مایه نشاط و تحرک جامعه است و در مقابل بیکاری بستر فساد، بدبینی، بدگویی، اعتیاد و انحرافات اخلاقی و حتی امنیتی را فراهم می کند لذا یکی از برنامه های مهم دولت ها باید ایجاد اشتغال باید باشد.

ایشان گفتند: متاسفانه کارخانه های زیادی به خاطر منافع شخصی به تعطیلی کشیده شدند کارگر را اخراج می کنند و ابزارآلات را می فروشند تا در زمان مناسب زمین آن را با قیمت زیادی بفروشند؛ این اقدام ارزش افزوده باطل و حرامی است که به تولید، اقتصاد، مردم و کارگر ضربه می زند.

رهبری بیان کردند: بیکار شدن کارگر کشور را وارد کننده و به تبع آن منابع ارزی کشور را خارج می کند و بایستی دولت، وزارت صنایع و کشاورزی که تولید کننده اشتغال هستند در این خصوص نقش ایفا کنند و باید با کسانی که موجب تعطیلی کارگاه ها و کاخانه ها می شوند برخورد شود و کارگاه ها فعال شوند؛ بهترین اقدام تلاش واقعی (نه شعاری) با برنامه و پیگیری برای تقویت تولید ملی است که می تواند تحریم ها را هم کم اثر کند.

انتخابات را با حرف های بیهوده و فریبنده خراب نکنید

رهبر معظم انقلاب در ادامه به مساله انتخابات پیش رو اشاره کردند و تاکید کردند: انتخابات به معنای واقعی کلمه فرصت مهم است و نباید مردم را نسبت به آن دلسرد کرد و نباید انتخابات را با حرف های بیهوده و وعده های فریبنده و بدون پشتیبانی خراب کرد؛ کسانی که می خواهند در این کارزار وارد شوند باید به معنای واقعی کلمه کار کنند و برنامه و ایده های خودشان را به مردم ارائه دهند.

ایشان تاکید کردند: انتخابات فرصت بی نظیر و بی بدیلی برای حفظ و استحکام پایه های انقلاب است که هیچ چیزی جای آن را نمی گیرد و وقتی مردم در صحنه حاضر شوند هیچ قدرتی نمی تواند آن را مورد تهدید قرار دهد لذا مردم برای امنیت و سرنوشت خودشان و کشور در انتخابات شرکت کنند.

همه انتخابات های ایران سالم برگزار شده است

ایشان بیان کردند: عده ای مردم را دلسرد و خدشه به انتخابات و دست اندرکاران آن مانند شورای نگهبان وارد می کنند که این اقدامات غلط است.

رهبری تاکید کردند: همه انتخابات ها در ایران سالم برگزار شده و با پیگیری و بررسی و تحقیق جدی می گویم که هرگز تخلفی که تاثیر در نتیجه انتخابات داشته باشد و امنیت و امانت در انتخابات را تحت تاثیر قرار دهد شکل نگرفته است.

اتهام تخلف و ناسالم بودن انتخابات بی انصافی و اغتشاش در انتخابات، جرم است

ایشان گفتند: عده ای انتخابات را تا زمانی قبول دارند و سالم می دانند که مطلوب آنان از صندوق رای درآید و اگر غیر از این شود انتخابات و برگزارکننده ها را متهم می کنند و گاهی هم مانند سال ۸۸ اغتشاش راه می اندازند که اتهام تخلف و ناسالم بودن انتخابات بی انصافی و اغتشاش در انتخابات، جرم است.

رهبر انقلاب بیان کردند: برخی از کاندیداهای ریاست جمهوری اظهاراتی فریبنده، بدون هیچ پشتیبانی فکری و برنامه را بیان می کنند و برخی هم امکانات و ظرفیت های کشور را در نظر نمی گیرند و حتی مطلع نیستند اما ادعاها و اظهارنظرهای غیرکارشناسی دارند و عده ای هم به نحوی سخن می گویند که گویا از اساس قانون اساسی را قبول ندارند؛ صحبت ها باید به نحوی باشد که مردم در دلشان حرف کاندیداها را تصدیق کنند.

سخنان برخی مسئولان باعث تاسف و تعجب و تکرار سخن دشمنان است

رهبر انقلاب با اشاره غیرمستقیم به سخنان وزیر امور خارجه در صوت منتشر شده گفتند: از برخی مسئولان کشور حرف هایی شنیده شد که مایه تاسف و تعجب بود و رسانه های دشمن و مخالف جمهوری اسلامی این سخنان را پخش کردند که برخی از این حرف ها تکرار حرف های خصمانه دشمنان ما مانند آمریکا بود.

ایشان خاطرنشان کردند: آمریکا سال هاست که از نفوذ ایران در منطقه، نیروی قدس و وجود شهید سلیمانی ناراحت بود و در نهایت سردار سلیمانی را به شهادت رساندند و به همین دلیل هرچه عامل نفوذ ایران در منطقه باشد برای آن ها بد است؛ نباید حرفی زده شود که تکرار و تداعی کننده حرف های دشمنان باشد.

رهبری بیان کردند: برنامه های سیاسی کشور متشکل از برنامه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، نظامی، فناوری و علمی و فرهنگی است که مناسبات سیاست خارجی را هم در بر می گیرد و مسئولان در همه بخش ها باید تلاش کنند و کار را پیش برند و یک بخش نباید بخش دیگر را نقد کند زیرا این کار معنا ندارد و خطای بزرگی است که از مسئولان جمهوری اسلامی نباید این خطا سر بزند.

نیروی قدس بزرگترین عامل موثر در جلوگیری از دیپلماسی انفعالی است

ایشان تاکید کردند: نیروی قدس بزرگترین عامل موثر در جلوگیری از دیپلماسی انفعالی در غرب آسیاست که سیاست مستقل و عزتمدار جمهوری اسلامی را تحقق بخشیده است.

مقام معظم رهبری گفتند: غربی ها اصرار دارند سیاست خارجی کشور متمایل به آن ها و زیر پرچم آن ها باشد زیرا در اواخر دوران قاجار و زمان پهلوی ایران تحت سیطره غرب بود لذا آمریکا و اروپا در تمام این ۴۳ سال به دنبال سیطره قبلی خود در ایران بوده اند.

ایشان افزودند:‌ ایران با چین روسیه ارتباط برقرار می کند آن ها ناراحت و عصبانی می شود اگر بخواهیم با همسایه های خود ارتباط برقرار کنیم با تحت فشار قرار دادن آن ها مانع می شوند حتی آمریکا مانع سفر برخی مسئولان عالی رتبه کشورهای عربی به ایران شده لذا ما نمی توانیم در برابر خواسته آن ها منفعل عمل کنیم و باید پرتلاش و فعال باشیم.

رهبری، گفتند: سیاست خارجی در هیچ کجای دنیا دست وزارت خارجه نیست بلکه مربوط به مجامع بالادستی و مسئولان عالی رتبه کشور است و وزارت خارجه در آن مشارکت دارد؛ اینگونه نیست که تصمیم گیری تابع وزارت خارجه باشد بلکه مسئول سیاست خارجه، مجری است.

ایشان ادامه دادند: در ایران شورای عالی امنیت ملی داریم که همه مسئولان عالی رتبه نظام در آن حضور دارند و وزارت خارجه باید تصمیمات را عملی کند و اهداف را با شیوه های خود پیش ببرد و نباید به گونه ای صحبت شود که گویا سیاست های کشور مطلع نیستند؛ باید مراقب باشیم که دشمن شاد کن نباشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا