اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهمقم

هدف از پیاده‌روی اربعین زنده نگه‌داشتن یاد امام حسین(ع) است

نیره سادات محمدی

آستان بهارستان ؛ مدیر مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران درباره پیاده‌روی اربعین اظهارداشت: این حرکت بزرگ، هدفی مقدس دارد و آن زنده نگه‌داشتن یاد و نام امام حسین علیه‌السلام و اهل بیت ایشان است.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل در گفت وگو با خبرنگار ما با اشاره به تاریخچه مراسم پیاده‌روی اربعین، یادآور شد که اهل بیت امام حسین علیه السلام نیز این مسیر را پیاده طی کرده‌اند و این موضوع بیانگر ارادت و عشق عمیق به امام حسین علیه السلام است.

وی در ادامه به شعری از شاعران عرب اشاره کرد که بیانگر اراده قوی افراد برای پیاده رفتن به سوی امام حسین، حتی در شرایط سخت و دشوار بود.

حجت الاسلام فاضل همچنین تأکید کرد که پیاده‌روی در این مسیر، ثواب بیشتری دارد و به عنوان یک عمل معنوی ارزشمند شناخته می‌شود.

از دیگر نکات مهم سخنان ایشان، اعلام اعزام حدود ۱۰۰۰ طلبه مبلغ خواهر به مناطق مقدس نجف، کربلا و مهران در ایام اربعین سال جاری بود.

وی گفت: اعزام خواهران مبلغ به کربلا و نجف با هدف ترویج آموزه‌های اسلامی و مشارکت در این مناسبت عظیم انجام شده و نشان‌دهنده اهمیت فرهنگی و مذهبی پیاده‌روی اربعین و نقش آن در تقویت پیوندهای معنوی و اجتماعی بین زائران است.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا