اخبار پوششی و تولیدی قماخبار عمومیاخبار قماخبار مهمقم

موسسه دارالاکرام قم حامی دانش آموزان مستعد و نیازمند/تجلیل از گروه رسانه‌ای رستار ایرانیان

آستان بهارستان ؛ مدیر موسسه خیریه دارالاکرام شعبه قم گفت: ۸۲۳ دانش‌آموز و ۲۴ دانشجوی بی‌سرپرست و یا بدسرپرست در قم تحت پوشش این موسسه قرار دارند.

منوچهر دهشیری به مناسبت روز خبرنگار در دیداری با خبرنگاران گروه رسانه‌ای رستار ایرانیان، اظهارداشت: ۸۲۳ دانش‌آموز و ۲۴ دانشجو تحت پوشش این موسسه دارالاکرام هستند که از این تعداد، ۲۶۴ دانش‌آموز در مقطع ابتدایی، ۱۹۸ دانش‌آموز در مقطع متوسطه اول و ۱۲۷ دانش‌آموز در مقطع متوسطه دوم در حال تحصیل هستند.

وی اضافه کرد: ۲۴۰ دانش‌آموز یتیم، ۳۰۸ نفر فرزند طلاق، ۱۶ نفر پدر در حبس و ۴۹ نفر نیز پدر از کار افتاده در تحت حمایت این موسسه هستند.

وی ادامه داد: تاکنون ۲۰۴ دانش‌آموز با بهره‌مندی از خدمات این موسسه فارغ‌التحصیل و توانمند شده و نیازی به کمک موسسه ندارند.

مدیر موسسه خیریه دارالاکرام شعبه قم بیان کرد: این موسسه دانش‌آموزان مستعد فاقد سرپرست و یا بدسرپرست را تحت پوشش قرار می‌دهد و ماهیانه از ۲۶۹ هزار تا ۹۵۷ هزار تومان بر اساس پایه تحصیلی و دستاوردهای تحصیلی پرداخت می‌کند.

وی گفت:‌ با توجه به نرخ تورم سالیانه، اول مهرماه هر سال ۲۰ درصد به بورسیه دانش‌آموزان اضافه می‌شود.

وی نظارت درسی برای ارتقا سطح کیفیت تحصیل، برگزاری کلاس‌های تقویتی و فوق برنامه از جمله هوش مصنوعی، کامپیوتر و زبان، تهیه ۱۱۸ دستگاه تبلت و موبایل، تهیه ۹ دستگاه لپ تاپ و کامپیوتر و تهیه ۷۵۰ پک لوازم‌التحریر از جمله خدمات آموزشی موسسه به دانش‌آموزان بوده‌ است.

دهشیری افزود: موسسه دارالاکرام خدمات بهداشتی، درمانی، فرهنگی و مددکاری نیز به دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان ارائه می‌دهد.

وی با تبریک روز خبرنگار با اشاره به حساسیت وظیفه اطلاع‌رسانی، گفت: انجام رسالت اطلاع‌رسانی و ایجاد رابطه دوسویه بین مردم و مسئولان اقدام ارزشمندی است.

دهشیری در پایان این دیدار از فاطمه سادات محمدی مدیرمسئول پایگاه خبری آستان بهارستان و سرپرست روزنامه های قدس، تلاش ملی و گنجینه اقتصادی در قم؛ مهدی جنتی مدیرمسئول پایگاه خبری قم گویا و مجله افق ملی، سمانه سادات فقیه سرپرست روزنامه‌های هم میهن، تجارت و عصر توسعه در قم و سید علی سجادی سرپرست روزنامه رویداد امروز و پایگاه خبری رویداد ایران تجلیل کرد.

این دیدار به مناسبت روز خبرنگار فرصتی بود تا اهمیت نقش رسانه‌ها در کمک به دانش آموزان که آینده سازان این کشور هستند مورد تاکید قرار گیرد و همکاری‌های بیشتر در آینده شکل گیرد.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا